Yalnız Mesajı Göster

Yönetimde Başarı İçin Altın Kurallar...

Eski 08-16-2012   #11
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Yönetimde Başarı İçin Altın Kurallar...



*Büyüyüp kompleksleşen örgütlerin işlevlerinin kaybetmemesi için yapılacaklar:

1-İyi ve yalın örgüt kurulmalı

2-Plan ve programlar uyumlaştırmalı

3-İyi bir iletişim düzeni kurulmalı,

4-Örgütte işbirliği anlayışı geliştirmeli

5-Çalışanların koordinasyona gönüllü katılımların sağlanılması

Kriz

Kriz çözmede yararlı sorular: Durum ne kadar kötü? Olabilecek en kötü şey nedir? Bu karmaşanın ana etkenleri ne? Seçenekler ne? Elimizdeki seçeneklerin hangileri aynı anda geçerlidir Krizin çözümü için takip edilecek dokuz aşamalı süreç

1 Problem öğrenilmelidir

2 Problem öngörülen amaç çerçevesinde belirlenmelidir

3 Soru sormalı ve veriler toplanmalıdır

4 Eldeki veriler titizlikle incelenmelidir

5 En uygulanabilir seçenekler ortaya çıkarılmalıdır

6 Bir deneme çözümü seçilmelidir

7 Çözümün işlerliği pilot bir noktada denenmelidir

8 Son çözüm biçimi hazırlanmalıdır

9 Çözümün önerisi uygulanmalıdır

Kusursuzlaşma, Mükemmelleşme

Çoğu kişi kendisi istemediği için yöneticilikte başarılı olamaz Yöneticilikte başarılı olmak için gerekli şartlar sonradan kazanılabilir, geliştirilebilir, mükemmelleştirilebilir

Kusursuz yenilikçi şirketleri diğerlerinden ayıran 8 nitelik:

1-İşin üstesinden gelebilmek için eylemden yana olmak

2-Müşteriye yakın olmak,

3-Özerklik ve girişimcilik,

4-İnsanlar aracılığıyla verimlilik,

5-İşin içinde olmak insanlara yönelmek,

6-En iyi beceriler işe bağımlı kalmak,

7-Yalın biçimli ve az kurmaylı kalmak,

8-Gevşek ve sıkı yapı özelliklerinin bir arada bulunmasını sağlamak

Maliyetlerimiz

İşletme kar getirmiyorsa o işten kurtulmak lazım İşletme bütçesi düzenlemekle aile bütçesi düzenlemek arasında çok benzerlik var

Azıcık hata çok masraf demektir Artan masraf ise mutlaka kar demek değildir Ekibi kontrolünü mutlaka, tamamen muhasebeye bırakılmalıdır


Alıntı Yaparak Cevapla