Konu
:
Amortisör Amortisörlerin Yapısı, Tipleri
Yalnız Mesajı Göster
Amortisör Amortisörlerin Yapısı, Tipleri
08-20-2012
#
1
Prof. Dr. Sinsi
Amortisör Amortisörlerin Yapısı, Tipleri
Amortisörlerin yapısı, tipleri
Genel olarak amortisörlerin çalışma prensibi sürtünme yoluyla harekete karşı bir direnç göstererek, hareket enerjisinin ısıya dönüştürülüp, yutulması esasına dayanır
Amortisörler kuru ve akışkan esaslı tipler olmak üzere iki ana bölüme ayrılırlar
Kuru tipler, yaylar ve lastiklerde olduğu gibi cisimlerin iç moleküler sürtünmesine dayanarak veya doğrudan birbirine sürtünen cisimlerde olduğu gibi dış sürtünme esasına dayanarak sarsıntı ve titreşim doğuran hareket enerjisini ısıya çevirerek yutarlar
Akışkan tipleri ise sıvı veya gaz esaslı olabilirler
Sıvı tiplerde daha çok yağ kullanılır
Yağların iç moleküler sürtünmesi olan yüksek viskozite
(kıvamlılık)
özelliğine dayanılarak basınç altındaki yağın dar kanallardan geçmeye zorlanmasıyla sıkışan moleküllerin arasındaki sürtünme yardımıyla ısıya çevrilen enerji yutulur
Gaz esaslı tipler de aynı prensibe göre çalışırlar
Gaz olarak daha çok hava kullanılır
Amortisörlerin bu iki ana esasa bağlı, sanayi ve araçlarda kullanılan birçok tipleri vardır
Araçlarda geniş bir kullanılma alanı bulması dolayısıyla en çok tanınan teleskopik tipdir
Kaynak : Wikipedia
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul