Yalnız Mesajı Göster

Yönetimde Başarı İçin Altın Kurallar...

Eski 08-16-2012   #15
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Yönetimde Başarı İçin Altın Kurallar...



Personele Değer Verme

Personelin kıymetini bilmek gerekir Bir sanayici iflas etmiş ise;

a)Elemanları yok olmamışsa en az üç senede toparlanır

b)Elemanları gitmiş ise artık onun ömrü yetmez

Personele Özerklik ve İnsiyatif Tanımak:

Bir işletmenin verimi bütün çalışmaların toplamıdır Personele ne yapılacağı söylenmelidir Astların inisiyatifini ortadan kaldırmak gelişmelerini ve sorumluluk üstlenmelerini engeller

Planlama

Nereye gideceğinizi bilmiyorsanız hiç bir yol sizi oraya götürmez Planlama yöneticinin geleceğe bakmasına ve uygun olan hareket yollarının incelenmesini sağlayan süreçtir İyi bir planın belli başlı özellikleri; Açıktır, Kesin ve geçerli bir amaca yöneliktir, en az giderle yapılır

Problemlerin Çözümü

Yönetici problemi çözen kişi demektir başarılı işletmelerin temel özelliklerinden birisi karmaşık öğelerin oluşturduğu baskıya karşı işleri basite indirmeleridir Problemleri çözme sorumluluk ister Personelin sadece şikayetini dinlememeli çözüm istemelidir

Profosyonel Düşünmek

Diğerlerini bilenler akıllıdırlar ama kendini bilenler daha akıllıdır Profesyonel düşüncede işin incelenmesidir İşçilerle ortak olarak yapılması bile en azından onların düşünceleri alınarak yapılması şarttır Profesyonel düşünceye sahip olanların en büyük rakibi kendileridir,

Proje Takımları Oluşturmak

Çeşitli nitelikteki personelin bir araya gelip grup çalışması yapmasıdır Başarılı birer organizasyon olurlar

Rekabet

Aynı amaca ulaşmak isteyenlerin birbirleri arasındaki mücadeledir Rakiplerin güçlü ve zayıf tarafları bilinmelidir

Reklam

Potansiyel tüketicinin dikkatini çekmek için yürütülen faaliyetlerdir Önemli olan nokta cazip bir özellik ortaya çıkarmaktır

Sabır

Sabır bizde olaylara karşı uyanan direnme gücü insanın belli bir yaşa olgunluğa ve seviyeye gelmekle elde edebileceği kuvvettir Kendiliğinden ortaya çıkmaz

Satın Alma

Alırken kazanmak lazımdır Önemli olan aynı kalitedeki malın daha iyi şartlarda nasıl alına bileceğidir Satın alma işini ne kadar uzatırsanız Okadar yararlıdır

Satışlar

Bazı insanlar doğuştan satıcıdırlar Cazip satışlar yapmaya çalışmalıdır

Satış için bazı kurallar:

Karşınızdan tepki gelmiyorsa ilgisizlik olarak yorumlamayın
Soru sorun ve akıllıca olsun
Çok hızlı konuşmayın
Ürünü mantıklı bir plan çerçevesinde sunun
Müşterinin itirazının hal etmeye çalışın
Söylediklerinizi sık sık tekrarlamayın
Stratejik Yönetim

Alıntı Yaparak Cevapla