Konu
:
Japonya'nın İş Kültürü
Yalnız Mesajı Göster
Japonya'nın İş Kültürü
08-20-2012
#
1
Prof. Dr. Sinsi
Japonya'nın İş Kültürü
Japon iş kültürünün temeli
sürekli gelişme ve bunun teşvikidir
işçilerin onayının alınması ve değişim karşısındaki direnişin kırılmasıdır
kişilerin kendilerini firma ile özdeşleştirmeleri yolu ile sağlamaktadır
sürekli iş imkânı
kıdeme verilen önem ve aktif iletişim ile daha da pekiştirilmektedir
son yıllarda yaptığı işe ilişkin becerilerine de değer verilerek belirlenmeye başlanmıştır
nadiren dışarıdan gelmektedir
şirketin o yılki felsefesinin belirlenmesi ve tüm yöneticilere duyurulması
[*]
Bölümler için genel ve yönlendirici çerçevenin çizilmesi
[*]
Her bölümün
hem bütünü hem de birimleri için ana çerçeveye uygun planları hazırlaması
[*]
Her birimin daha detaylı planları hazırlaması
[*]
Her birimin maliyet ve kar analizine dayanan bütçesini hazırlaması
[*]
Bölümün
birimlerinden gelen veriler ışığında kendi bütçesini hazırlaması
[*]
Genel merkezde
bölümün plan ve bütçesinin incelenip
onaylanması
[*]
Plan ve bütçenin grup yöneticisi tarafından da onaylanıp
bölümden beklenenlerin özetlendiği çerçevenin kendisine verilmesidir
[/list]
Japon firmalarındaki yöneticilerin üretim süreçleri ile ilgili genel sorumlulukları aşağıdaki gibidir:
Maksimum kaliteyi maksimum etkinlikle sağlamak
En az stok ile çalışmak
Zor işleri azaltmak
Tesisi ve ekipmanları
kalite ve verimliliği artıracak
işgücü ihtiyacını azaltacak şekilde değerlendirmek
Grup çalışması ve işbirliğinin devamlılığını sağlamak için sorgulayan ve açık görüşlü olan tutumunu sürdürmek
Japon firmalarındaki öneri sisteminin amaçları aşağıdaki gibidir:
İşlerin daha kolay hale getirilmesi
Ağır ve sıkıcı işlerin kaldırılması
İş güvenliğinin sağlanması
Verimliliğin artırılması
Kalitenin yükseltilmesi
Zaman ve para tasarrufunun sağlanması
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul