08-15-2012
|
#4
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Allahu Teala´Ya Hamd Etmek -Allahu Teala´Ya Hamd Etmek Hakkında...
Allah´ın Resulüne Salât Getirmenin Şekli
Daha önce, Namazın Zikirleri bölümünde, Resûlüllah Sallallahu Aleyhi ve Sellem´e "Salât" getirmenin keyfiyyetini ve bununla ilgili meseleleri beyan etmiştik (Salât getirmenin kısa lâfızları:
"Allâhümme Salli Alennebiyyi, Sallallahu Alâ Muhammedin, Sallallahu Alâ Resûlihi, Sallallahu Alennebiyyi, Sallaîlâhu Aleyhi, Alîâhümme Salli Alâ Muhammedin ve Ala Âlihi  )
Anlattığımız "Salât" getirme lâfızlarına, bazı alimlerin ve îbni Ebî Zeyd EI-Malikî´nin dedikleri gibi: "  Verham Muhammeden ve Âle Muhammedin" ilâvesini yapmak müstahabdır, sözünün aslı yoktur ve bid´-attır îmam Ebû Bekir ibnu´l-Arabî El-Malikî, kendi kitabı olan Tirmizî şerhinde, bu meseleyi inkâr hususunda ileri gitmiş ve İbni Ebî Zeyd´in hataya düştüğünü söyleyerek böyle salât getirenleri de cehaletle vasıfla-mıştır Demiştir ki: Çünkü Resûlüllah Sallallahu Aleyhi ve Sellem, kendisine "Salât" getirme keyfiyetini bize öğretti; bunun üzerine ziyade yapmak, onun sözünü kusurlu görmektir ve Peygamber Sallallahu Aleyhi ve Sellem´in sözünü bir nevi düzeltmedir Muvaffakiyet Allah´dandir
(Salât ve Selâmı bir arada getirmek)
Peygamber Sallallahu Aleyhi ve Sellem´e "Salât" getirildiğinde, "Salât ile Teslîm" sözlerini bir araya getirerek: "Sallallahu Aleyhi ve Selleme", demelidir Yalnız bir tanesini kullanarak "Salîallahu Aleyh" yahud: "Aleyhisselâm" Şeklinde söylememelidir
(Salât ve selâmı yüksek sesle söylemek)
Hadîs okuyan, yazan veya yazdıran, Resûlüllah Sallallahu Aleyhi ve Sellem anıldığı zaman, ona Salât ve Selâmı yüksek sesle getirir ki, bu müstahabdır Fakat aşırı derecede ses yükseltilmez Yüksek sesle getirilmesini beyan edenler, îmam Ebû Bekir El-Hatîb El-Bağdadî ve başkalarıdır Ben bu konu üzerindeki münakaşayı, Hadîs İlimleri bahsine aktardım
Gerek bizim ve gerekse diğer mezheb alimleri, Telbiye (lebbeyk) getirildiği zaman, Resûlüllah Sallallahu Aleyhi ve Sellem´e yüksek sesle Salât getirmenin müstahab olduğunu söylemişlerdir En iyisini Allah bilir
Duaya Allah Teala´ya Hamd Ve Peygambere Salât Getirmekle Başlamak
310- Fedâle b Ubeyd´den (Radıyallahu Anh) rivayet edildiğine göre, demiştir ki: Resûlüllah Sallallahu Aleyhi ve Sellem, namazında duâ eden bir adamın, Allah´a hamd ve Peygambere Salât getirmediğim işitti Bunun üzerine Resûlüllah Sallallahu Aleyhi ve Sellem: "Bu adam acele etti" buyurdu ve sonra onu yahud başkasını yanına çağırıp şöyle dedi: "Sizden biriniz namaz kılınca, önce yüce Rabbine hamd ve sena ile başlasın,sonra Peygambere (Sallallâhu Aleyhi ve Sellem) salât getirsin Bundan sonra dilediği duayı yapsın ?[21]
311- Ömer ibni´l-Hattab´dan (Radıyallahu Anh) rivayet edildiğine göre şöyle demiştir:
"Peygamberine (Sallallâhu Aleyhi ve Sellem) Salât olunmadıkça, duâ, yerle gök arasında durdurulur Ondan hiç bir şey göğe yükselmez (Allah´ın kabulüne arzolunmaz) Salât getirildikten sonra kabule mazhar olur) [22] "Ben de derim ki, duanın başında Allah´a hamd ve sena, sonra da Peygambere salât getirmenin müstahab olduğunda âlimler birleşmişlerdir Yine bunlarla dua bitirilir Buna dair nakledilen rivayet ve haberler çoktur ve bilinen şeylerdir
|
|
|