Konu
:
Yönetimde Başarı İçin Altın Kurallar...
Yalnız Mesajı Göster
Yönetimde Başarı İçin Altın Kurallar...
08-16-2012
#
15
Prof. Dr. Sinsi
Yönetimde Başarı İçin Altın Kurallar...
Personele Değer Verme
Personelin kıymetini bilmek gerekir
Bir sanayici iflas etmiş ise;
a)Elemanları yok olmamışsa en az üç senede toparlanır
b)Elemanları gitmiş ise artık onun ömrü yetmez
Personele Özerklik ve İnsiyatif Tanımak:
Bir işletmenin verimi bütün çalışmaların toplamıdır
Personele ne yapılacağı söylenmelidir
Astların inisiyatifini ortadan kaldırmak gelişmelerini ve sorumluluk üstlenmelerini engeller
Planlama
Nereye gideceğinizi bilmiyorsanız hiç bir yol sizi oraya götürmez
Planlama yöneticinin geleceğe bakmasına ve uygun olan hareket yollarının incelenmesini sağlayan süreçtir
İyi bir planın belli başlı özellikleri; Açıktır, Kesin ve geçerli bir amaca yöneliktir, en az giderle yapılır
Problemlerin Çözümü
Yönetici problemi çözen kişi demektir başarılı işletmelerin temel özelliklerinden birisi karmaşık öğelerin oluşturduğu baskıya karşı işleri basite indirmeleridir
Problemleri çözme sorumluluk ister
Personelin sadece şikayetini dinlememeli çözüm istemelidir
Profosyonel Düşünmek
Diğerlerini bilenler akıllıdırlar ama kendini bilenler daha akıllıdır
Profesyonel düşüncede işin incelenmesidir
İşçilerle ortak olarak yapılması bile en azından onların düşünceleri alınarak yapılması şarttır
Profesyonel düşünceye sahip olanların en büyük rakibi kendileridir
,
Proje Takımları Oluşturmak
Çeşitli nitelikteki personelin bir araya gelip grup çalışması yapmasıdır
Başarılı birer organizasyon olurlar
Rekabet
Aynı amaca ulaşmak isteyenlerin birbirleri arasındaki mücadeledir
Rakiplerin güçlü ve zayıf tarafları bilinmelidir
Reklam
Potansiyel tüketicinin dikkatini çekmek için yürütülen faaliyetlerdir
Önemli olan nokta cazip bir özellik ortaya çıkarmaktır
Sabır
Sabır bizde olaylara karşı uyanan direnme gücü insanın belli bir yaşa olgunluğa ve seviyeye gelmekle elde edebileceği kuvvettir
Kendiliğinden ortaya çıkmaz
Satın Alma
Alırken kazanmak lazımdır
Önemli olan aynı kalitedeki malın daha iyi şartlarda nasıl alına bileceğidir
Satın alma işini ne kadar uzatırsanız
Okadar yararlıdır
Satışlar
Bazı insanlar doğuştan satıcıdırlar
Cazip satışlar yapmaya çalışmalıdır
Satış için bazı kurallar:
Karşınızdan tepki gelmiyorsa ilgisizlik olarak yorumlamayın
Soru sorun ve akıllıca olsun
Çok hızlı konuşmayın
Ürünü mantıklı bir plan çerçevesinde sunun
Müşterinin itirazının hal etmeye çalışın
Söylediklerinizi sık sık tekrarlamayın
Stratejik Yönetim
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul