Konu
:
Yönetimde Başarı İçin Altın Kurallar...
Yalnız Mesajı Göster
Yönetimde Başarı İçin Altın Kurallar...
08-16-2012
#
9
Prof. Dr. Sinsi
Yönetimde Başarı İçin Altın Kurallar...
Kalite Çemberleri
Kalite çemberleri personelin yaptıkları işle ilgili çeşitli sorunları kaynakları ve sebeplerini birlikte çalışarak ve çeşitli toplantılar yaparak araştıran, bulan ve tepe yönetimine rapor eden gönüllü kişilerden oluşan bir gruptur
Kalite çemberlerinin 5 grubu vardır
1
Yürütme komitesi 2
Grup rehberi 3
Kalite grup lideri 4
Kalite grup üyeleri 5
tepe yönetimi ve onun yaklaşımı
Kalite çemberlerinin en önemli özelliği tasarrufu sağlamasıdır
Kalite Tutkusu
Müşterilerde ilişkilerde hiçbir şey kusurlu maldan daha yıkıcı olamaz
Müşteriden kalite konusunda yorum istenmeli ve bu yorumlar çerçevesinde değişiklikler yapılmalıdır
Eğer mallarınız kalitesi sebebiyle alınıyorsa kaliteniz düştüğü anda kaybedersiniz
Kararlılık Samimiyet; Heyecan
İnsanların davranışları arasında ki farkın sebebi problemlere karşı insanların farklı tepki vermesidir
Bir işe başlamadan önce kuvvetli bir arzu ile başlanmalıdır
İleriye bakmalı ve geri dönmek imkanını elinden geldiğince güçleştirmelidir
İnanç; Yaşama anlam kazandıran ve yön veren yönlendirici bir itikat yargı, hırs yada prensiptir
İnançlar amacımıza giden yol haritamız pusulamız ve amacımıza ulaşabilmeyi garantileyen aracımızdır
İnançlar, ne istediğinizi görmenize ve onu elde etmenize yardımcı olacaktır
Karar Verme
Başarılı yönetici hızlı karar vermenin cazibesine, zamanına göre, kapılmaz
Başarılı yönetici kararın ne zaman bir ilkeye dayanması ve ne zaman durumunuzu iyi ve kötü tarafları göz önünde tutularak ve pragmatik biçimde (izlenecek yol, yöntem) verilmesi gerektiğini bilir
Bir karar “Uygulamaya geçilmedikçe” karar değil iyi niyetli bir girişimidir
Karar verirken doğru seçimi yapmak için atılacak adımlar:
Hangi temelde karar verileceğinin belirlenmesi
Karar vermek için gerekli bütün verilerine toparlanması
Mevcut verilerin çözümlenmesi
Alternatif çözümlerin tanımlanması
Her alternatif ilgili ihtimalin araştırılması
Alternatiflerin birbiriyle kıyaslanması
Alternatiflerden birinin seçilip gereğinin yapılması
Kötüde olsa bir karar almak hiç karar almamaktan yeğdir
Üzüntü korku ve baskı anında karar almamalı
Muhatapların hoşuna gitmeyecek kararlar için nedenlerinin açıklanması
İnsanlara otorite vererek sorumluluk yüklenmeli
Kapınız Her Zaman Herkese Açık mı?
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul