08-18-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Kusurlu Mal Alanların Yapması Gerekenler
Ayıplı / Kusurlu Mal Alanların Yapması Gerekenler Nelerdir?
Alışverişlerinizde:
l Satın aldığınız mallardan belirli standartları bekleme hakkına sahipsiniz
l Aldığınız malda hiçbir ayıp olmamalıdır
l Ambalajında, kılavuzunda yada reklamlarında belirtilen veya satıcının vaat ettiği özelliklere sahip olmalıdır
l Herhangi bir malı satın alırken sözleşme yapmadıysanız, satıcı ile olan her türlü konuşmanız sözleşme sayılır
Bir malı aldıktan sonra ayıplı olduğunu fark ederseniz; Satın aldığınız tarihten itibaren 15 gün içinde
Şunlardan birini yapma hakkına sahipsiniz
l Ayıplı malın değiştirilmesini,
l Ödediğiniz bedelin iadesini,
l Ayıbın neden olduğu değer kaybının bedelden indirilmesini,
l Ücretsiz olarak tamirini talep edebilirsiniz
Eğer malın ayıbı gizli ise veya hile ile gizlenmişse, hakkınız 2 yıldır
Ayıplı bir maldan dolayı maddi veya manevi bir zarara uğramışsanız bu zararınızı, Satıcı veya Üretici veya ithalatçı karşılamak zorundadır
Bir şikâyetin çözümlenmesinde zorlanıyorsanız daha fazla çaba gösterin
Size zorluk çıkaran veya yardımcı olmayan satıcıya, hakem heyetine gideceğinizi söylemeniz bile yeterli olabilecektir
Haklı olduğunuza inanıyorsanız, hakkınızı aramak için size gösterilen tüm yollara başvurun
Zira böyle bir durumda hakkınızı aramazsanız sadece sizin zarara uğramanız değil, aynı zamanda tüketiciye saygılı olmayan satıcıyı ödüllendirmek ve başkalarının da benzer zararlara uğramasına sebep olmak anlamına gelir
|
|
|