Yalnız Mesajı Göster

Allahu Teala´Ya Hamd Etmek -Allahu Teala´Ya Hamd Etmek Hakkında...

Eski 08-15-2012   #5
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Allahu Teala´Ya Hamd Etmek -Allahu Teala´Ya Hamd Etmek Hakkında...



Peygamberlere Ve Onlara Tâbi Kılarak Âl´lerine (Ailelerine) Salât Getirmek


(Sallallâhu Aleyhim ve Selleme)

Peygamberimiz Muhammed Sallallâhu aleyhi ve Sellem üzerine Salât getirmenin gereği üzerinde alimler birleşmişlerdir Yine sayılı alimler, di­ğer peygamberlerle yalnız başına melekler üzerine Salât getimenin ceva­zında ve müstahab oluşunda ittifak etmişlerdir Amma peygamber olma­yanlara gelince, alimlerin çoğunluğu buna cevaz vermemiştir Meselâ: Ebû bekir Sallallâhu Aleyhi ve Sellem, denmez Bunun hükmü üzerinde ihti­lâf edilmiştir Bazı alimler, bunu söylemek haramdır, demişlerdir Çoğu da, tenzihen mekruhtur, demiştir Çok kimseler de, bunu söylemek mek­ruh değil; ancak evlâ olanı terktir, demişlerdir Fakat sahîh olan, çoğun­luğun üzerinde bulunduğu tenzihen mekruh oluş hükmüdür Çünkü bu bid´at ehlinin tutumudur Biz, şeriata uymayan tutumlardan sakındırı­rız Mekruh, hakkında yasaklama olan şeydir

Alimlerimiz demişlerdir ki, "Salât" getirmek, selef dilinde, peygam­berlere has olarak kullanılmıştır (Allah´ın Salât ve Selâmı üzerlerine olsun) Nitekim bizim: AZZE ve CELLE sözlerimiz, Allah Tealâ Hazretlerine mahsus olduğu gibi Peygamber azîz ve celîl olduğu halde, Muhamme-dün Azze ve Celle, denmez Yine manası sahîh olmakla beraber: Ebû Be­kir yahud Ali Sallallâhu Aleyhi ve Sellem, denmez

Salât getirmekte, peygamber olmayanları, peygamberlere tâbi kılarak onlar üzerine de Salât getirmenin cevazında alimler ittifak etmişlerdir Şöyle denebilir:

"Allâhtimme salîi ala muhammedin ve alâ âli muhammedin ve ashâ-bihî ve ezvâcihî ve zürriyyetihî ve etbâihî"

Çünkü bu hususta sahîh hadîsler vardır Biz de, namazın teşehhüdünde böyle söylemekle emrolunduk Selef de, namazın dışında bunu ifadeye devam etmişlerdir

Selâm işine gelince: Alimlerimizden Şeyh Ebû Muhammed El-Cuveynî demiştir ki, bu da "Salât" lâfzı gibidir; gaib (mevcud olmayan) kimseler hakkında kullanılmaz (peygamberler için kullanılır) Ali Aleyhisselâm, den­mez Bu hususta ölü ve hayatta olanlar arasında fark yoktur Fakat mev­cud olan için: Selâmun Aleyke, Selâmun Aleyküm, Esselâmu Aleyke, Es-selâmu Aleyküm diye hitab edilerek söylenir Bunda ittifak vardır İlerde ilgili bölümlerde bunun açıklaması gelecektir, inşa-AIlah Tealâ


Alıntı Yaparak Cevapla