Konu
:
Sukhoi Superjet 100 İlerleme Ve Teslimat Takvimi
Yalnız Mesajı Göster
Sukhoi Superjet 100 İlerleme Ve Teslimat Takvimi
08-20-2012
#
1
Prof. Dr. Sinsi
Sukhoi Superjet 100 İlerleme Ve Teslimat Takvimi
İlerleme ve teslimat takvimi
Firma renkelrine boyanmış Sukhoi Superjet 100-95 in
Teslimatların 2008 yılı sonunda başlaması planlanmıştı ve Sukhoi 2016 yılı sonuna kadar 163 adet farklı model uçak teslimatı tahmin etmekteydi
7 Temmuz 2008'de Sukhoi teslimat planının fazla iyimser olduğunu ve ilk teslimatların ancak Eylül 2009'da yapılabileceğini resmi olarak açıkladı
28 Ocak 2007'de ilk SSJ Zhukovsky Merkezi Hava Hidrodinamiği Enstitüsü 'ndeki yer testleri için bir Antonov 124 ile Komsomolsk-on-Amur 'dan Moskova yakınlarındaki Zhukovsky şehrine transfer edildi
13 Kasım 2007'de bir Sukhoi Sivil Havacılık temsilcisi ilk uçuşun yapılabilmesi için statik testlerin tamamlanması gerektiğini belirtti
Şubat 2008 ortasında
SaM146
motorlarının testleri başarıyla tamamlandı ve 19 Mayıs 2008'de Komsomolsk-on-Amur Hava Aracı Üretim Birliği tesislerinde ilk uçuş gerçekleşti
Motor testleri Gromov Uçuş Araştırma Enstitüsü 'nde, test uçağı olarak kullanılan bir
Ilyushin Il-76
üzerinde devam etti
Kasım 2008 gibi onaylanarak uçuşa başlaması beklenmektedir
Jetin ilk resmi piyasa tanıtımı Komsomolsk-on-Amur 'daki Komsomolsk-na-Amure Dzemgi Havaalanı 'nda 26 Eylül 2007'de yapılmıştır
[10] İlk test uçuşu yine Dzemgi Havaalanı 'nda 19 Mayıs 2008 tarihinde gerçekleşti
[11] İlk Superjet havada 1 saat 5 dakika kalmış ve 1,200 metre yükseklikten uçuş gerçekleştirmiştir
Temmuz 2008: Testler başarıyla devam etmekteydi
[12]
Ekim 2008: Sukhoi Superjet 100'ün uçuş testleri programının ilk aşaması başarıyla tamamlandı
İkinci SSJ100 prototipi üzerinde çalışılmaya başlandı ve sertifikasyon süreci başladı
[13]
Aralık 2008: 4 adet SSJ100 prototipinden ikincisi havalandı
[14] İlk görev uçuşunda uçak geleneksel stabilite ve kontrol edilebilirlik testlerinin yanı sıra sistem testlerinden de geçirildi
Uçuş testi mühendisleri ve test pilotları 2 no'lu prototipin genel performansından memnun kaldıklarını açıkladılar
[15]
Ocak 2009 itibarıyla ilk iki uçak toplamı 300 saati bulan 90'ın üzerinde uçuş gerçekleştirdi ve motorlar hava ve yer testlerinde 2300 saat denenmiş oldu
[16]
1 Nisan 2009'da 95001 and 95003 no'lu iki Superjet-100 uçağı Novosibirsk'ten to Moskova'ya 3,000 kiometrenin üzerindeki ilk uzun mesafeli uçuşu başarıyla gerçekleştirdiler
[17]
17 Nisan 2009'da Avrupa Havacılık Güvenliği Kurumu
(EASA)
pilotları 95001 ve 95003 no'lu iki Sukhoi Superjet 100 uçağı üzerinde ilk deneme uçuşlarını gerçekleştirdiler
Pilotların yorumu uçağın uçurması kolay ve pilot açısından konforlu olduğu yönündeydi
[18]
2009 Paris Havacılık fuarı'nda Malev Macaristan Havayolları toplam 1 milyar $ değerinde 30 uçaklık bir sipariş verebileceğini açıklamıştır
[19]
Aeroflot 'un ardından Ermenistan'dan Armavia ilk iki uçağını teslim alacaktır
Aeroflot toplam 30 adet uçak siparişi vermiş, 15 uçak için de opsiyon bildirmiştir
Uçağın diğer müşterileri arasında Rusya'dan Avialeasing Firması, İsviçre'den Ama Asset Management Advisor Firması ve Endonezyalı Kartika Havayolları sayılabilir
[19]
Haziran 2009 itibarıyla 13 adet uçak üretimi yapılmaktadır ve ilk dördü 2009 yılı sonunda kullanıcılara teslim edilecektir
2012 yılından itibaren firma yılda 70 Superjet üretecektir
[19]
26 Temmuz 2009'da dört prototipten 95004 no'lu üçüncüsü havalandı
[20]
Kaynak : Wikipedia
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul