Konu
:
Yönetimde Başarı İçin Altın Kurallar...
Yalnız Mesajı Göster
Yönetimde Başarı İçin Altın Kurallar...
08-16-2012
#
14
Prof. Dr. Sinsi
Yönetimde Başarı İçin Altın Kurallar...
ÖDÜLLENDİRME:
İnsanlar zaman zaman örgütten bir şeyler bekler işini iyi yapana teşekkür önemsiz bir ödüllenme iyi kullanılırsa mali ödüllerden daha etkilidir
Hijyen faktörleri ; çalışma şartlarının niteliği etkili denetim eşitliği gösteren şirket politikaları adil yönetimdir
Bunların eksikliği motivasyonu düşürür beklenmeyen aralıklı ödüller daha etkilidir
Ödüllendirmeye alakalı sistem kurmaya çalışmalıdır
ÖNDERLİK:
Herhangi bir konuda birikimimiz ve bilgimiz arttıkça güvenimiz de artar
Önderlikte böyledir
Karizma; Kesin şekilde belirlenmiş hedefe varmak için güçlü bir istek ve kararlılık ve gruplarla iletişim kurabilme ustalığının karışımıdır
Gerçek önderler kendilerini değişik duruma uyarlamasını bilenlerdir
Önderlik; sabır dikkatli bir şekilde dinlemek sık sık cesaretle konuşmak, inandırıcı eylemlerle sözleri pekiştirmek zamanında sert olmaktır
ÖRGÜT GELİŞTİRME:
Örgüt bir çevre içinde faaliyet gösteren ve pekçok alt sistemlerden oluşan bir bütündür
Örgütün çevresi sürekli değişir ve gelişir
Kendilerine hayat veren bir çevre içinde yaşarlar
Bu çevre son yıllarda karmaşıklaşmıştır
Bu da gelişimi zorlar
ÖRGÜT KÜLTÜRÜ:
Örgüt kültürü; kurallar politikalar adet ve gelenekler gibi resmi yapı ve kişiler arası ilişkilerde açıklık, güven, kabul etmeme grup süreçlerine katılma gibi birtakım değerler ve tutumlardan meydana gelir
Her örgütün belirli bir fiziksel yapısı ve açıklığı olmayan kültürü vardır
Her örgütün kültürü farklıdır
Kültürün temelini hazırlayan özellikler;
Kişisel özellikler
Yapı
Destek
Kimlik
Performans-ödül
Çalışma toleransı
Risk toleransı
Her örgütte bu kültürler farklıdır
bir örgütün stratejisi ve kültürü uyum içinde ise yönetim kabiliyeti yüksek olur
Pazarlama
Pazarlama işletme amaçlarını gerçekleştirmek, mevcut potansiyel müşterilerin istek ve arzularını tatmin etmek için mal ve hizmetleri üreticilerden tüketiciye yönlendiren faaliyetlerin tümüdür
Pazarlama faaliyetleri üretimden önce başlar ve satış faaliyetlerinden sonra da devam eder
Personel Çıkarmak
İşletmedeki ortamı cehenneme çeviren elemanlar kovduklarımız değil kovamadıklarımız ve kovmadıklarımızdır
Personel çıkarmaya yöneticiler tatsız bir iş olduğundan, girişmek istemezler ancak işletmenin yararı için bu lazımdır
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul