Yalnız Mesajı Göster

Gemisini Yürüten Kaptan...

Eski 08-16-2012   #4
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Gemisini Yürüten Kaptan...



UZMANLARIN YÖNETİLMESİ

Uzmanları gözlemde ölçüler

Size göre hızlımı yoksa yavaş mı çalışıyor? Sorunun önemini abartıyor mu yoksa küçültüyor mu? Organizasyonda çalışanlarla anlaşa biliyor mu? Teşhis etmekte hızlı, harekete geçmekte ağır mı? Ayrıntılarımı yoksa genel durumu geniş olarak görmekte mi daha başarılı?

Uzmanınızın çalışmalarını hızlandırma çabalarından vazgeçmelisiniz

Uzmanınız size birşey öğretmiyorsa aradığınız kişi olmayabilir EĞİTİM

Başarının sırrı basit bir cümleyle açıklanabilir ‘’eğitimi eğitimcilerin elinden alın Gitgide hızlanan değişim ve yenilenme temposu nedeniyle ortaya çıkan değişikliklere ayak uydurabilmek için eğitim gerekli görülmektedir Günümüzde eğitim departmanı bulunmayan pek az şirket kalmıştır

Bir yönetici, seminere davet edilmesi terfi sırasının kendisine geldiğini gösteriyorsa buna istekle katılır Ama genellikle iki görev arasında boş zamanı olduğu için son fırsat olarak seminere gönderildiğini bilir Bir petrol şirketinin üst düzey deki yöneticilerinden biri, düşüncelerini şöyle dile getiriyor:’’işleri berbat eden birini başımdan atmak için onu eğitim kurslarına gönderirim

Bir yönetici bir kaç günlük bir seminerden döndüğünde, genellikle şu yorumlarla karşılanır:Herhalde kısa tatilin tadını iyice çıkarın Haydi şimdi iş başına gerçek dünyaya hoş geldin! Umarım eğitmenleri fazla ciddiye almamışsındır

Kurslarda önerilen düzenli ve mantıklı reçeteleri gerçek sorulara uygulamak çok zordur Yönetici bazen kendi yöntemlerinden memnun olmadığı için önerilen bir dizi yöntemi heyecanla karşılayabilir Fakat genellikle bu listeyi gerçek dışı bulur ve eğitim bölümünün hayal kurduğunu söyleyip homurdanır Pek çok eğitmen, “Biz sadece olguları açıklayabiliriz, gerisi öğrenciye kalmıştır” diyerek teselli bulurlar Yakın zamanda yapılan araştırmalar, iş üzerinde yapılan eğitimin en etkili eğitim yolu olduğunu ortaya koymuştur

Bir yöneticinin kurstan, yeni düşünce biçimlerini benimsemiş, yeni çözüm yollarını öğrenmiş olarak döndüğünü düşünelim Ama çevresi bıraktığından beri pek değişmemiştir

Kursiyer uyarlamada sorunlarla karşılaşır Kimse neden söz ettiğini anlamaz çevreden destek bulamaz Yepyeni tohumlar daha kök bile salmadan sökülüp atılır

Uyarlama ve uygulama zaman gerektirir Yeni huy ve alışkanlıkların gelişmesi cesaret ve tecrübe kazanabilmek için bu zaman zorunludur

Eğitime ne kadar önem verilirse verilsin kursiyerin öğrenme arzusu yoksa her şey boşa gider Belki eğitimin sorunlarla olan bağını gösterebilecek yeni bir eğitim yolu bulunabilir Bir eğitmen uzun bir süre yöneticilerle çalışabilirse gerekli uyarlamayıda nasıl yapacağını bulabilir Yönetici, ancak eğitimin her aşamasına katılırsa istenen destek ve uygulama sağlanmış olur

Yönetici nasıl yapacağını bilmediği ya da bu görevin kendisine ait olmadığına inandığı için, yönetici eğitim sorunundan söz etmekten kaçınabilir Eğitimi eğitmenlerin elinden alıp yöneticiler tarafından verdirmek isabetli olan görüştür

Yönetim biçimleri genelde sezgi, muhakeme, çabalama, olarak üçe ayrılır İnsan etkeni ağır bastığında yönetim ve problemler karmaşıklaştığında çabalama etkili bir biçimdir Çabalama keşfetme ve fikir üretme görevlerinde sık sık kullanılır muhakeme ise iletişim sınama görevlerinde sık sık kullanılır Bir sorunla mantık yoluyla başa çıkabilmek için, başlamadan önce onunla ilgili herşeyi bilme gereğidir Bu ise son derece mantıksız bir koşuldur durumun ne olduğunu aşağı yukarı öğrenirsek düşüncelerimizi geliştirmede muhakemenin yararı olabilir Mantık belkide belli bir cesaretle hata yaptığımız tek yoldur Hayata mantıkla muhakeme ile değil çabalama ile başlarız

Alıntı Yaparak Cevapla