Yalnız Mesajı Göster

Erkek Kozmetiği

Eski 08-18-2012   #2
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Erkek Kozmetiği



Türkiye’de Erkek Kozmetiği

Dünyada olduğu gibi Türkiye’de de kozmetik denilince akla artık sadece kadınlar gelmiyor Kadın tüketici açısından belli bir doygunluk ve buna bağlı olarak durgunluk yaşayan sektör, daha büyük bir heyecan ve dinamizmle erkeğe yöneliyor Kozmetikçilerin erkeği raflara çekme çabasına kadınlar da olumlu yönde katkı sağlıyor Ülkemizde artık evinden çıkıp iş hayatında önemli roller alan böylece hayatı erkekle paylaşan şehirli kadınlar, onlardan bakımlı ve yakışıklı olmalarını isteme hakkını artık kendilerinde buluyorlar Sonuç olarak eskiden birkaç yerli parfümden oluşan erkek kozmetiği, kadın kozmetiğiyle yarışır bir hal alıyor Artık her markanın kadın ve erkek için olan ürünleri raflarda yan yana bulunabilirken, en çok satanlar listesinde erkek ürünleri de yer alıyor Kozmetik reyonlarındaki satış elemanları, her beş müşteriden birinin erkek olduğunu belirtiyor

İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Akademik Medya ve Kamuoyu Araştırmaları Grubu’nun İstanbul’un 25 ilçesinde 663 erkek üzerinde gerçekleştirdiği “Erkeklerde Kişisel Bakım Araştırması“nda erkeklerin de bakımlı olması gerektiğinin kabul gördüğü anlaşıldı Araştırma sonuçlarına göre erkeklerin %146’sı cilt bakımı yaptırıyor, kozmetik denilince akıllara %217 oranı ile parfüm, %97 ile bakım ve %8 ile makyaj malzemeleri geliyor Erkeklerin yarısı ‘Bakım, erkek için de gereklidir’ görüşünü desteklerken, bu oran ‘Kesinlikle katılıyorum’ diyenlerle beraber %76’ya ulaşıyor Bunlar sadece yüksek gelir ve eğitim düzeyine sahip gruplarda yapılan araştırmaların sonuçları gibi görünse de; taşraya, özellikle de Doğu ve Güney Doğu Anadolu bölgelerimize baktığımızda sonuçların bu bölgeler için de geçerli olduğunu fark edebiliriz Bu bölgelerimizde bir kültürel değişim dinamiği yaşanıyor Kendilerinin karikatürize edilmesine yol açan ‘sertlik ve pislik’ imajına doğulu erkekler, kişisel bakım ile adeta bir set çekmeye çalışıyor 2000’li yıllar dünyada olduğu kadar Türkiye’de de erkeğin o bilindik niteliklerinden sıyrılmış; cilt kremiyle yumuşak yüzlü, ithal parfümüyle mis kokulu olanını öne çıkarmakta geç kalmadı

Erkek Kozmetiği Nereye Gidiyor?

Kozmetik ürünleri artık erkekler için de bir hayat tarzı satıyor Sabahları erken kalkıp fitness center’a giden, beslenmesine özen gösteren, jogging yapan, iyi ve modaya uygun giyinmeyi seven 21 yüzyıl erkeği için kozmetik firmaları kolları sıvadı Kadınlara oranla daha kalın ve dayanıklı olan erkek cildi, geç ancak daha ciddi yaşlanmaya uğruyor Yaşlılıktan en az kadınlar kadar korkan günümüz erkekleri işte bu noktada kozmetik ürünlerinin cazibesine kapılıyor Piyasalarda ise bu yönelimin artacağı kanısı hakim; çünkü aynı eğilim parfümlerde de yaşanmış

Önce tek tük ürünler piyasaya sürülmüş, talep patlaması yaşanınca raflar bir anda dolup taşmış Aynı talep patlamasının cilt bakım ürünlerinde de yaşanmasını bekleyen üreticiler, erkek ürünlerine ciddi miktarlarda yatırım yapmaktan kaçınmıyor
Bu aşırı talep artışını izlerken unutulmaması gereken bir şey de İngilizce’den dilimize geçen ve ‘görüntümüzü daha muntazam hale getirme yolunda değişim’ anlamına gelen ‘kozmetik’in aynı dilde birincisine paralel olarak şu anlamı taşıdığı: ‘Bir şeylerin daha iyi olduğuna inanmamızı sağlayan, ama sorunu gerçek anlamda çözmeyen değişim

Alıntı Yaparak Cevapla