Yalnız Mesajı Göster

Başarısız Yöneticiler....Bazı Yöneticiler Görevlerini Yanlış Anlar...

Eski 08-16-2012   #10
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Başarısız Yöneticiler....Bazı Yöneticiler Görevlerini Yanlış Anlar...



Esasen bu konuda yayımlanmış çok sayıda kitap bulunmaktadır Bunlardan bir tanesi, “Dinliyor musunuz?” adını taşımakta olup, konunun başta gelen uzmanlarından Ralph G Niivhols’un, Leonard A Steven’la birlikte yazdığı bir eserdir Bu kitapta yazanlar, etkin dinleme tekniklerini listeler halinde vermektedir Siz şimdilik aşağıdaki önerileri dikkate almakla yetinebilirsiniz

1İyi bir dinleyici olmayabileceğinizi kabul edin Bunu kabullenmek istemezsiniz, dinleme yeteneğinizin artmasını sağlayamazsınız

2Unutmayın ki, karşınızdakinin söylemekte olduğu şey kendisi için önemlidir ve o insan bunun sizin için de önemli olduğu kanısındadır Yoksa anlatmaya kalkmazdı

3Dinlerken dalma zaafından sizi kurtaracak tekniklerden biri, gözlerinizi karşınızdakine dikmeniz ve ona bakmanızdır Bu yöntemin değerini anlayabilmek için bir kere deneyin

4Unutmayın ki karşınızdaki kişi konuşmaya ilk başladığında büyük ihtimalle dikkatinizi çekme önlemleri almayacaktır Bu durumda sizin, kendiliğinizden buna gayret etmeniz gerekmektedir Dikkatinizi konuşana yöneltmek için kendinizi zorlayın

5Konuşmacının sözlerindeki ana noktaları seçip ayırmaya, gereksiz laf kalabalığı arasında konunun özünü kaybetmemeye çalışın, kendinizi eğitin Bunu yapmazsanız, söylenenlere göstermeniz gereken ilgi sırf can sıkıntısı yüzünden dağılır

6Genellikle, konuşma sırası size geldiği zaman söylemek istediklerinizi utanacağınızdan kaygılanırsınız Kaygılanınca da dinlemeyi kesersiniz Eğer, mümkünse, önünüzdeki kağıda küçük notlar alın O sustuğu zaman söylemek istediklerinizi kaydedin

7Birçok insan, konuşmacılardan nefret eder Bunu biz de biliriz Ama dinleyenden nefret edeni hiç görmedik Dinlemek ve dinlediğinizi belli etmek karşınızdaki insana yöneltebileceğiniz en etkili iltifatlardan biridir


Alıntı Yaparak Cevapla