Konu
:
Volkswagen Scirocco Tsi Motor
Yalnız Mesajı Göster
Volkswagen Scirocco Tsi Motor
08-20-2012
#
1
Prof. Dr. Sinsi
Volkswagen Scirocco Tsi Motor
TSI Motor
TSI motor düşük emisyon ve yakıt tüketimiyle yüksek güçler verebilen kompresör, çift-turbo-şarj ve süper-şarj gibi ek düzenekler kullanmaktadır
Bu motorun bu gibi bir motorun alınabilceğiklerinin en ucuna kadar alabildiğinden bu motorların çabuk yıprandığı gibi bir düşünce vardır
fakat sıradan motorlardan çok daha dayanıklı üretildiği için bu şimdilik bir şehir efsanesinden ibaret
Çalışma mantığı: Aslen tek başına bir turboşarj, düşük devirlerde istenilen güç değerlerine ulaşmak için yeteri kadar verimli değildir
Mekanik bir kompresör düşük devirlerde çok etkin olmakla birlikte yüksek devirlerde artan çektiği güç nedeniyle tüketim dezavantajlarına sahiptir
Çözüm her iki yükleme sisteminin akılcı bir kombinasyonu olan 1
4 TSI motordaki "Twincharger"dir
Birlikte çalışan kompresör ve egzoz turboşarjı çok düşük devir sayılarında bile şarj basıncını 2,5 bara kadar artırmaktadır
Kompresör ve egzoz turboşarjı: çalışma şekli olarak birbirlerini mükemmel şekilde tamamlar
Yaklaşık 3500 d/d'lik bir devir sayısına kadar kompresör karakteristik alanı kumandalı olarak çalıştırılır
Ürettiği şarj basıncı seri olarak bağlanmış egzoz turboşarjı ile güçlendirilir
3500 d/d'den itibaren sadece turboşarj silindirdeki yükleme basıncının artırılmasını sağlar
Supercharger (kompresor: Rölantiden yaklaşık 2400 d/d motor devir sayısına kadar kompresör, sürücüden gerekli güç talebi olduğunda, sürekli çalışır
2400 ila 3500 d/d devir aralığında kompresör, ihtiyaca uygun olarak, örneğin sollamalarda manyetik kavrama vasıtasıyla devreye alınır
Direk Enjeksyon: Yeni teknolojiye uygun olarak Volkswagen mühendisleri direkt benzin enjeksiyonunu da elden geçirmiştir: İlk defa kullanılan 6 delikli enjektördeki azami enjeksiyon basıncı 150 bara kadar çıkmaktadır
Özel olarak biçimlendirilmiş oyuklu piston geometrisi de TSI'ya uyarlanmıştır
Bu önlemlerle, rölantiden tam gazda 7000 d/d'nin üzerine kadar ideal bir karışım oluşumu sağlanmıştır
Bunun sonuçları verimli bir yanma ve dolayısıyla daha az emisyonla birlikte daha fazla güç ve torkdur
Kaynak : Wikipedia
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul