Yalnız Mesajı Göster

Sözsüz İletişim...Vücut Hareketleri...

Eski 08-16-2012   #3
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Sözsüz İletişim...Vücut Hareketleri...



6 İŞYERİNİZDE SÖZSÜZ İLETİŞİM:

Asansör gerginliği - Selamlaşmada kaş önce az, sonra fazla yukarı kalkar, bu tanıma emaresidir İsimleri unutmadan hitabetmek, el sıkışmak ve canlı bir şekilde göze bakarak tebessümle yapmak çok önemlidir Yalnız hemen gözlerimizi dikmeden muhatabımızın bizi incelemesi için biraz zaman tanımak lazımdır (3-5 saniye) Eller soğuk ve terli olmamalıdır

Konuşma:

Konuşma sırasını almak, muhatabı anlayıp, konuyu bitirmesini beklemek çok önemlidir
Muhatabı dinlerken iyice bitirdiğine emin olmadan konuşmamalı, hemen cevap hazırlayıp, konuşma biter bitmez devreye girmemeli, insanlar sözlerini bitirmeden pozisyon değiştirmez ve başka yere bakmazlar
Kontrollü konuşan insanda hafif bir tebessüm olur Konuşmaya çok arzulu olmamalı muhatabı anladığımızı mutlak vurgulamalı, beklemeliyiz
İyi bir konuşmacının muhatabı farkında olmadan hareketleri taklit eder
Sunuş:

Başlamadan önce muhataplarla ısınma dönemi olmalı, konuşurken bütün dinleyicileri taramalı, herkes onunla konuşuyormuş hissine kapılmalı, çok bakmak rahatsız eder, 5 m uzaktan 15-20 kişi kendilerine bakılıyor zanneder
Kürsüye sıkı sıkı yapışmamalı Dinlenilmemenin emaresi gönüllü bulamamaktır
Ayağı titretme, yere vurma, donuk, ciddi ifadeler vBulletin sıkılma emareleri Uyutmamalı
Büro, resmi toplantı, gayri resmi toplantı salonları özel dizayn edilmeli
Hülasa: Nerede olursa olsun muhatapların hal dilini okuyabilmeli, sözünü kesmeden ve anlayarak, biter bitmez hemen söze girmeden bekleyerek dinlemeye alışılmalıdır

7SOSYAL HAYAT:

İnsanların davranışları kendilerini ele verir Uçakta, otobüste, lokantada, alışverişte tavır ve davranışlar ayrı bir dikkat ve hassasiyet gerektirir Neticesinde kul hakkı söz konusudur
Lokantaların koltuğu az rahat yapılırsa çabuk boşaltma imkanı olur Giyim mağazalarında en iyi ve kaliteli mallar en sona bırakılır ta ki yol üzerinde müşteri bir şeyler daha alabilsin Toplu yerlerdeki satış tuzaklarına DİKKAT şarttır
8ETKILI BIR SES GELIŞTIRME:

1Gerçeği söyleyen, kalpten gelen ses samimi ve rahattır

2Kendi iç problemlerini aşamayanlar inandırıcı olamazlar (H E etkileyiciliği)

Ses Şifreleri: Düşünerek, “eee” veya “mmm” demeden konuşmak akıcı ve etkileyicidir Şey ve yaniyi terk ettirmenin yollarını bulmalı Duygularımızı gizlemeye çalışırken sözcükleri karıştırırız

Sesin Tonu: Fazla bağırma, sesi düşürme, vurgulara dikkat, içten olma, ses yüksekliği, rezonansı önemlidir, tempo önemlidir 150 kelime yerine 30-40 = M Yılmaz Sadece güçlü ve saygın insanlar yavaş ve düşük ses tonuyla konuşmaya cesaret edebilirler Sesin tonu, yüksekliği konuya ve duruma göre değişken olmalıdır İyi seçilmiş duraklamalar vücut tavırlarıyla desteklenirse etkili olur İnandırıcı konuşma mesajın hızı ve akıcılığıyla sağlanır (Sünnet olan tane tane anlaşılır konuşmaktır Üstadımızın belagatta anlattığı üslüplar da dikkate alınmalı) Konuşma ve ses tonunu birilerine tenkit ettirip veya banda alıp geliştirebiliriz

Hülasa: Vazifesi hitabet ve tebliğ olan bu cemaatin her ferdi sünnetteki hitap tarzını, canlı mübelliğ hocamızı örnek alarak inceleyip kendi konuşma tarzını (ama mutlaka ihlas ve samimiyete dikkat ederek) geliştirmelidir

Kitabın devamında Kennedy-Nixon-Carter-Ford tartışmalarını mukayeseli olarak anlatıyor
Davranışların tutarlı, mantıklı, kendimizden, taklitsiz, çevreye karşı dikkatli, rahatsız etmeden, mütecessis, nazik, muhatabı anlayarak, üç düşünüp bir konuşarak, vakarlı ve sevimli vBulletin bir çizgiye oturtabilmelisiniz
Kendimiz hakkındaki müspet bakışlara “ fihi nazar “ deyip eksiklileri öğrenmeye ve değiştirmeye çalışmalıyız
Şahıs, ev, çevre hep düzenli tertipli olmalı, imajımızın halden ziyade makamımızı temsil etmesine dikkat etmeliyiz İnsanların güven ve bağlılığını kazanmaya, kendimiz gibi olmaya, kendimizi davamıza adamaya, iç problemleri hallederek tutarlı fikirlerle insanlara yardıma koşmaya azimli olmalıyız
EK 1 Power dergisi eki olan “Kendinizi Nasıl Yönetirsiniz? (John Walsh)” isimli kitabın 84 shf özeti

Karar alırken basit ve güveniliri aramak yerine birden fazla ve istişareyle karar almalı
Daha makul öneriler getirildiğinde kararlarınızı değiştirebilmelisiniz
İyi yöneticiler her işten sorumludurlar ama en az karar verirler Taksim-ül Amal, mesai tanzimi ve iş takibi iyi yapılmalı
İyi idareci daha büyük yeni ve atılımcı kararlar alırken, basit ve rutin kararları alta bırakır
Personel karar alıp, iş yapacak, başarılı olacak işte tavzif edilmeli
İnsanlar niyet ve eylemi karıştırırlar Alınan kararları takip edecek bir kişi mutlaka olmalıdır
İcraatın safhalarını takip edecek rapor sistemi olmalı, vaatlerden çok teslim tarihleri ve sonuçla ilgilenilmelidir
Kriz dönemlerinde yanlış bile olsa hızlı karar almalı ki kriz yayılmasın
Önemli detay veya kozu en sona saklayın Tam yeri gelince söyleyin
Bir cemaatte hizipler oluşur, bazıları icraate katılmaz, sorunlar değil kişiler eleştirilirse, sorumluluklar savsaklanırsa ekibin çalışma problemleri var demektir
Çözüm olarak yeni bir planlama, yakınlık-anlayış vBulletin yollar denenmeli
İdarecinin altında karar alabilen bir fikir heyeti olmalı, problemleri çözmeli
Anlayış göstermek kalbe girmenin en iyi yoludur Dinlediğinizi “hımm” falan diyerek, bütün bedeninizle yönelerek yer yer muhatabı anladığınızı gösteren sorular sorarak ispat edin Dinleyemeyecekseniz mutlaka yazılı rapor alın
İyi bir dinleyici mütehammil, başka şeyle uğraşmaz ve düşünmez, anlamaya çalışır, hemen karar vermez, yüzüne bakar, konudan sapmaz Dinlemezseniz dinlenmez-siniz
Kötü bir toplantıda gereksiz kişiler vardır, altı kişiden fazlası karar almaya çalışı-yordur, bazıları hiç katılmıyor öneri getirmiyordur, istenilen şeyler sonraki toplantılara erteleniyordur, takip edecek kişi görevlendirilmiyordur, telefonlar açıktır, masa yuvarlaktır Toplantıya geç kalmalarla gereksiz uzamalar oluyordur
Resmi veya uzun toplantı yerine hızlı karar alan alt gruplar verimlidir



Alıntı Yaparak Cevapla