08-16-2012
|
#3
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Başarısız Yöneticiler....Bazı Yöneticiler Görevlerini Yanlış Anlar...
BÖLÜM 3
“Memnun Olmaları Gerekir -Ben Olsam Memnun Olurdum”
“Arkamdan iyi adam denmesini istiyorum” sendromunun bir örneği de, Altın kural`ı harfi harfine uygulayan yöneticilerin başlarını altından çıkmaktadır Yani, kendilerine yapılmasını istedikleri şeyleri
başkalarına da yaparlar Kadın olsun erkek olsun, yöneticilerin çoğu aslında iyi insanlardır Ama kendileri eleman olsalardı nelerden hoşlanacaklarsa, elemanlarının da mutlaka aynı şeylerden hoşlanacağını düşünürler Bunun aksinin de olabileceğini bir türlü anlayamazlar
Bu tur yönetici kusuru konusunda ne yapabilir?
(1) “Bir birinden farklı her bireye, kendi istediğini yapın !” Hareketlerimizi onların ölçülerine göre belirlemeliyiz, kendi ölçülerimize göre değil
(2) Eğer başkalarının ne istediğini bildiğimizi sanmaktan vazgeçersek, bu yönetici hatası ortadan kalkabilir
“Önceden ilgili kimselerin fikrini alın”
“Eh, ben onları uyum sağlama kursuna gönderdim”
Yönetici, elmanı birlikte çalışacağı kimselere tanıştırmalıdır Yönetici yeni elemana ayrıca, bu elemanın geçmiş tecrübeleriyle ilgili bir şeyler de söylemeli, onun etkilenmesini sağlamalıdır Çalışanların her birinin ne yaptığını, o işin yeni elemanın yapacağı işle ne ilişkisi olduğunu anlatmalı, anladığından emin olmalıdır
Elemanı sormak isteyebileceği soruları sorması için teşvik etmeli, yada daha sonra çıkabilecek soruları cevaplayabilecek birinin adını vermelidir Bu kişi, yöneticinin güvendiği biri olmalıdir?
Yanlış Standartlar Koymak
Her elemanın yeteneğinden en iyi şekilde yararlanın İnsanlara kendilerini ilgilendirecek değişiklikleri önceden haber verin Sezar`ın hakkını Sezar`a teslim edin, yani gerektiğinde takdir edin Her elemana, durumunun nasıl olduğunu söyleyin
Yöneticiler bazen de kesin bir verimlilik standardı koyamazlar çünkü bunu yapamayacaklarını anlarlar Bu yüzden, elemanın “elinden gelenin en iyisini” yapmasıyla yetinirler
Eğer standartların konmasında bir hata yapılacaksa, yüksek tutmak her zaman için düşük tutmaktan iyidir Eğer standartlar baştan düşük tutulup sonradan yükseltilirse, elemanların tepkisi yeni sorunlar doğurabilir
Ne olursa olsun, standartlar işin yapısının izin verdiği kadar kesin ve ölçülebilir olmalıdır
Onlara Asla Aferin Deme
Dışa dönüğe iltifat ettiğinizde, etkisi pek kısa sureli olur İltifatın içe dönük kişilerdeki etkisinin daha kalıcı olduğunu psikologlarda onaylayacaklardır
elemanların ihtiyaçları konusunda ne zaman bir tesbit yapılsa, çıkan sonuçta “para”,önem sırasına göre ancak üçüncülüğü almaktadır elemanların birinci sıraya en çok yazdığı beklenti hakkaniyet`tir
|
|
|