Konu
:
Php Dersleri
Yalnız Mesajı Göster
Php Dersleri
08-17-2012
#
3
Prof. Dr. Sinsi
Php Dersleri
PHP-GTK : TERİMLER
PHP-GTK hakkında birşeyler okurken ya da bir yerde konuşulurken duyma ihtimaliniz olan terimler var
Bunlar aslında aşina olduğunuz şeylerin biraz farklı açıdan görünüşü olmakla birlikte PHP-GTK kodlarken algoritmanın kafanızda canlanması için bilmeniz gereken terimlerdir
Tanımların daha rahat aklınızda kalması için onlara Türkçe karşılıklar buldum
Parantez içinde orijinal isimlerini görebilirsiniz
Fakat ben elimden geldiğince bulduğum karşılıkları kullanacağım
En dıştan en içe doğru sırayla değinecek olursak;
A
Parçacıklar (Widgets)
Parçacıklar bir GUI uygulama formuna bağlı tüm nesnelere verilen genel bir addır
Düğmeler, kaydırma çubukları, listeler
Bunlara Parçacık diyeceğiz
Bir Parçacık doğumundan ölümüne 5 adımda ilerler
• Oluşturma ( Yeni bir parçacık doğar
[Nesne tanımlanır] )
• Yer belirleme ( Oluşturulan parçacık bir kutuya (container) bağlanır )
• Sinyal bağlantısı (Bu parçacığı sinyal bağlantısı ile bir fonksiyona tetikliyoruz
Artık bu Parçacığın görevi fonksyionda ona yüklenen görevi yapmaktır
)
• Görüntüleme (Parçacığın ekrana basılması)
• Yok etme (Programın kapatılması ile oluşturduğumuz parçacığın yok edilmesi)
B
Kutular (Containers)
Kutular aslında birer parçacıktır
Fakat bunlar programımızın sahip olması gereken parçacıklardır
Diğer parçacıkları saklayan ev görevini üstlenmektedir
Her insanın bir evi olduğu gibi her parçacığın da bir kutusu vardır
Örneğin GtkWindow , GtkFrame ve GtkBox en çok kullanılan kutulardır
Kutuları program arabiriminizin daha güzel görünmesi için, daha çok kullanın
Bu hem kullanıcının programı anlamasını hem de geliştiricinin daha rahat hareket etmesini sağlar
Bir sistem basit olduğu sürece güvenlidir ve bir o kadar da yenilenebilirdir
Tüm kutular, GtkContainer adlı kutu sınıfı içinden çağırılı
Bu sınıfa bağlanan tüm parçacıklar ise GtkWidget sınıfına bağlıdırlar
C
Sinyaller (Signals)
Sinyaller parçacıklarımızın fonksiyonlara nasıl kilitleneceğini bildiren ara tetiklerdir
Örneğin bir düğmenin çıkış sinyalini tek tıklama olarak belirtirsek, düğmeyi taşımaya çalıştığımızda fonksiyonumuz çalışmaz
Tüm parçacıkların bir kutuya sahip olması gerektiğini yukarıda görmüştük
Sinyaller ise parçacıkların olmazsa olmazlarından değildir
Çünkü bu yapcağımız işe göre değişen bir unsurdur
Örneğin uygulamamıza bir çizgi eklemek istiyoruz; GtkHSeparator bu çizgi için bir sinyale ihtiyacımız yoktur
Çünkü bunu tıklayarak, veya taşıyarak yaptırabileceğimiz bir iş yoktur
D
Geriçağrılar (Callbacks)
Bir parçacığımız olsun
Örneğin bir kaydırma çubuğu
Bu kaydırma çubuğunun bir sinyal fonksiyona tetiklendiğini biliyoruz
Peki bu tetiklemenin ardından ne olur?
Kaydırma çubuğu hareket ettirildiğinde tetiklenmiş sinyal bizi istediğimiz fonksiyona yönlendirir
Gelen bir sinyali alıp fonksiyona bağlayan bu yönlendirme yapılarını geriçağrılar olarak adlandırıyoruz
Bir geriçağrı connect komutu ile gerçekleştirilir
Evet tanımlarımız bunlar
Şimdi kafanızda birşeyler şekillenmiştir
Fakat bu şekillenmenin monitörde de olması için aşağıya sistemin çalışması ile ilgili bir diyagram çizdim
* exec fonksiyonu örnek olarak yazılmıştır
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul