Yalnız Mesajı Göster

Zikir Ve Adabı - Zikrin Fazileti ...

Eski 08-15-2012   #8
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Zikir Ve Adabı - Zikrin Fazileti ...



Zikir Yeri Nasıl Olmalıdır?


Zikir yapılan yerin, insanı meşgul edecek şeylerden boş olması ve te­miz bulunması gerekir Çünkü bu, anılana (Allah´a) ve zikre hürmet ba­kımından daha büyük saygı, ifâde eder Bunun için, mescidlerde ve şe­refli yerlerde zikir övülmüştür

Büyük İmam Ebû Meysere´den (Radıyallahu Anh) nakledildiğine gö­re şöyle demiştir: "Allah Teâlâ, ancak pâk yerde zikredilir"

Zikir yapanın ağzının da temiz olması uygundur; eğer ağzında deği­şiklik varsa, onu misvak (fırça) ile temizler Bedeninde veya ağzında pis sayılan bir şey varsa, onu su ile yıkayarak giderir Böyle bir halde zikir yapmak mekruh ise de haram değildir

Ağzında (İçki gibi) pislik varken Kur´an okumak mekruhtur Haram olduğu hususunda iki görüş var; sahîh olanı haram olmayıştır


Zikir Yapılmayan Yerler


Bil ki, zikir, şeriatın istisna ettiği haller dışında bütün ahvalde iyidir Zikirlerin bablarında geleceklere bir işaret olmak üzere biz burada bir kıs­mını anlatacağız Zikrin yapılmaması gereken yerler:

Büyük-küçük abdest bozarken, cinsî münâsebet halinde iken, hatibin sesini duyan kimse için hutbe okunurken, namaza durulduğu zaman an­cak Kur´anla meşgul olunur; meşru olan dualardan başkası namazlarda yapılmaz (yalnız rükû ve secdesi olmayan cenaze namazında yapılabilir), uyku bastırmışken zikir yapmak mekruhtur Yolda ve hamamda mekruh olmaz Daha doğrusunu Allah bilir


Zikirden Maksad Kalbin Huzurudur


Zikirden maksad, kalbin huzurudur (kimin huzurunda ne yaptığını bil-mesidir) O halde zikir yapanın maksadı bu olmalı ve bunu elde etmeye düşkün bulunması gerekir Zikir sözlerinin mânâ ve lafızları üzerinde dü­şünmeli ve mânâsını anlamalıdır Kur´an okumakta mânâyi anlamak ge­rekli olduğu gibi, zikirde de bu gereklidir; çünkü ikisi de maksud olan ibâdet manasında müşterektirler Bundan dolayı sahîh olan muhtar mez-hebde, zikir yapan kimsenin "Lâ İlahe İllallah "daki "Lâ" yi uzatması müstahab kabul edilmiştir; çünkü burada mânâyı düşünmek vardır (Hayır, hayır, asla Allah´dan başka ibâdet edilecek bir ilâh yoktur, şeklinde dü­şünülüp bilinmelidir) Allah daha iyisini bilir


Alıntı Yaparak Cevapla