08-16-2012
|
#4
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Yenilikçi Birey Zinde Toplum...
KENDİNİ GELİŞTİRME
Bazı kimselerin kendilerini yenileyebilmelerine karşılık bazılarının bu yeteneğe sahip olmamalarının nedenini kimse bilmiyor Yeteneklerin gelişmesi, bir bakıma, birey ile çevresi arasındaki diyalogudur Kendini yenileyen insan, yeteneklerinin tümünün açığa çıkması işini şansa bırakmaz Yaşamının sonuna dek, yeteneklerinin sistematik olarak veya en azından hırslı bir şekilde ortaya çıkarmaya çalışır Burada sözü edilen yetenekler yalnızca becerilerle sınırlı olmayıp, kişinin duyma, merak etme, öğrenme, sevme ve ümit etme kapasitelerinin tümüdür
Öğretim sisteminin nihai hedefi, bireye kendi öğrenimini sürdürme sorumluluğunu vermektir Öğrenimin okullardan, dershanelerden başka hiç bir yerde yapılamayacağı yolundaki garip inanç yok olmadıkça, bu hedefin gerçekleşmesi sınırlı olacaktır İnsanı kendini yetiştirmeye teşvik etmek için topluma düşen pek çok şey vardır Topumun yapabileceği en önemli şey, bireyin yeteneklerini geliştirmesine engel olan öğeleri ortadan kaldırmaktır
KENDİNİ BİLME
Ancak yeteneklerinin keşfedilmesi, kendini geliştirmenin yalnızca bir yönü ve belki de en kolay yönüdür Kendini geliştirmenin bir diğer yönü de kendini bilmedir Josh Billings, “ Kişinin kendini bilmesi, en güç şey olmakla kalmayıp aynı zamanda en rahatsız edici bir şeydir,” demiştir Kendisine yabancılaşmış olan birey, kendini yenileme kapasitesini kaybetmiştir
Niebuhr şöyle diyor: “Benliğini keşfetmek bir bakıma kendinin sırrını bilmektir Benlik, içinde bulunduğu durumun gerçekten bilincine vararak tahrip olmuşsa, hala yeni bir hayat gücü var demektir
|
|
|