08-16-2012
|
#4
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Yönetimde Başarı İçin Altın Kurallar...
Dürüstlük ve şeffaflık
Yöneticiler sözleri ve davranışlarında dürüst oldukları süre personelin sevgi , saygı ve güvenini kazanır Çağdaş yönetim şeffaf olmalıdır Daima açık samimi davranışlar huzurlu bir ortamın belirleyicileri olmaktadır
Eğitim ve geliştirme
İnsan yaptığı şey her ne olursa olsun öğrenmeyi sürdürürse kendisini geliştirebilir İşletmeler içinde benzeri bir durum söz konusudur Bir işte ustalaştığına inanç getirildiği , konuyla ilgili her şeyin öğrenildiğini sanılıp mücadele bırakıldığı takdirde rakipler sizin önünüze geçeceklerdir İşletmelerde personeller kongreye veya seminerlere katılma fırsatı verilmelidir İşletmeler personellerini en az bir yöne uzmanlaşmış şekilde yetiştirilmek zorundadır İşe almadan önce bir eğitim programından geçirmelidir Eğitim başkalarının deneyimlerinden birşeyler öğrenmenin yolu olarak söylenebilir Tabipler sıkı bir eğitimden geçmeden bizi tedavi etmeye kaksalar çok canımız yanardı Başarılı yöneticiler her elemanı sistematik olarak geliştirirler bunu sadece onları düşündüklerinden değil, işletmeye yararlı olacağı için yaparlar Eğitimli yöneticiler ve elemanlar eğitim görmemiş rakiplerini kolayca geçmektedirler Eğitim hızlandırılmış bir deney olarak düşünülmelidir Eğitimin sonunda elde edilen sonuçlar değerlendirilmelidir İstenilen başarılmış mıdır? Başarılmamışsa nedeni nedir? Eğitime başlamadan, eğitim devam ederken, ve eğitim tamamlandıktan sonra personelden bilgi alınmalı ve gelişmeler kontrol edilmelidir
Eleştiriler ve eleştirilere değer vermek
Kişinin kendini bir eleştiriyle doğruya yönlendiren insanlar nezaketle ve anlayışla karşılaması, olgunluğunun belirtisidir Bizim kolay kolay elde edemeyeceğimiz bir bilgi veya hiç düşünmediğimiz bir husus eleştiriler vasıtasıyla ortaya çıkabilir
Esneklik:
İnsan yönetimde başarılı olabilmesi için esnek davranabilmeli Amaçlara ulaşmada da bir çok yol vardır Eğer tek yolda ısrar edilip bürokratik yapım sıkı tutulursa insanlar rencide olur Bu sebeple programlar sık sık gözden geçirilmelidir
Yönetenler kararlarının şartlar değişirse değiştirmeyi bilmelidir Tek strateji ile hareket tek vitesli araba gibidir
Etkin Olmak:
Etkinlik kalıtsal değil öğrenilebilen bir konudur Doğru şeyler yaptırma yapma geleneğidir Yöneticinin etkin olması, kaliteli kadro kurması, ise plan ile değil zamanının gerçekte neye harcadığını bulması gerekmektedir Yöneticinin bilinen en büyük başarısızlığı ise bir konumun gereksinimlerine göre kendini değiştirmemesidir
Etkin yönetici olabilmek için P Arucher’in beş zihin alışkanlığı;
1 O zamanını neye harcadığını bilir
2 Çabasını çalışmaktan çok sonuç almaya yöneltir
Sahip olduğu güçlere dayalı olarak çalışır
Daha yüksek başarının olağan üstü sonuçlar vereceğini birkaç büyük alan üzerinde yoğunlaşır
Etkili kararlar alırlar
Eyleme Geçmek:
Eylem harekete geçmektir Alvin Totler bürokrasinin değişen çağda yetersizliğinden , insanların bürokrasiyi bilmemesinden yakınmaktadır Bunu aşmak lazımdır Aşılmazsa eylemsizlik ortaya çıkar Büyük şirketlerde yüzlerce kurmay kalın , sıkıcı raporlar hazırlar Bunlar düşüncelerin sıkılmış suyudur Yöneticiler satış, üretiş, pazarlayış işlerini görmeyip bilmediklerinden bu raporları gerçek zannederler Böyle raporlardan çok zor “yenilik” çıktığından da şirkette durgunluk oluşur Buda kötüdür bu yüzden akıcı bir yapıya ihtiyaç vardır Bu konuda bilinmesi gereken bir kaç şey vardır;
Eylem ; sonuçları hazırlayandır
Bilgi ; iyi kullanıldığında potansiyel güçtür
Güç ; (kelime anlamı) eylem yeteneği
Kendini özerk hissedenler başarılı olurlar
İnsanların çok azının düşledikleri hayatı yaşaya bilmelerinin sebebi; çaba ve eylem gerektirmesi
Başarı eylemin sonucudur
Fiyatlandırma:
Fiyat teşekkülünün bir çok nedeni vardır “geleneksel fiyatlandırmada “da fiyatı girişimi belirler ”Rekabet sistemin”de duruma göre fiyat ne kadar düşükse o kadar iyidir Maliyet düşünen ayakta kalır Genelde fiyat belirleme karmaşıktır Kimi insanlar fiyatı bilmediklerinden , aynı fiyat bazılarına pahalı bazılarına ucuz gelir Ancak tekrarlı alımlarda kalite ve güven istenir
Fiyat belirlemede bazı kurallar vardır
rakiplerin fiyatı
Maliyetler
Müşterinin tercihi
rekabetin yapısı
maliyet, miktar, kar kendi arlarında ilişkilidir
Geri Bildirim:
Sonuçların değerlendirilmesi ve bunlarla değişikliğe gidilmesinden geri bildirim denir Hatalı ürün varsa ilgili mekanizmaya bildirilir Hatalar önlenir
İşletme faaliyetlerinden sonuç elde edilir Sonuç arzu edilen yada edilmeyen bir şekilde olabilir Sonuç almamak başarısızlık değil geri beslemedir Tecrübeyle daha verimli hale gelebilir Geri bildirim genel olarak kontrole benzese de dinamik süreç olması özelliğiyle ondan ayrılır
|
|
|