Konu
:
Bogaz Köprüsü Nasıl Yapıldı? / Biliyormusunuz Bogaz Köprüsü Nasıl Yapıldı?
Yalnız Mesajı Göster
Bogaz Köprüsü Nasıl Yapıldı? / Biliyormusunuz Bogaz Köprüsü Nasıl Yapıldı?
08-16-2012
#
1
Prof. Dr. Sinsi
Bogaz Köprüsü Nasıl Yapıldı? / Biliyormusunuz Bogaz Köprüsü Nasıl Yapıldı?
20 Şubat 1970'de temeli atılan ve Cumhuriyet'in 50
yıldönümü olan 30 Ekim 1973'de büyük bir törenle açılan Boğaziçi KöGoogle Page Rankingüsü'nün kare kare yapılış hikayesi
20 Şubat 1970: Beylerbeyi'ndeki temel atma töreni
Mart 1970'de Ortaköy ayaklarının kazısı başladı
Hemen ardından da Beylerbeyi ayaklarının kazısı başladı
4 Ağustos 1971'de Kule montajı yapıldı
Kule Montajı: 17 Ağustos 1971
Ortaköy kulesinin inşaatı
Mayıs 1971'de Ortaköy çelik kulelerinin montajına başlandı
Beylerbeyi kulelerinin montajına ise Temmuz 197'de başlandı
Ocak 1972'de iki çelik kule de yükseldi
Dikey kulelerinin birbirleriyle yatay olarak bağlanması
Ocak 1972'de kuleler tamamlanınca Ortaköy'den Beylerbeyi'ne kadar denizin yüzeyine, birbirine paralel 2 adet kulavuz halat serildi ve bunlar kulelerden aynı anda çekilerek ilk birleşim sağlandı
Taşıyıcı çelik halatların çekilmesi
Beylerbeyi Kulesi
21 Şubat 1972'de kılavuz halatlar çekildi
Kulelerden birinin içi
Tabliyelerin orta kesimden başlayan montajı
Montaj devam ediyor
Son tabliye denizden montaja getirilirken
26 Mart 1973'de son tabliye de monajlandı
Ardından 60 adet tabliye birbirine kaynaklandı
Böylece ilk kez yürüyerek Asya'dan Avrupa'ya geçildi
26 Mart 1973'de son tabliyenin montajı tamamlanmak üzere
Nisan 1973'de kauçuk alaşımlı çift kat asfaltın dökümüne başlyandı
1 Haziran 1973'de asfalt döküm işlemi sona erdi
Kulelerin altındaki geçiş noktalarına, köGoogle Page Rankingüdeki genleşmeye uyum sağlaması amacıyla dönen levhalar monte edildi
Şubat 1973'de Ortaköy ve Beylerbeyi üzerinden geçen yaklaşım viyadüklerinin inşasına başlandı
Mayıs 1973'de bitirildi
Ortaköy yaklaşım viyadüğünün inşaatı
Yaklaşım viyadüğünün inşaası
8 Haziran 1973'de ilk defa araçla geçiş tecrübesi yapıldı
15 Mart 1974'de Çevreyolu'nun önemli geçişlerinden olan Haliç KöGoogle Page Rankingüsü'nün iki yakası birleştirildi ve yaya olarak geçildi
10 Eylül 1974'de de Haliç KöGoogle Page Rankingüsü açıldı
29 Ekim 1973'de açılış için mobil şeref tribünü araçları gidiyor
KöGoogle Page Rankingü Cumhuriyetin 50
yıldönümü olan 29 Ekim 1973'de törenle açıldı
Açılış sabahı
Tören alanında yayaların yürüyüşü başladı: 29 Ekim 1973'de
Yoğun yaya geçişi nedeniyle köGoogle Page Rankingü salıncak gibi sallanmaya başlayınca çökme tehlikesi doğabileceği düşüncesiyle derhal yaya geçişlerine son verildi
İlk 24 saat içinden 28 bin 126 motorlu araç köGoogle Page Rankingüden geçti
Bu rakam 402 araba vapurunun taşıyacağı araç adedine eşitti
KöGoogle Page Rankingü 440 milyon liraya maloldu
KöGoogle Page Rankingüden yayalara geçiş, 1 lira geçiş ücreti karşılığında 2 Mayıs 1974'de verildi
KöGoogle Page Rankingünün taşıyıcı ayaklarının her birinde yayaları yukarıya taşıyan dev asansörler mevcuttu
Ancak köGoogle Page Rankingüden aşağıya atlayanların sayısının artması yüzünden birkaç yıl sonra yayalara yasak geldi ve günümüze kadar köGoogle Page Rankingü yaya geçişlerine kapatıldı
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul