Konu
:
Erkek Kozmetiği
Yalnız Mesajı Göster
Erkek Kozmetiği
08-18-2012
#
1
Prof. Dr. Sinsi
Erkek Kozmetiği
Dünyada Erkek Kozmetiği
Yakın bir geçmişe kadar kadınlar kozmetik ürünlerine milyonlarca lira harcarken, erkekler sadece izlemekle yetiniyordu
Ancak artık zaman değişti; erkekler de kozmetik dünyasının nimetlerinden sonuna kadar yararlanmaya karar verdi
Bir zamanlar tıraş köpüğü ve losyonu dışında bakım malzemesi bilmeyen erkekler artık mağazalardan çeşit çeşit ‘yakışıklılık’ malzemeleri seçiyor
Bir Alman kozmetik ve parfüm derneği olan IKW’nin yaptığı araştırmaya göre erkeklerin %60’ına göre dış görünüş çok önemli
Bunun altında yatan nedenler ise dernek tarafından, iş dünyasındaki rekabet ve bekar nüfustaki artış olarak gösteriliyor
Özellikle genç nesilde kozmetik tüketimi cinsiyetler arasında pek de farklılık göstermiyor
Araştırmacılar erkek kozmetik ürünlerinin satışındaki artışın 2010 yılında 648’den 725 milyon euroya çıkacağını tahmin ediyor
Ürünlerdeki çeşitliliğin artmasına rağmen, sektör halen gelişmek için geniş olanaklara sahip
Endüstri hiçbir zaman yeniliklere karşı çekingen davranmadı ve bunun ne kadar doğru bir yaklaşım olduğu şimdilerde açıkça görülüyor
Üreticiler geçtiğimiz iki yıl içinde yatırımlarını ve yeni ürün sayılarını aniden artırdılar
Yeni ürünlerin pazara girişi 2003’te, 2002’ye oranla ikiye katlandı
Hedef yaş grupları talep gören ürünlerle beraber değişim gösterebiliyor
Yaşları 15-34 arasında değişen, çeşitli kozmetik ürünlerini haftada en azından bir kez kullanan kitlenin 2008 yılına kadar 1
6 milyon artması bekleniyor
Ayrıca 45 yaş üstü grup da yaşlanmayı geciktirici yada önleyici ürünlerin satışında gittikçe artan bir talep grafiği oluşturuyor
Her şeye rağmen hedef kitleyi geleceğin potansiyel tüketicileri olan gençlerin oluşturduğu çok açık bir şekilde ortada
Erkeklerin çok sadık müşteriler olduğu da düşünülürse, üreticiler böyle bir strateji izlemekte pek de haksız sayılmaz
Yapılan araştırmalara göre erkeklerin %77’si bir ürünü daha önceden kullandıkları ürün olduğu için kullandığını söylemiş
%57’sinin seçimini etkileyen temel faktörler ise ürünün paketi ve mağazadaki yerleşimi oluyormuş
Erkeklerin geleneksel olarak alışverişi sevmediğinin farkında olan mağaza yetkilileri ürünlerin yerleşimine çok önem veriyor; çünkü erkek bir ürünü kolayca bulamazsa hemen pes edip alışverişten vazgeçiyor
Bu nedenle son zamanlarda erkeklere özel kozmetik reyonları olan mağazalara rastlamak pek de zor değil
Her ne kadar erkek kozmetiği alanındaki gelişmeler Avrupa ve Amerika kaynaklı olarak görülse de, artık Asyalı erkekler de yavaş yavaş kozmetiğin gerekliliğinin farkına varıyor
Vietnamlı bir kozmetik ürünleri kullanıcısı olan Thao’ya göre erkekler kozmetik kullanımı kadınlarınkine oranla daha titiz ve düzgün bir artış gösteriyor
Asya ülkelerinde kozmetik mağazalarındaki müşterilerin %10’unu erkekler oluşturuyor
Bu talep genellikle her zaman genç kalmak isteyen işadamlarından ve politikacılardan geliyor
Halkın gözünde sürekli çekici ve dinamik görünmek isteyen politikacılar bakımlılık akımın öncülüğünü yapıyor
Son araştırmalara göre erkek kozmetiğindeki satışlar geçtiğimiz yıl %9 artmış ve bu artışın batıda olduğu gibi katlanarak devam etmesi bekleniyor
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul