Yalnız Mesajı Göster

Exelde Püf Noktalar(Kaçırmayın)

Eski 08-17-2012   #2
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Exelde Püf Noktalar(Kaçırmayın)



16-BİRİM DÖNÜŞTÜRME:


Elimizde pound, Fahrenhaeit, galon gibi metrik sistemde kullanılmayan birimler cinsinden değerler var Bunları Excel'de kolayca metrik sisteme dönüştürebilir miyiz?

Evet Ama önce Araçlar*İçine Ekle (Tools*Add-Ins) komutu ile çıkan diyalog kutusundan Çözümleme Araç Paketi'ni (Analysis ToolPak) işaretleyip bu modülün yüklenmesini sağlamalısınız Bu işlem tamamlandıktan sonra ÇEVİR (CONVERT) fonksiyonunu kullanarak birimleri dönüştürebilirsiniz Aşağıda sırasıyla libreyi kilograma, Fahrenheit'ı Celcius'a, litreyi galona, watt'ı beygirgücüne dönüştürmek için verdiğimiz 4 örnek fonksiyonlara bakabilirsiniz Bunlarda rakam yerine hücre adresi yazarsanız o hücredeki rakama göre işlem yapılır Diğer birimlerin nasıl kullanılacağını Excel Yardım dosyalarında ÇEVİR (CONVERT) sözcüğünü aratarak bulabilirsiniz

Kod:
=ÇEVİR(1; "lbm"; "kg") =ÇEVİR(78; "F"; "C") =ÇEVİR(C12; "lt"; "gal") =ÇEVİR(30; "w"; "h")


17-HÜCRE ORTASINA ÇİZGİ ÇİZMEK:


Bir sayının iptal edildiğini göstermek için Bir Excel hücresinin üzerini bir köşeden bir köşeye çizmemiz gerekiyor Ama hücrenin boyutunun değiştiğinde çizginin de boyunun buna göre hizalanmasını istiyoruz

Çizim (Drawing) araç çubuğunu açın Bu araç çubuğu üzerindeki Çizgi (Line) düğmesine tıklayın Fare imleci bir artı işaretine dönüşecektir Diyagonal olarak çizeceğiniz hücrenin üzerine gelin, klavyeden <Alt> tuşuna basın ve basılı tutun; çizginizi çizin <Alt> tuşuna basıp bu çizgiyi çizince çizgi bu hücreye yapıştırılır Artık hücre bir yere taşınırsa ya da boyutu değişirse çizginin boyutları da otomatik olarak buna göre değişecektir Çizginin renk, kalınlık gibi özelliklerini ayarlamak için çizginin üzerine çift tıklayın ve açılan diyalog kutusundan gerekli ayarları yapın

18-HÜCREYİ METNE UYDURMAK


Excel'de yazdığınız bir metnin yazıldığı hücreye tamı tamına uymasını sağlamak için Biçim*Sütun*En Uygun Genişlik (Format*Column*AutoFit) komutunu kullanabilirsiniz Bu işlemin en pratik yolu ise, metni girdikten sonra fare imlecini hücrenin bulunduğu sütunun başlığına götürüp, sağ hücre sınırı üzerine çift tıklamaktır Aynı şey satırlar için de geçerlidir

19-ÇOK UZUN SAYFALAR


Excel durum çubuğu tüm sayfaları aynı anda görüntülemeye yetmez Tüm sayfaları görmek için durum çubuğunun sağındaki sola sağa kaydırma düğmelerinin üzerine sağ fare tuşu ile tıklayın ve istediğinizi seçin

20-OTOMATİK TOPLAM


Bir sütundaki tüm değerleri toplamını o sütunun altındaki hücreye yazdırmak istiyorsanız, bu hücreye gelip araç çubuğundaki Otomatik Toplam (üzerinde sigma simgesi var) düğmesine tıklayabilirsiniz Klavyeyi tercih edenler ise <Alt>+<Shift>+0 tuşuna basabilir

21-ENTER TUŞUNU KONTROL EDİN


Excel'de bir hücreye yazdıktan sonra <Enter> tuşuna basarsanız, etkin hücre seçicisi bir alt hücreye, <Shift>+<Enter> tuşuna basarsanız bir üst hücreye geçer Ama genelde alt alta hücreleri değil yan yana hücreleri dolduruyorsanız bu düzeni değiştirebilirsiniz Araçlar*Seçenekler*Düze n (Tools*Options*Edit) bölmesine girin, Yön bölmesini Sağ olarak belirleyin Artık <Enter> tuşuna bastığınızda bir sağdaki hücre seçilecek

22-HIZLI KOPYALAMA


Bir hücrenin içeriğini bir alttaki hücreye kopyalamak istiyorsanız, alt hücreye gidip <Ctrl>+<"> tuşlarına basın

23-FORMÜL KOPYALAMA


Aynı formülü aynı anda birden fazla hücreye girmek için, hücrelerin tümünü seçin, formülü yazın ve <Ctrl>+<Enter> tuşuna basın

24-BÜYÜK ALANLARI SEÇMEK


Büyük bir veri alanını fare ile kaydırarak seçmek yerine bir anda geniş bir seçili alan oluşturabilirsiniz Bunun için <Ctrl>+* tuşlarına basmanız yeterli Excel sizin için bu büyük alanı seçecektir

25-EXCEL'DEN WORD'E TABLO AKTARMA:


Bunun üç yolu var: Basit Yapıştırma (bkz Bunları da Bilin!; xx Tablo Yapıştırma); Gömme; ve Bağlama Basit yapıştırma hesap tablosunun sadece bir görüntüsün&amp ;#252; yapıştırır Excel'de bu hesap tablosunu açıp yapacağınız değişiklikler, Word'e yapıştırılmış tabloya yansımaz Gömme (Embedding) işleminde ise, Excel tablosunda yapacağınız değişiklikler Word'e yapıştırılmış tabloya yansımaz, ancak Word'deki tablo üzerine çift tıkladığınızda, tablo ile birlikte Word'ün araç çubuğu ve menüleri Excel'inki gibi olur ve tablo üzerinde gerekli değişiklikler yapılabilir Gömme işlemi için şu adımları izleyeceksiniz: Excel'deki tabloyu seçip <Ctrl>+C tuşlarıyla kopyaladıktan sonra Word'e geçin ve Düzen*Özel Yapıştır (Edit*Paste Special) komutunu çalıştırın Açılan diyalog kutusunda Yapıştır (Paste) ve Microsoft Excel Çalışma Sayfası Nesne'yi ( Microsoft Excel Worksheet Object) seçin Tamam düğmesine tıklayın

Bağlama (Linking) işlemi ise Excel'deki tabloda sonradan yaptığınız değişikliklerin, Word'e yapıştırdığınız tabloya yansımasını sağlar Bağlama işlemi için şu adımları izleyeceksiniz: Excel'deki tabloyu seçip <Ctrl>+C tuşlarıyla kopyaladıktan sonra Word'e geçin ve Düzen*Özel Yapıştır (Edit*Paste Special) komutunu çalıştırın Açılan diyalog kutusunda Bağ Yapıştır (Paste Link) ve Biçimlendirilmiş Metin'i (Formatted Text) seçip Tamam düğmesine tıklayın Word'deki tablo üzerine sağ fare tuşu ile tıklayıp açılan menüden Bağlantıyı Güncelleştir (Update Link) komutuna tıklarsanız, tablonuz Excel'de yapılan değişikliklere göre güncellenir Bu menüde Excel'de bağlantı kurulmuş dosyayı açmak için de komutlar vardır

26-Bazı tablolarımız, sayfayı yatay konuma getirsek bile sayfaya sığmıyor Ne yapmalıyız?


Önce araç çubuğundaki Sayfa Önizleme (Print Preview) düğmesine tıklayarak sayfanın baskıdan önceki görünümüne geçin Üstteki Kenar Boşluğu (Margins) düğmesine tıklayın Hücrelerin ve sayfanın sınırları belli olacak; bunları çekiştirerek hem hücrelere sığmayan metinleri düzeltebilir, hem de sayfada yazılabilecek alanın boyutlarını genişletebilirsiniz Tablonuz bir sayfaya yine sığmıyorsa Ayarla (Setup) düğmesine tıklayın Karşınıza sayfa yapısını ve diğer sayfa ayarlarını yapabileceğiniz bir diyalog kutusu gelecek Burada sayfanın yatay dikey ayarlarını yapabileceğiniz gibi, Sığdır (Fit to) seçeneğini işaretleyerek, tablonuzu enine ve boyuna kaç sayfaya sığdırmak istediğinizi belirleyebilirsiniz Gerekirse Küçültme/Büyütme (Adjust to) alanına yüzde cinsinden değerler girerek tablonuzu büyütüp küçültebilirsiniz Bu işlemler hücreleri ve yazıtipin i uygun boyutlarsa getirecektir Tabii fazla uzun bir tablo hazırlamışsanız, bunu tek sayfaya sığdırmak, yazıların okunamayacak kadar küçülmesine yol açacaktır Fazla zorlamayın ve tablonuzu birden fazla sayfada sunmanın yollarını arayın Ne de olsa bir kağıdın boyutları sınırlıdır

27-Hücrenin içinde birden fazla satır kullanmanın yolu nedir?


Sütun başlıklarınızın birinci satırda yer aldığını varsayalım Satırın başındaki satır numarasına bir kere tıklayın ve tüm satırı seçili duruma getirin Biçim*Hücreler (Format*Cells) komutunu çalıştırın Ekrana gelecek olan diyalog kutusundan Hizalama (Alignment) bölümüne gidin Bu bölümde de hücre içerisindeki metnin yatay ve dikey olarak nasıl yerleştirileceği ayarlanabilir Bunun hemen yanındaki Metni Sar (Wrap Text) seçeneğini aktif hale getirirseniz, hücre içerisinde istediğiniz kadar satır kullanabilirsiniz Excel hücre içerisindeki satırları otomatik olarak bir alta kaydırır Eğer satırı istediğiniz yerde alta geçirmek istiyorsanız hücre içerisinde satırı yazarken <Enter> yerine <Alt+Enter> tuşlarını kullanarak satırı bir alta kaydırabilirsiniz

28-İki farklı sayfadaki hesap tablolarımı raporumuzun tek sayfasına nasıl bastırabiliriz?


Diyelim ki Excel kitabınızın ilk sayfasında (Sayfa1- "Sheet1") aşağıdaki gibi bir tablo var

Sayfa2'de ise çok benzer, ancak B Grubu olarak adlandırılmış birtakım veriler olsun B Grubu verileri A Grubu verilerinin tam altına taşınmış halde yazıcı çıkışı almak istiyorsunuz O halde Sayfa2'ye (Sheet2) gidin Görünüm*Araç Çubuğu*Özelleştir (View*Toolbars*Customize) düğmesine tıklayın Kategoriler (Categories) listesinde Yardımcı (Utility) seçeneğinin üzerine gelin Sağ tarafta, üzerinde fotoğraf makinesi simgesi olan düğmeyi araç çubuğuna sürükleyip bırakın Bu kamera düğmesidir Diyalog kutularını kapattıktan sonra Sayfa2'de veri girilmiş alanı seçin (Burada A1: D6) ve kamera düğmesine tıklayın Sayfa1'e geçip bu sayfanın altındaki uygun bir hücreye (örneğimizde A8) tıklayın Sayfa2'deki verilerin bir görüntüsü Sayfa1'in üzerine yapıştırılacaktır <Alt> tuşunu basılı tutarak yapıştırılan görüntüyü uygun bir konuma sürükleyin Yapıştırdığınız alanın çerçevesini silmek için üzerine sağ fare tuşu ile tıklayıp menüden Nesneyi Biçimle (Format Object) komutunu çalıştırın Desen (Pattern) bölmesinde Hiçbiri (None) seçeneğini işaretleyip Tamam düğmesine tıklayın Aşağıdaki gibi bir tablo elde edeceksiniz Sayfa2'deki değerleri değiştirirseniz, Sayfa1'e yapıştırdığınız alan içindeki değerler de değişecek

29-SEÇİMİN VAZİYETİ


Bir Excel çalışma sayfasında bir dizi hücreyi seçtikten sonra bu seçim alanındaki bazı bilgileri Excel penceresinin hemen altındaki durum çubuğunda bulunan Otomatik Hesaplama kutusundan alabilirsiniz Bu kutuda normalde seçtiğiniz hücredeki sayıların toplamı görüntülenir Ancak bu kutunun üzerine gidip sağ fare düğmesine bastığınızda bir menü açılır Bu menüden seçimle ilgili ortalama, sayı adedi, en büyük ve en küçük değerleri ve elbette sayıların toplamını ekrana getirebilirsiniz

30-BAŞLIK ORTALAMA


Çalışma tablosunun bir satırında belirli hücreler arasına ortalanmış bir başlık yazmak istiyorsanız, ilk hücreye başlığınızı yazın Sonra o satırda ilk hücre ile birlikte ortalama yapılacak tüm hücreleri seçin ve araç çubuğunda Sütunlar Arasında Ortala (Merge and Center) düğmesine tıklayın

Alıntı Yaparak Cevapla