Yalnız Mesajı Göster

Allahu Teala´Ya Hamd Etmek -Allahu Teala´Ya Hamd Etmek Hakkında...

Eski 08-15-2012   #6
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Allahu Teala´Ya Hamd Etmek -Allahu Teala´Ya Hamd Etmek Hakkında...



Ashab Ve Diğer Mü´minlere Rahmet Dilemek


Ashaba, tabiîn´e ve bunlardan sonra gelen âlimlere, abidlere ve diğer hayırlı kimselere: Radıyailahu Anh (Allah ondan razı olsun), yahud Ra-himehullah (Allah ona rahmet etsin) demek müstahab olduğu gibi, buna benzer sözler de söylenebilir

Bununla beraber alimlerden biri demiştir ki, "Radıyallahu Anh" sözü ashaba mahsustur, bunlardan başkası için "Rahimehullah" denilir ancak Fakat bu söze uyulmaz ve dediği gibi değildir Çoğunluğun üzerinde bu­lunduğu hüküm, bu şekilde kullanışın müstahab olduğudur Yoksa ade­mi cevaz iddia edilemez Bunun delilleri sayılamayacak kadar çoktur

Eğer anılan sahabi, bir sahabinin oğlu ise: "İbni Ömer, îbni Abbas, İbni Zübeyr, İbni Cafer, Üsâme ibni Zeyd ve bunlar benzeri, duâ her iki­sine ait olsun diye, Radıyalîâhu anhümâ (Allah her ikisinden razı olsun), denilir


Lukman Ve Meryem´e Duâ Şekli


Lukman ve Meryem anıldıkları zaman, acaba bunlara peygamberlere olduğu gibi "Salât" mı getirilir, yoksa ashab ve veliler gibi, Radıyallahu sözü mü kullanılır yahud bunlara "Aleyhimes selâm "mı denilir?

Alimlerin çoğunluğuna göre bunlar birer peygamber değillerdir Pey­gamber olduklarını söyleyen nadir olup buna iltifat ve meyil yoktur Ben bu meseleyi, "Tehzîbu´l-Esmâi ve´1-Lügat" adlı kitabda açıkladım Bu durum bilindikten sonra, alimlerden birinin sözünden anlaşılıyor ki, şöyle

denebilir:

Lokman yahud Meryem Sallallâhu Alel-Enbiyai ve aleyhi yahud aleyha

ve selieme

Çünkü bu ikisinin durumları, haklarında "Radiyallahu Anh" denen ashabdan daha yüksektir Nitekim Bunların halini yükselten Kur´anda ayet­ler vardır, demiştir Benim görüşümde, böyle söylemekte bir sakınca yok­tur, her ne kadar "Radıyallahu Anh? yahud "Radıyallahu Anha" yi söylemek daha iyi ise de Çünkü bunların durumu Peygamber olmayanların mertebesidir Bunların peygamber olduğu sabit değildir îmamı Haremeyn, İrşad kitabında, Meryem´in peygamber olmadığında alimlerin icmaı vardır, demiştir Bununla beraber bir kimse Lukman için "Aleyhisselâm" ve Mer­yem için "Aleyhesselâm" dese, bunda bir beis yoktur Daha iyisini Allah bilir


Alıntı Yaparak Cevapla