Yalnız Mesajı Göster

Allahu Teala´Ya Hamd Etmek -Allahu Teala´Ya Hamd Etmek Hakkında...

Eski 08-15-2012   #4
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Allahu Teala´Ya Hamd Etmek -Allahu Teala´Ya Hamd Etmek Hakkında...



Allah´ın Resulüne Salât Getirmenin Şekli


Daha önce, Namazın Zikirleri bölümünde, Resûlüllah Sallallahu Aleyhi ve Sellem´e "Salât" getirmenin keyfiyyetini ve bununla ilgili meseleleri beyan etmiştik (Salât getirmenin kısa lâfızları:

"Allâhümme Salli Alennebiyyi, Sallallahu Alâ Muhammedin, Sallal­lahu Alâ Resûlihi, Sallallahu Alennebiyyi, Sallaîlâhu Aleyhi, Alîâhüm­me Salli Alâ Muhammedin ve Ala Âlihi)

Anlattığımız "Salât" getirme lâfızlarına, bazı alimlerin ve îbni Ebî Zeyd EI-Malikî´nin dedikleri gibi: " Verham Muhammeden ve Âle Muhammedin" ilâvesini yapmak müstahabdır, sözünün aslı yoktur ve bid´-attır îmam Ebû Bekir ibnu´l-Arabî El-Malikî, kendi kitabı olan Tirmizî şerhinde, bu meseleyi inkâr hususunda ileri gitmiş ve İbni Ebî Zeyd´in hataya düştüğünü söyleyerek böyle salât getirenleri de cehaletle vasıfla-mıştır Demiştir ki: Çünkü Resûlüllah Sallallahu Aleyhi ve Sellem, ken­disine "Salât" getirme keyfiyetini bize öğretti; bunun üzerine ziyade yap­mak, onun sözünü kusurlu görmektir ve Peygamber Sallallahu Aleyhi ve Sellem´in sözünü bir nevi düzeltmedir Muvaffakiyet Allah´dandir

(Salât ve Selâmı bir arada getirmek)

Peygamber Sallallahu Aleyhi ve Sellem´e "Salât" getirildiğinde, "Salât ile Teslîm" sözlerini bir araya getirerek: "Sallallahu Aleyhi ve Selleme", demelidir Yalnız bir tanesini kullanarak "Salîallahu Aleyh" yahud: "Aleyhisselâm" Şeklinde söylememelidir

(Salât ve selâmı yüksek sesle söylemek)

Hadîs okuyan, yazan veya yazdıran, Resûlüllah Sallallahu Aleyhi ve Sellem anıldığı zaman, ona Salât ve Selâmı yüksek sesle getirir ki, bu müs­tahabdır Fakat aşırı derecede ses yükseltilmez Yüksek sesle getirilmesi­ni beyan edenler, îmam Ebû Bekir El-Hatîb El-Bağdadî ve başkalarıdır Ben bu konu üzerindeki münakaşayı, Hadîs İlimleri bahsine aktardım

Gerek bizim ve gerekse diğer mezheb alimleri, Telbiye (lebbeyk) geti­rildiği zaman, Resûlüllah Sallallahu Aleyhi ve Sellem´e yüksek sesle Salât getirmenin müstahab olduğunu söylemişlerdir En iyisini Allah bilir


Duaya Allah Teala´ya Hamd Ve Peygambere Salât Getirmekle Başlamak


310- Fedâle b Ubeyd´den (Radıyallahu Anh) rivayet edildiğine göre, demiştir ki: Resûlüllah Sallallahu Aleyhi ve Sellem, namazında duâ eden bir adamın, Allah´a hamd ve Peygambere Salât getirmediğim işitti Bu­nun üzerine Resûlüllah Sallallahu Aleyhi ve Sellem: "Bu adam acele etti" buyurdu ve sonra onu yahud başkasını yanına çağırıp şöyle dedi: "Siz­den biriniz namaz kılınca, önce yüce Rabbine hamd ve sena ile başlasın,sonra Peygambere (Sallallâhu Aleyhi ve Sellem) salât getirsin Bundan sonra dilediği duayı yapsın?[21]

311- Ömer ibni´l-Hattab´dan (Radıyallahu Anh) rivayet edildiğine göre şöyle demiştir:

"Peygamberine (Sallallâhu Aleyhi ve Sellem) Salât olunmadıkça, duâ, yerle gök arasında durdurulur Ondan hiç bir şey göğe yükselmez (Al­lah´ın kabulüne arzolunmaz) Salât getirildikten sonra kabule mazhar olur)[22] "Ben de derim ki, duanın başında Allah´a hamd ve sena, son­ra da Peygambere salât getirmenin müstahab olduğunda âlimler birleş­mişlerdir Yine bunlarla dua bitirilir Buna dair nakledilen rivayet ve ha­berler çoktur ve bilinen şeylerdir


Alıntı Yaparak Cevapla