08-16-2012
|
#5
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Yönetimde Başarı İçin Altın Kurallar...
Girişimcilik:
Girişimci mal ve hizmeti üretmek ve/veya pazarlamak üzere sahip olduğu üçüncü şahıslardan elde ettiği sermayeyi riske atarak faaliyette bulunan,, sürekli güven hissi oluşturduğu için önemini çevresine anlatan tez canlı olma,sorun çıkmadan çözüm bulmaya çalışan, gündemini belirleyen işlerin gelişme hızını ayarlayan , Şirket yönetimine ağırlıklarını koyan , her işe yalnız girişip kimsenin işine burnunu sokmasına izin vermeyen, sermaye sahibinin sermayesinden sorumlu olan kişidir
Çağdaş işletmecilikte girişimcilik ve yöneticilik birbirinden gittikçe uzaklaşan iki daldır 20’yy da bu kuralı en iyi bir şekilde uygulayan ve şirketlerini küçük özerk yapıya büründürenler ayakta kalacaktır
Güven
Güven insanlar arası karşılıklı prensiplerin sadece birisidir Samimiyeti gerçekleştiremeyen toplumlar asla rahat ve mükemmel bir ortam oluşturamazlar Bir örgütü yöneten kişi astlarının güvenini kazanmışsa işler ahenkli olur Formalitelerde ortadan kalkar Formaliteler azalınca tasarruf artar Güven karşılıklıdır “Güvenmiyorsanız çalışmayınız “ sözü yerindedir
Gözlem ve Analiz
Yöneticilerin masa başında politika ürettikleri dönem bitmiştir İnsanın vazifesi ne olursa olsun sorunlara her bakışında, değişik açıdan bakmasını bilmelidir Daima başarısız olanın başarılı olana bakıp örnek olmamalıdır
Daima yenilikte kar vardır Herkesin kendisiyle yarışması gerekir İşlerimizde birinci basamak izlemek; ikinci basamak eylemdir Böyle yaparsak büyük ihtimalle başarırız Başarısız olarak izleyeceğimiz son yol elde ettiğimiz neden sonuç ilişkisiyle hatalarımızı en hızlı şekilde gözlemleyip analiz etmektir
Halkla İlişkiler
Halkla ilişkiler örgütün kendi çevresiyle ilişki kurmasıdır Tanımı b”bir örgütün kendi, amaç politika ve faaliyetlerini tanıtmak, buna karşılık ilgili kişi ve grupların güç ve desteğini sağlamak amacıyla çevresiyle karşılıklı ilişki kurması ve bu ilişkiyi geliştirerek sürekli kılması için giriştiği sürekli ve planlı çabaların maharetle uygulanması sürecidir ”şeklindedir
Halkla ilişkiler karşılıklı etkileşim sürecidir Asla reklam değildir Reklam ücretle satış yapmak; halkla ilişkiler de karşılıklı etkileşim sürecidir, İşletmenin imajını güçlendirmedir
|
|
|