08-16-2012
|
#7
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Başarısız Yöneticiler....Bazı Yöneticiler Görevlerini Yanlış Anlar...
“Aman, Düzeltici Görüşme Yapmak Benden Uzak Olsun”
Yöneticilerini düzeltici görüşmeler yapmak konusunda eğitmeyi pek çok kuruluş ihmal eder Aşağıda size rehber birkaç ipucu bulacaksınız
(1) Her şeyden önemlisi, görüşmeyi başbaşa ve yalnız olacağınız bir ortamda yapın 
(2) Görüşmelerin aceleye getirilmeyeceği uygun bir zaman seçin Sizin de, elemanlarınızın da konuya tüm dikkatinizi verebileceğiniz, kesintiyle karşılaşmayacağınız bir zaman olsun
(3)Görüşmeye sinirleriniz sakinken başlamayı planlayın Öfke tedirginlikten uzak olun Bunlar zihin ışığını söndürür Sizin de, elemanlarınızın da objektif düşünmesini engeller, yargılarınızı köstekler
(4)Görüşmeden önce kendinizi hazırlamış olun
a) Bilgileri toplayın  Hepsini toplayın
b) Verimsizliğin nedenini saptamaya çalışın
c) Verimsizlikten kısmen kendinizin sorumlu olup olmadığınızı saptayın Kusurlarınız olmuş mu?Eğer olmuşsa, görüşme sırasında suçun bir bölümünü siz üstlenebilirsiniz Bu tutumunuz elemanınızı daha uyumlu ve olumlu bir havaya sokar
Kusurunu kabullenenden kimse asla nefret etmemiştir
d) Görüşmenin amacını tüm sure boyunca kesinlikle aklınızda bulundurun Unutmayın ki, asıl amaç suçlamak değil, verimi artırmaktır
e) Unutmayın ki herkes hiç değilse bazı işleri tatmin edici biçimden yapıyordur
f) Elemanın verimli çalışmayı istediğini varsayarak ise başlayın
g) Görüşmenin ana konusuna yaklaşırken, elemana bir kaçış kapısı sunmayı asla ihmal etmeyin
(5) Konuşmayı nötr bir havada başlatın Hemen verimsizlik gördüğünüz konuya dalış yapmayın
(6) Görüşmenin amacını hemen belirtin
(7) Elemanın tüm görev sorumluluklarını daha önceden belirlemiş ve hatırlıyor olmanız gerekir Görüşmenin kurulu bir planı olduğu izlenimini adla vermeyin
(8) Bu görev sorumlulukları, elemanın iyi başardıklarına öncelik tanınarak sıralanmalıdır
(9) Listedeki görevleri birer birer almaya devam edin
(10) Derken sıra başarısızlık alanına gelecektir “Bu sorumluluğunuz konusundaki çalışmanın sizce “çok iyi” mi, “iyi” mi, “orta” mı, yoksa “zayıf” mı?”Çalışmasını “zayıf” olarak değerlendirecek elemen pek nadir çıkar ama, ‘orta’ diyenlerin sayısı o kadar da az değildir
(11) Bu noktada “zayıf” verimin nedenini anlamaya çalışmanız gerekir (‘zayıf verimin somut bir örneği kendisine hatırlatın )Bu bitince duraklamadan söyle bir şey söyleyin: “Bence ikimiz bunun niçin olduğunu saptamaya çalışmalıyız Bu konuda size yardımcı olmak için elimden geleni yapmış olmak isterim
Çalışmasındaki verimsizliğin somut örneklerini elemana göstermeniz zorunludur Genel suçlamalar, genel güceniklikten başka bir şey doğurmaz
(12) Artık elemana, hikayeye kendi açışından açıklayıp anlatabileceği ortamı tanımış bulunuyorsunuz Onun sözünü kesmeyin Yüz ifadelerinizle hoşnutsuzluk veya itiraz belirtmeyin
(13) Eleman sözlerini bitirdiği zaman ona şöyle sorun: “Bu konuda benim size yardımcı olmak için yapabileceğim bir şey var mi, yoksa kendi kendimize düzeltebileceğiniz bir konu mu bu?
(14) Aşağıdaki sonuçları elde etmeden görüşmeyi bitirmeyin:
a) Davranışın nedenini gerçekten saptayabildiğinizden emin olun
b) Eleman odadan çıkmadan, sizin neyi “kabul edilmez verim” olarak gördüğünüzü mutlaka anlamış olsun
c) Yaptığınız bu görüşmenin sonuçlarını izleyeceğinizi elemanınıza açıklayın
(15) Görüşmeyi hoş bir sözle bitirmeye çalışın Örneğin: “Bu benim için değerli bir görüşme oldu Umarım sizde aynı kanıdasınızdır
(16) İzleyin! İzleyeceğim deyip de sonra birşey yapmamazlık etmeyin
(17) Verimi yükseldiği zaman elemana hoşnutsuzluğunuzu belirtmeyi ihmal etmeyin
|
|
|