08-15-2012
|
#5
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Allahu Teala´Ya Hamd Etmek -Allahu Teala´Ya Hamd Etmek Hakkında...
Peygamberlere Ve Onlara Tâbi Kılarak Âl´lerine (Ailelerine) Salât Getirmek
(Sallallâhu Aleyhim ve Selleme)
Peygamberimiz Muhammed Sallallâhu aleyhi ve Sellem üzerine Salât getirmenin gereği üzerinde alimler birleşmişlerdir Yine sayılı alimler, diğer peygamberlerle yalnız başına melekler üzerine Salât getimenin cevazında ve müstahab oluşunda ittifak etmişlerdir Amma peygamber olmayanlara gelince, alimlerin çoğunluğu buna cevaz vermemiştir Meselâ: Ebû bekir Sallallâhu Aleyhi ve Sellem, denmez Bunun hükmü üzerinde ihtilâf edilmiştir Bazı alimler, bunu söylemek haramdır, demişlerdir Çoğu da, tenzihen mekruhtur, demiştir Çok kimseler de, bunu söylemek mekruh değil; ancak evlâ olanı terktir, demişlerdir Fakat sahîh olan, çoğunluğun üzerinde bulunduğu tenzihen mekruh oluş hükmüdür Çünkü bu bid´at ehlinin tutumudur Biz, şeriata uymayan tutumlardan sakındırırız Mekruh, hakkında yasaklama olan şeydir
Alimlerimiz demişlerdir ki, "Salât" getirmek, selef dilinde, peygamberlere has olarak kullanılmıştır (Allah´ın Salât ve Selâmı üzerlerine olsun) Nitekim bizim: AZZE ve CELLE sözlerimiz, Allah Tealâ Hazretlerine mahsus olduğu gibi Peygamber azîz ve celîl olduğu halde, Muhamme-dün Azze ve Celle, denmez Yine manası sahîh olmakla beraber: Ebû Bekir yahud Ali Sallallâhu Aleyhi ve Sellem, denmez
Salât getirmekte, peygamber olmayanları, peygamberlere tâbi kılarak onlar üzerine de Salât getirmenin cevazında alimler ittifak etmişlerdir Şöyle denebilir:
"Allâhtimme salîi ala muhammedin ve alâ âli muhammedin ve ashâ-bihî ve ezvâcihî ve zürriyyetihî ve etbâihî"
Çünkü bu hususta sahîh hadîsler vardır Biz de, namazın teşehhüdünde böyle söylemekle emrolunduk Selef de, namazın dışında bunu ifadeye devam etmişlerdir
Selâm işine gelince: Alimlerimizden Şeyh Ebû Muhammed El-Cuveynî demiştir ki, bu da "Salât" lâfzı gibidir; gaib (mevcud olmayan) kimseler hakkında kullanılmaz (peygamberler için kullanılır) Ali Aleyhisselâm, denmez Bu hususta ölü ve hayatta olanlar arasında fark yoktur Fakat mevcud olan için: Selâmun Aleyke, Selâmun Aleyküm, Esselâmu Aleyke, Es-selâmu Aleyküm diye hitab edilerek söylenir Bunda ittifak vardır İlerde ilgili bölümlerde bunun açıklaması gelecektir, inşa-AIlah Tealâ  
|
|
|