08-16-2012
|
#5
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Başarısız Yöneticiler....Bazı Yöneticiler Görevlerini Yanlış Anlar...
Onlara Yalnızca Bilmeleri Gerektiği Kadarını Söyleyin
Bu da yöneticilikte işlenen bir iletişim kusurudur Alt düzey elemanlarından bilgi gizleme esasına dayanır
Yıllar önce, Amerikan Yönetim Derneği’nden Larry Appley, yönetim toplantıları için ABC sistemi diye bir sistem geliştirmişti Sistem şöyle uygulanıyordu Diyelim ki pazartesi günü, yüksek düzey yöneticiler toplantısı yapılıyordu (A) Salı günü, toplantıya katılmış olan herkes tutanakları okuyor, içinden yalnızca kesinlikle saklanması gereken maddeleri seçip ayırıyordu Çarşamba günü o yöneticiler, kendine bağlı ast yöneticilerle bir toplantı (B) yapıyordu Perşembe günü, B toplantısına katılanlar, o toplantının tutanaklarından, yayılması iyi olmayacak bilgileri seçip çıkarıyordu  Cuma günü de bu yöneticiler kendi elemanlarıyla toplantı (C)yapıp, geri kalan bilgileri aktarıyordu
Sonuçta tüm teşkilat, vakit kaybetmeden ve sürekli olarak, en üst düzeyin neler istediğinden haberdar oluyordu Dedikoduların başlayıp yayılmasına fırsat tanımıyordu
Biz bir insanla konuşurken onu aşağı düzeyde gördüğümüzü belirten bir hava içine girersek, o da bize bu düzeyden cevap verir
Yabancılarla teması az olanlar, güvenli gördükleri çevrelerde çok rahat konuşma eğilimindedir
İletişim Tuzakları
Değişiklik, ilk önerildiğinde hemen her zaman bir tehdittir Genellikle insanların bir alışkanlığını, bir adetini değiştirmeye donuktur
Değişiklik genellikle insanların karar vermesini gerektirir Karar vermek de, diğer insan faaliyetlerinden daha fazla zihinsel enerji isteyen bir adımdır
İnsanlara kendilerini etkileyecek değişiklikleri, nedenlerini de açıklayarak önceden söyleyin
Değişikleri birdenbire açıklarsak, bundan etkilenenler aslında değişikliğin kendisine kızmaktan çok, onlara sunuluş biçiminden rahatsız olurlar
İnsanların yazı yazarken süslü kelimeler kullanma eğilimindedir Bunun sonucunda en basit, en doğrudan bir mesaj, bir süslü laf kalabalığının arasında kaybolur gider
Birisi bize birşeyler, anlatıyorsa herhalde o konuyu önemli sayıyordur
Konuşmaya başlamadan önce dinleyicinizin dikkatinin sizin üzerinizde olduğundan emin olun 
Kesintiler iletişimin akımını, sürekliliğini tehdit eder
Dinleyici olduğunuz zaman da, konuşmacının sözünü kesmemeye özen gösterin
|
|
|