Yalnız Mesajı Göster

Yönetimde Başarı İçin Altın Kurallar...

Eski 08-16-2012   #14
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Yönetimde Başarı İçin Altın Kurallar...



ÖDÜLLENDİRME:

İnsanlar zaman zaman örgütten bir şeyler bekler işini iyi yapana teşekkür önemsiz bir ödüllenme iyi kullanılırsa mali ödüllerden daha etkilidir Hijyen faktörleri ; çalışma şartlarının niteliği etkili denetim eşitliği gösteren şirket politikaları adil yönetimdir Bunların eksikliği motivasyonu düşürür beklenmeyen aralıklı ödüller daha etkilidir Ödüllendirmeye alakalı sistem kurmaya çalışmalıdır

ÖNDERLİK:

Herhangi bir konuda birikimimiz ve bilgimiz arttıkça güvenimiz de artar Önderlikte böyledir Karizma; Kesin şekilde belirlenmiş hedefe varmak için güçlü bir istek ve kararlılık ve gruplarla iletişim kurabilme ustalığının karışımıdır Gerçek önderler kendilerini değişik duruma uyarlamasını bilenlerdir Önderlik; sabır dikkatli bir şekilde dinlemek sık sık cesaretle konuşmak, inandırıcı eylemlerle sözleri pekiştirmek zamanında sert olmaktır

ÖRGÜT GELİŞTİRME:

Örgüt bir çevre içinde faaliyet gösteren ve pekçok alt sistemlerden oluşan bir bütündür Örgütün çevresi sürekli değişir ve gelişir Kendilerine hayat veren bir çevre içinde yaşarlar Bu çevre son yıllarda karmaşıklaşmıştır Bu da gelişimi zorlar

ÖRGÜT KÜLTÜRÜ:

Örgüt kültürü; kurallar politikalar adet ve gelenekler gibi resmi yapı ve kişiler arası ilişkilerde açıklık, güven, kabul etmeme grup süreçlerine katılma gibi birtakım değerler ve tutumlardan meydana gelir

Her örgütün belirli bir fiziksel yapısı ve açıklığı olmayan kültürü vardır
Her örgütün kültürü farklıdır
Kültürün temelini hazırlayan özellikler;
Kişisel özellikler
Yapı
Destek
Kimlik
Performans-ödül
Çalışma toleransı
Risk toleransı
Her örgütte bu kültürler farklıdır bir örgütün stratejisi ve kültürü uyum içinde ise yönetim kabiliyeti yüksek olur

Pazarlama

Pazarlama işletme amaçlarını gerçekleştirmek, mevcut potansiyel müşterilerin istek ve arzularını tatmin etmek için mal ve hizmetleri üreticilerden tüketiciye yönlendiren faaliyetlerin tümüdür Pazarlama faaliyetleri üretimden önce başlar ve satış faaliyetlerinden sonra da devam eder

Personel Çıkarmak

İşletmedeki ortamı cehenneme çeviren elemanlar kovduklarımız değil kovamadıklarımız ve kovmadıklarımızdır Personel çıkarmaya yöneticiler tatsız bir iş olduğundan, girişmek istemezler ancak işletmenin yararı için bu lazımdır


Alıntı Yaparak Cevapla