Yalnız Mesajı Göster

Başarısız Yöneticiler....Bazı Yöneticiler Görevlerini Yanlış Anlar...

Eski 08-16-2012   #5
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Başarısız Yöneticiler....Bazı Yöneticiler Görevlerini Yanlış Anlar...



Onlara Yalnızca Bilmeleri Gerektiği Kadarını Söyleyin

Bu da yöneticilikte işlenen bir iletişim kusurudur Alt düzey elemanlarından bilgi gizleme esasına dayanır

Yıllar önce, Amerikan Yönetim Derneği’nden Larry Appley, yönetim toplantıları için ABC sistemi diye bir sistem geliştirmişti Sistem şöyle uygulanıyordu Diyelim ki pazartesi günü, yüksek düzey yöneticiler toplantısı yapılıyordu (A)Salı günü, toplantıya katılmış olan herkes tutanakları okuyor, içinden yalnızca kesinlikle saklanması gereken maddeleri seçip ayırıyordu Çarşamba günü o yöneticiler, kendine bağlı ast yöneticilerle bir toplantı (B) yapıyordu Perşembe günü, B toplantısına katılanlar, o toplantının tutanaklarından, yayılması iyi olmayacak bilgileri seçip çıkarıyorduCuma günü de bu yöneticiler kendi elemanlarıyla toplantı (C)yapıp, geri kalan bilgileri aktarıyordu

Sonuçta tüm teşkilat, vakit kaybetmeden ve sürekli olarak, en üst düzeyin neler istediğinden haberdar oluyordu Dedikoduların başlayıp yayılmasına fırsat tanımıyordu

Biz bir insanla konuşurken onu aşağı düzeyde gördüğümüzü belirten bir hava içine girersek, o da bize bu düzeyden cevap verir

Yabancılarla teması az olanlar, güvenli gördükleri çevrelerde çok rahat konuşma eğilimindedir

İletişim Tuzakları

Değişiklik, ilk önerildiğinde hemen her zaman bir tehdittir Genellikle insanların bir alışkanlığını, bir adetini değiştirmeye donuktur

Değişiklik genellikle insanların karar vermesini gerektirir Karar vermek de, diğer insan faaliyetlerinden daha fazla zihinsel enerji isteyen bir adımdır

İnsanlara kendilerini etkileyecek değişiklikleri, nedenlerini de açıklayarak önceden söyleyin

Değişikleri birdenbire açıklarsak, bundan etkilenenler aslında değişikliğin kendisine kızmaktan çok, onlara sunuluş biçiminden rahatsız olurlar

İnsanların yazı yazarken süslü kelimeler kullanma eğilimindedir Bunun sonucunda en basit, en doğrudan bir mesaj, bir süslü laf kalabalığının arasında kaybolur gider

Birisi bize birşeyler, anlatıyorsa herhalde o konuyu önemli sayıyordur

Konuşmaya başlamadan önce dinleyicinizin dikkatinin sizin üzerinizde olduğundan emin olun

Kesintiler iletişimin akımını, sürekliliğini tehdit eder

Dinleyici olduğunuz zaman da, konuşmacının sözünü kesmemeye özen gösterin


Alıntı Yaparak Cevapla