Konu
:
Yönetimde Başarı İçin Altın Kurallar...
Yalnız Mesajı Göster
Yönetimde Başarı İçin Altın Kurallar...
08-16-2012
#
3
Prof. Dr. Sinsi
Yönetimde Başarı İçin Altın Kurallar...
Çalışma Sözleşmesi
İşletmemize aldığımız personelin dosyasına, işe alma döneminde karşılıklı olarak anlaşılan görev ve sorumlulukları gösteren bir sözleşmeyi de koymak gerekir
Bu durumda her iki tarafta yetki ve sorumluluklarını bilecek ve örgütün amaçlarını gerçekleştirmesinde daha etkin katılım söz konusu olacaktır
Çatışma ve Çözümü
İşletmelerde elemanlar arasındaki görüş ayrılığının bir yere kadar faydası vardır
Bu durum zeki insanların var olduğunu gösterir
Bu fikir ayrılığı tartışmalara neden olduğu zaman yöneticiler olaya müdahale etmelidir ve bütün tartışmalar yüz yüze olmalıdır
Çatışma ve tartışmalı işletmeye zarar vermeden gerçekleştirilmelidir
İşletmelerde tartışmaların bitmesi için her iki tarafta dinlenmelidir
Çevrenin Analiz edilmesi
Çevrenin analiz edilmesi stratejik bir yönetimin bize sunduğu bir fonksiyondur işetmemizin içinde bulunduğu dünya sistemi ülkenin ekonomik politik siyasi ve diğer şartlar ayrıca çevre dediğimiz pazarımız müşterilerimizin değişmesi ile ilgili değişme ve gelişmeler devamlı olarak incelenmelidir
Çevrenin sürekli değişmesi işletmelere iki seçenek sunmaktadır
Fırsatlar ve Tehditler Çevredeki değişme ve gelişmeler bir fırsat mı teşkil ediyor yoksa bir tehdit mi teşkil içeriyor bunları ancak devamlı bir inceleme ile anlayabiliriz
İşletmeler öncelikle rekabet edebilecek istenilen endüstri alanının şu anki ve gelecekte ki durumunun araştırmalıdır
Çevre çok hızlı geliştiğinden ve değiştiğinden hiçbir belirti ve işaret vermeden yeni bir buluş yeni rakip işletmelerin önüne geçebilir
Bunlara karşı hızlı hareket ederek doğru önlemleri almak en iyi çözüm yollarından biridir
Değişim ve Dönüşüm
Yönetim süreçlerinde üretim, pazarlama ve finansman ve faaliyetlerimizle ilgili her konuda takip etmekte güçlüklerle karşılaştığımız değişiklikler yaşanmaktadır
İşletmeler çevreden etkilenen açık sistemlerdir
Çevremizdeki değişime işletmede bir dönüşüm yaparak karşılık vermeliyiz
Aksi takdirde etkin rekabet edemeyeceğimiz gibi belkide personelimizi dahi tatmin edemeyebiliriz
Değişimin yöneltilmesinde her örgüt kendisine ait iki sistematik uygulama yerleştirilmelidir
Öncelikle her yaptığı işte sürekli ve düzenli iyileştirmelere ihtiyaç vardır
İkincisi her örgüt kendi azalarından yararlanmalı yani onlardan bir şey öğrenmeli ve yeni uygulamalar gerçekleştirmelidir
Denetim
Denetim faaliyetlerinin en önemli amacı işletme amaçlarının gerçekleştirilmesinde rasyonellik sağlamaktır
Denetim ; örgütlerin faaliyet sonuçlarını amaçlar, politikaları planlar ve stratejilerle karşılaştırılarak kabul edilebilir sınırlar içinde tutulması olarak tanımlanabilir
Denetim sürekli bir baskı altına getirilmemelidir
Bu hem ekibin hem sizin moralinizi ve sağlığını bozabilecektir
Denetim ceza vermek için bir araç haline getirilmemelidir
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul