Konu
:
İnsansız Hava Araçları Tarihi
Yalnız Mesajı Göster
İnsansız Hava Araçları Tarihi
08-19-2012
#
1
Prof. Dr. Sinsi
İnsansız Hava Araçları Tarihi
Tarihi
İnsansız hava araçlarının tarihi
İlk İHAlar A
M
Low tarafından 1916 yılında geliştirilmiştir
Takip eden yıllarda ise sınırlı sayıda üretilen Hewitt-Sperry otomatik uçak I
Dünya Savaşı sırasında kullanılmıştır
1935 yılında ise film yıldızı ve model uçak tasarımcısı Reginald Denny ilk ölçekli RPV
(İngilizce Remote Piloted Vehicle Türkçesi Uzaktan Komutalı Araç)
modelini geliştirmiştir
II
Dünya Savaşı süresince çok fazla miktarda uçak üretilmiş bunlar trenleri koruma amaçlıyla uçaksavar ve saldırı görevlerinde kullanılmıştır
Jet motoru bulunan ilk model 1951 yılında Teledyne Ryan firması tarafından geliştirilen Firebee Idir
1955 yılında ise başka bir firma Beechcraft ABD Deniz Kuvvetleri için Model 1001 modelini üretmiştir
Bununla beraber bu araçlar Vietnam Savaşı süresince birer uzaktan kumandalı uçak olmaktan daha ileriye gidemediler
MQ-1 Predator (Reno Hava Gösterisi)
1980li ve 1990lı yıllarda olgunlaşan ve küçültülen bu araçlar özellikle ABDli askeri çevrelerin ilgisini çekmeye başlamıştır
Bunun en önemli nedeni İHA ların uçaklara nazaran çok daha ucuz olması ayrıca riskli görevlerde sırasında yetişmiş müretebat kaybını sıfıra indirmesidir
Genel olarak keşif ve gözetleme amacıyla kullanılan bu araçlar günümüzde *****landırılmaktadır
Örneğin MQ-1 Predator modeli araçlar üzerine AGM-114 Hellfire havadan-karaya füze takılmaktadır
Zırhlı ve *****lı bu araçlara insansız hava muharebe aracı (İHMA) denilmektedir
Çok yakın bir zamanda bu insansız araçları bombardıman ve karadan havaya saldırı amacıyla çok fazla göreceğiz
Bunun yanında vahşi doğada, yıkılan ve çöken bina içlerinde, açık denizde batan gemilerde kaybolan insanları aramak ve kurtarmak amacıyla da kullanılacaktır
Havada meydana gelen çatışmalarda uçakları kullanan pilotlar hala önemli rol oynasada gelecekte insansız araçlar bu görevi pilotların elinden alacaktır
Bunun olmasında en önemli etken uçuş sırasında pilotları havada en çok zorlayan G-force etkisine maruz kalmamalarıdır
Gelecekte İHAlar scramjet teknolojisinin sahip olduğu tüm avantajlara da sahip olacaktır
Günümüzde scramjet modelleri, bunlara insansız modellerde dahil sadece test amaçlıdır
(örneğin
, NASA X-43A, NASA's Hyper-X scramjet program)
Kaynak : Wikipedia
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul