Konu
:
Kur'an'a Çeken Yollar/Andolsun Biz Kur’Ân’I Düşünüp Öğüt Alınması İçin Kolaylaştırdık
Yalnız Mesajı Göster
Kur'an'a Çeken Yollar/Andolsun Biz Kur’Ân’İ Düşünüp Öğüt Alınması İçin Kolaylaştırdık
08-15-2012
#
1
Prof. Dr. Sinsi
Kur'an'a Çeken Yollar/Andolsun Biz Kur’Ân’İ Düşünüp Öğüt Alınması İçin Kolaylaştırdık
22
32
40)
Bakış açısını netleştirmek:
Kur’ân’a
diğer kitaplardan farkını
üzerimizde Allah’ın ne büyük bir lûtfu olduğunu ve O’na olan ihtiyacımızın şiddetini anlayıp hissettiğimiz ölçüde yöneliriz
Öyleyse
Kur’ân’a olan ihtiyacımızın şiddetini ortaya koyan
bizi sarsan
O’nu okumak için harekete geçiren şeyleri gayet dikkatli bir şekilde düşünelim ve alt alta yazalım
Allah’ın Kur’ân’daki ilk emri “Oku!” iken
genel anlamda “okumak” ve özel anlamda “Kur’ân’ı okumak” ve anlamaya çalışmak
hayatımızda kaçıncı sırada yer alıyor? Nelerin altında? Niçin? Bu soruların cevabından kaçmayalım ve harekete geçmek için kendimizi sorgulayalım
Hareket noktanız:
Sizi Kur’ân’a en çok çeken bir âyeti
bir olayı veya başka herhangi bir şeyi düşünün ve hemen yakınınızdaki Kur’ân’a uzanın
İlginizi en çok çeken konular: Okumak için önce ilginizi en çok çeken
ihtiyaç hissettiğiniz âyetlerden veya konulardan başlayın
Bu konuda meâlde bulunan “İçindekiler” bölümünden faydalanabilirsiniz
Detay isterseniz
özel olarak bu konuda hazırlanmış kitaplardan faydalanın
Konulu okuma
size değişik bakış açıları kazandırır ve yepyeni ufuklara doğru götürür
Kur’ân’ı her gün en az bir defa açıp bakın:
Eğer Kur’ân’ı her gün açıp okuma gücünü kendinizde bulamıyorsanız
en az günde bir defa açıp bakın ve kapatın
Okumak için açmasanız bile
gözünüze bir âyet meâli ilişebilir
İçinizden bir ses
“Bir âyet olsun oku!” diyebilir
Alışkanlık haline getirmek için:
Allah’ın bize neler söylediğini okumaya ve anlamaya yeterli vakit ayırıp ayırmadığımızı sorgulayarak
çok az bir süre de olsa kendimizi okumaya ikna edebilir
süreci böylece başlatabiliriz
Süre az olduğu için kendimizi ikna daha kolay olur
Öyleyse
başlangıç olarak
kendimize
belirli zamanlarda
çok az bir süre de olsa okuma mecburiyeti getirelim
Sonra bu süreyi azar azar artırabilir ve şekillendirebiliriz
Bu kolay uygulamanın kısa zamanda meyvelerini toplayacak ve hararetle başkalarına da tavsiye etmeye başlayacaksınız
Bir dakikacık zaman:
Okumak için illâ geniş zaman arayıp da sürekli tehir etmeyin
Bir dakikada bir âyet okusanız ve üzerinde azıcık düşünseniz
bu şekilde her gün sadece bir dakika ayırsanız bir senede 365 âyet eder
Peygamberimiz (s
a
v
)
“Yapılan amellerin en hayırlısı
az da olsa devamlı olandır
” buyuruyor
Her fırsatta ve mekanda:
Otobüste
tramvayda
vapurda
trende
iş yerinde
bekleme sırasında
piknikte vs cebinizde taşıyacağınız küçük bir mealden bir dakikada âb-ı hayat fışkırabilir
Ve okuyabilecek herkese ne kadar da güzel örnek olur
Toplayın şimdiye kadar geçen yolculuk sürelerinizi ve az da olsa ne kadar okuyabileceğinizi; okumamış olmanın hüznünü yaşayacaksınız
Hastalık ve sıkıntı dönemlerinde:
İnsanın bir teselli ve çıkış yolu aradığı hastalık
sıkıntı ve bunalım dönemleri
yani o şiddetli ihtiyaç dönemleri
Kur’ân’ın yol göstericiliği ve ferahlatıcılığının câzip gelmesi açısından kolaylaştırıcı bir vesiledir
O İlâhî kapıdan girerseniz
dertlerinizi bitiren veya en azından hafifleten yepyeni dünyalara açılırsınız
Sakıp Sabancı
bir Avrupa ülkesinde bir süre hastanede yatar
Bakar ki başucunda bir İncil
Hastanın okuması için bırakılmış
Türkiye’ye döndüğünde bunu anlatırken
ülkemizdeki hastanelerde de hastanın başucunda
onu hem ruhen güçlendirmek
hem de hastalığa karşı direncini artırmak üzere meâlli bir Kur’ân bulunması gerektiğini söyler
Ailece: Aile fertleri her gün bir araya gelir
herkes bir âyet
iki âyet
üç âyet
yarım sayfa veya bir sayfa okur
diğerleri dinler
Üzerinde çok kısa konuşulur
Ama bu güzel uygulama mümkünse her gün yapılır
Bir sayfa – on sayfa:
Günde bir sayfa okusanız meâli bitirmeniz 2 sene sürmez
İki sayfa okusanız
1 sene sürmez
Üç sayfa okusanız 6 ay kadar sürer
10 sayfa okusanız 2 ay
Okuyabileceğiniz asgarî sayfa ile başlayabilirsiniz
Gazeteye
televizyona veya internete ayırdığınız kadar zaman ayırsanız; eğer öğrenciyseniz
tek bir ders kitabına ayırdığınız kadar zaman ayırsanız; neler olur
neler
Hedef
plan ve değerlendirme:
Kısa süreli hedefler tespit eder
basit bir plan yapar ve sık sık kendimizi değerlendirirsek uygulama kolaylaşır
Mesela
“Her gün şu kadar dakika ya da saat; veya şu kadar âyet veya sayfa okuyacağım
Üç gün sonra uygulama ve verim noktasından kendimi değerlendireceğim
” diyebilir ve her üç gün sonunda değerlendirme yapabiliriz
Bu değerlendirme sonuçlarına göre yeni hedefler tespit edebiliriz
Sonuçları küçük bir cep defterine not edersek
neler yaptığımızı ve neler yapabileceğimizi daha iyi görürüz
Bilgisayarınızın ekranına ilk açılışı için şunu yazın ve çocuklarınıza da yazmalarını tavsiye edin: “Bugün ne okudun?” Benzer sözleri evde veya işyerinde en çok göreceğiniz yerlere koyabilir
hatta cep telefonunuza da yazabilir veya söyletebilirsiniz
Okumalarınızı takip edip
okuduklarınızı ve kendinizi değerlendireceğiniz basit bir çizelge hazırlayabilir
hedeflerinizi gerçekleştirdikçe çizelgeyi de geliştirirsiniz
Genel okuma yanında bazı konularda yoğunlaşma:
Özel ilgi ve ihtiyaç duyduğunuz bazı konularda çeşitli tefsirlerden ve başka kitaplardan okumalar yapın
kendinizi o konuda geliştirin
Birliktelik:
Kur’ân’ın mânâsından sürekli istifade etme zevk ve alışkanlığını kazanan insanlarla sık sık görüşün
Onların başarılı oldukları uygulamaları kendi şartlarınıza uyarlayarak daha da geliştirmeye çalışın
Aynı alışkanlığı kazanmak isteyen insanlarla görüş alışverişi yapın
birlikte kararlar alın
birbirinizi teşvik ve kontrol edin; “Hayırda yarışma” anlayışı içinde
hedefiniz aynı olduğu için hepinizi memnun edecek bir yarışma havasına girin
Bunu yapabildiğiniz kadar devam ettirin
Hediye:
Arkadaşlarınıza
dostlarınıza ve yeni evlenecek olanlara Meâlli Kur’ân hediye edin
Bu konuda size verilen hediyelerden sonra ilk fırsatta hediye eden kişiye geri bildirimde bulunun
Nasıl istifade ettiğinizi söyleyin
Bu hem sizi daha çok teşvik eder
hem de o kişiyi
Kurulacak yuvanın kötülüklerden uzak
mutlu ve sürekli olması isteniyorsa
her insanın Allah’ın rehberliğine ihtiyacı olduğunu belirterek okumaya teşvik edin
Bunun olmazsa olmaz yaygın bir alışkanlık hâline gelmesine çalışın
Ortam oluşturmak:
Okuduklarınızdan uygun gördüğünüz yerleri başkalarına da okuyun
Onlardan da ihtiyaca en çok hitap ettiğini düşündükleri veya başka uygun buldukları âyet meâllerini size söylemelerini veya okumalarını isteyin
Uygun yerlere koymak: Bulunduğumuz mekânlarda
bizim ve çevremizdeki diğer insanların elini uzatabileceği yakınlıktaki uygun yerlere meâl veya Kur’ân’dan âyetler içeren kitapçıklar koyabiliriz
Sakin vakit – En verimli zaman dilimi:
Gün içinde insanın veriminin en yüksek olduğu bir zaman dilimi vardır
“Sakin vakit” adı verilen bu zaman dilimi herkese göre değişir
Kimisi için gece yarısında
kimisi için sabahın erken saatlerindedir
O altın saatte Allah’ın Kitabı’nı düşünerek okumak
herhalde çok isabetli olur ve “en değerliye
en değerliyi vermek” Allah’ın da çok hoşuna gider
Kur’ân insanlara nasıl gösterilmeli? Kur’ân insanlara
hiç bıktırmadan her zaman daha büyük bir zevk ve hevesle en çok okunan kitap; Allah’tan gelen en güzel ve en önemli bilgilerin en doğru kaynağı; her zaman en iyi yol gösterici; kitapların kitabı olan en güzel kitap; insanlığı mutluluğa götüren
insanı insan yapan değerlerin İlâhi menbaı; Allah’ın sözü olduğu için çözülenler yanında içinde kıyamete kadar çözülmeyi bekleyen daha nice güzellikler olan en büyük hazine olarak sunulmalıdır
O güzelliklerden örnekler sunulmalı
böylece O’ndaki Allah bilgisinin sonsuzluğu kanaati oluşturulmalıdır
Büyükler
“Yârân istersen Kur’ân yeter!” demişler
Kur’ân’a
gerçekte olduğu gibi yârân olduğu
dost oladuğu idrâkiyle yaklaşmak ve başkalarını
özellikle çocuklarımızı o bakış açısıyla yaklaştırmaya çalışmak gerek
Ah güzel örnek! En güzel yaklaşım ve etkileme tarzı
güzel örnek olmaktır
Güzel örnek olmanın özü
söylenenlerle yapılanların uyum içinde olmasıdır
Fakat bu
sevdirmek için yeterli olur mu? “Güzel örnek” meselesi genellikle yanlış anlaşılıyor
İyiyi
doğruyu
güzeli yapmak
“güzel örnek” olabilmek için tek başına yeterli olamıyor
Ya? Sevdirici
cezbedici
yapmaya teşvik edici olmayan hiçbir örnek
güzel örnek değildir
Yunus ne diyor:
Bilmek olmak değildir
Olmaya bak
olmaya
Tavsiyede bulunurken:
İnsanlara tavsiyede bulunurken dikkat etmemiz gereken üç basamak:
1
Sıcak bir yaklaşım
yani duygulara hitap
2
Tavsiye
3
Sebep veya sonucuna kısaca işaret etmek
Mukayese ile farkın vurgulanması:
Allah’ın sözünü okuyanla okumayan bir olmaz
“Hiç bilenlerle bilmeyenler bir olur mu?” İnsanların ne dediğini öğrenmek için ne kadar gayret sarf ediyoruz; acaba bizi ve tarihler boyunca her şeyi yaratan Allah bize neler söylüyor
merak etmemek mümkün mü?
“Allah kelâmının insanların kelâmına üstünlüğü
Allah’ın kullarına üstünlüğü gibidir
” Hadîs-i kudsîsinin penceresinden bakarak ve baktırarak Kur’ân’a dikkatleri daha kolay çevirmek mümkün
Mukayese ile farkın vurgulanması
hedefe kestirmeden götüren
kısa ve keskin bir çözümdür
Çünkü
Hz
Ali (k
v
) Efendimizin ifadesiyle
“Nimetlerin kıymeti
ancak zıtların mukayesesi ile takdir edilir
”
Ailece bir arada
“her gün bir âyet”:
Çocuklardan ve ailemizin her ferdinden
biz de dâhil
her gün akşam sofrasında veya sofradan sonra bir araya geldiğimizde
hangi ihtiyaca hitap ettiğini de söyleyeceği bir âyet meâlini okumasını isteyebiliriz
Âyet metnini de okursa daha güzel olacağını hatırlatır
fakat zorlamayız
Bu
yapabilecekler için
“her sofrada bir âyet” şeklinde de uygulanabilir
Hanımlar arası günlerde:
Kur’ân sevdalısı hanımların
hanımlar arasındaki günlere katılarak
genel ihtiyaca hitap eden bir iki âyet meâli söyleyip üzerinde birkaç cümlecik konuşması
Başkalarını da her gelişlerinde bir tek âyet meâliyle gelmeleri için teşvik etmesi
Elbette âyet metni de okunursa daha güzel olur
Herkes faal:
Düzenlenen sohbete katılacak herkes önceden
istediği bazı âyetleri okur ve tefsirlerden açıklamalarına bakar
Sohbette okur ve anlatır
İnisiyatif alır
Herkes harekete geçer
Kendisini çok iyi yetiştirmiş olanlar ayrıca yine derslerini yapar
Okutup ciddiyetle dinlemek:
Bu metodu ilk defa İbni Kesîr’in “Hadîslerle Kur’ân-ı Kerîm Tefsiri” kitabının “İthaf”ında gördüm
Prof
Dr
Bekir Karlığa şunları söylüyordu: “Bu çalışmayı
çocuk yaşlarda bana
çok sevdiği İsmail Hakkı Bursevî’nin Rûhu’l-Beyan’ını okutarak
tefsir zevkini tattırmaya çalışan rahmetli babam Besnili İbrahim Hoca’nın ruhuna minnet ve hürmetle ithaf ediyorum
”
Allah Kelâmı’nı bu şekilde okutup dinleyerek sevdirmek ve anlaşılmasını sağlamak mümkün
İşaretler koymak
cebimizde küçük bir defter veya cep bilgisayarı:
Okuma sırasında işaretler koyabilir
sayfanın kenarına notlar alabilirsiniz
Hele küçük bir defteriniz ya da cep bilgisayarınız olur da oraya notlar alırsanız daha bir güzel olur
Hatırda da kalsın
satırda da
Meâlini öğrendiğiniz veya orijinalini ezberlediğiniz âyetin sûre ismini ve âyet numarasını bilirseniz
bunun çok faydasını görürsünüz
Bilgisayar
CD
MP3 çalar
radyo ve kaset çalardan dinleyerek:
Bu imkanların biri olmazsa diğeri bugünün dünyasında artık hemen hemen herkeste var
Evde
yolda
işyerinde
bunu alışkanlık hâline getirebilirsiniz
Ayrıca ailece belli zamanlarda dinleyebilirsiniz
Sadece Kur’ân meâli okuyan radyo bile var
Ne zaman başlamayı düşünüyorsunuz? Peki
sizi Allah’a daha çok yaklaştıracak ve bütün sıkıntıların çözüm kaynağına giden yol olan gayretlenmelere
Allah’ın dediklerini daha çok okumaya
dinlemeye
anlamaya ve yaşamaya götürecek bu adımları
mevcut hâlinizi aşacak şekilde uygulamaya ne zaman başlamayı düşünüyorsunuz?
Peygamberimiz (s
a
v
)’in “İki günü eşit olan kimse zarardadır
” Hadîs-i şerifini bu konuda uygulayalım
Başlangıçta ne kadar süre uygulayalım? Bir ay
on beş gün
on gün desek zor
Bir hafta desek o da biraz zor gözüküyor
Fakat üç gün uygulamayı az bir gayretle herhalde herkes yapabilir
Peki ne zaman uygulamaya başlayalım? Bugün mü
yarın mı? Bu soruya vereceğimiz cevabın arkasından şu Hadîs-i Şerif’i hatırlayalım ki
Peygamberimiz (s
a
v
)
“Yarın yaparım
diyen helâk oldu
” buyuruyor
Öyleyse
bugünden başlayalım ve kendimizi test edelim
Bakalım hayatımızda neler değişecek? Sonra da yapabildiğimiz kadar
zamanını artırarak
keyfiyetini güçlendirerek devam ettirelim
Pano veya levha:Panoya büyük yazılarla her gün bir âyet veya duvara her gün yeni bir âyet
levha olarak asılabilir
Belli zamanlarda veya uygun zamanlarda anlamı hakkında konuşulur
Merakı tahrik:
Çeşitli âyetlerin konularına
anlamlarına veya başka özelliklerine dikkat çekilerek öğrenmek için meraklar tahrik edilir
Her gün kaç kişiye kaç âyet:
“Her gün en az on (beş
üç ya da bir) kişiye
ihtiyacına uygun bir âyet söyleyeceğim” diyerek kendimize söz verebilir ve çocuklarımız dahil -sıkmadan
zorlamadan- başkalarını da buna teşvik edebiliriz
Sohbete başlamadan ir sohbet topluluğu oluştuğunda asıl sohbet konularına geçmeden önce herkesin bir âyet meâli -biliyorsa aynı zamanda metni- söylemesini
konu hakkında birkaç cümle söylemesini isteyebiliriz
Daha baştan topluluğun atmosferi değişir
Buna devam edildiğinde neler olur düşünün
Her karşılaşmada:
Arkadaşlar kendi aralarında anlaşarak
her karşılaştıklarında selâm kelâmdan sonra birbirlerine birer âyet meâli söyleyebilirler
Söyleyecekleri âyeti ihtiyaca göre seçmeye çalışırlar
Mail ve/ya mesaj:
Dostlarınıza
içinde âyet meâli olan bir mail ve/ya mesaj gönderin
Cuma’yı unutmamak üzere özellikle mübarek gün ve gecelerde
Mübarek gün
gece ve aylar:
Mübarek gün
gece ve aylarda
o gün ve gecelerle ilgili âyetlerin meâl ve tefsirine bakın
aranızda okuyun ve konuşun
En kıymetli zamanları en kıymetliye ayırın
Namazda okumak
duâda söylemek:
Mânâsı çok dikkatimizi çeken âyetlerin meâlini öğrendikten sonra metnini de ezberleyip namazlarda o tefekkür içinde okuyabiliriz
Veya o sözlerle Rabbimize duâ edebiliriz
Meselâ
Kur’ân’daki peygamber (a
s
) duâları
Ashâb-ı Kehf’in duâsı gibi
Özellikle dikkat çekilen âyetler:
Peygamber Efendimiz (s
a
v
)’in özellikle dikkat çektiği âyetlerin meâllerini
büyük zâtların bilhassa etkilendikleri ve vird edindikleri âyet-i kerime meâllerini öğrenebilir ve üzerinde mütâlaada bulunabiliriz
İhtiyaç penceresinden bakarak:
Hayatta ihtiyacımız olan her konuda bize yol gösterecek en az bir âyet öğrenmeyi ve yeri geldiğinde istifade etmeyi ve ettirmeyi kendimize amaç edinebiliriz
Bu çok dinamik bir süreç olur
Günümüz dünyasında insanlığın en fazla ihtiyacı olan âyetleri öğrenebilir
insanlara
özelliklerine göre
çeşitli şekillerde sunabilir
Kur’ân’la o âyetlerin açtığı kapıdan muhatap olmalarını sağlayabiliriz
Kur’ân! Acaip kitap!
Her şahsa tek tek hitap
İstanbul
1996
Özel problem veya ilgilerini bildiğiniz insana
ihtiyaçlarına hitap eden âyetleri okuduğunuzda
onu bam telinden yakalarsınız
İnsanların özellikle şiddetli ihtiyaç vakitlerine –üzüntü
sevinç ve kararsızlık halleri gibi– dikkat edin
Kime
hangi zamanda ne vereceğini çok iyi bilen mütehassıs bir doktor gibi olun
İşte âyet: “İnsanları Rabbinin yoluna hikmetle ve güzel öğütlerle davet et ve onlarla olan mücadeleni en güzel şekilde yap…” (Nahl: 125)
Yalnız
söylediğini yapanın tesiri başka olur değil mi? Allah-ü Teâlâ
Fussilet Sûresi 33
âyette şöyle buyuruyor: “Allah’a çağıran
salih ameller (iyi işler) yapan ve ‘Şüphesiz ki ben Müslümanlardanım!’ diyen kimseden daha güzel sözlü kim olabilir!”
Bir tek âyet bile:
Allah’ın gönderdiği bu Kitab-ı Azîm’e öyle bakın ki; bir insanın O’ndan okuyacağı tek âyet bile dünyasını değiştirebilir
karanlıklarını aydınlatabilir
Kur’ân hediye ederken içinizde o ümitle ve kalbinizden gelen o tebessümle hediye edin
Siz size düşeni
yani elinizden geleni en güzel şekilde yapmaya gayret edin
Sözü tesir ettirecek olan O
Her şeyi bilen O
Neyin
nerede
ne yapacağını siz bilemezsiniz
Teşvik:
Arkadaşlarınızı
çevrenizdeki herkesi
uygun olan her fırsatta
sıkmadan
zorlamadan
Kur’ân’da Allah’ın insanlara nasıl yol gösterdiğini
problemlere nasıl çözümler sunduğunu öğrenmeye teşvik edersiniz
Kamer Sûresi’nde Allah-ü Teâlâ
“Andolsun Biz Kur’ân’ı düşünüp öğüt almak için kolaylaştırdık
Düşünüp öğüt alan yok mudur?” âyetini dört defa tekrar buyurup öylesine dikkat çekiyor
Allah Resûlü (s
a
v
)
“Kolaylaştırınız
güçleştirmeyiniz; müjdeleyiniz
nefret ettirmeyiniz
” buyuruyor
Teşvikte bu anlayış ihmal edilmemeli
Uygun gördüğünüz insanları Kur’ân meâli dağıtmaya teşvik etmek de
-hatta kendinize vazife edinerek
her gün en az bir kişiyi teşvik- bu konuda yapılabilecek büyük hizmetlerden biridir
Kim bilir
öyle birine vesile olursunuz ki
sizden daha büyük ve güzel hizmetler yapar
sizi öylesine sevindirir
Ezberlediğini yaz:Ezberlediğiniz meâli cebinizdeki küçük bir deftere yazabilirsiniz
Arada bir yazdıklarınıza göz atıp hatırlama ve pekiştirme imkânı da olur
Allah’ın kitabını mânâsıyla birlikte her zaman kafanızda taşıyamıyor olabilirsiniz ama o küçük gözüken adımlarla başlayan ezberler ihtiyaç vaktinde sizin ve başkalarının o kadar çok işine yarar ki
şaşırırsınız
Çorak toprağa âb-ı hayat gibi!
Her şeyimizle O’na yönelmek:
Kur’ân okur ve dinlerken
yalnız aklımızla değil
kalbimiz
vicdanımız ve diğer lâtifelerimizle de O’na yönelmeliyiz
O’nun başka bir söz
Allah’ın sözü olduğunun idrâk ve heyecanı içinde
Yeni yollar:
Siz de yeni yollar bulabilirsiniz
“Bütün yolların sahibi”nden istersiniz
samimi olarak ararsınız
yeni ve belki de burada yazılanlardan çok daha güzel yollar lûtfeder
Uygulamada ısrar:
Uygulamada ısrar ve inat edin
İnat damarını olumsuz yönlerde çok kullanıyoruz
artık asıl kullanılması gereken yerlerde kullanalım
Kısa sûreler
çok okunan sûre ve âyetler ve meâlleri: Çocuklar kısa sûreleri ezberlerken
Rabbimizin o sûrelerde bizlere neler anlattığını önce meâlden birlikte okuyabilir
üzerinde konuşabilir ve onların düşüncelerini dinleyebiliriz
Çok okunan sûre ve âyetlerin meâllerini okumak veya okutup dinlemek de çok cazip ve sürekli etkileyici olur
Yalnız
o âyetlerin mânâsının sadece o kısa meâllerden ibâret olmadığını
Allah sözü olduğu için mânâsının da sonsuz olduğunu anlatarak ve onların anlayacağı bazı bilgiler
örnekler sunarak
Bu konuda onların söyleyecekleri varsa onları da dinleyerek
Kur’ân’ın engin deryasını aksettirme noktasında
meâlin bire bir tercüme bile olamayacağını
bunun için “tercüme” değil “meâl” dendiğini de seviyelerine uygun bir dille anlatarak
Bu yapılanlar
çocuğu Kur’ân’ın içine daha bilinçli olarak ve severek çekecek
Allah ile irtibatını artıracak ve güçlendirecektir
Haddini bilmek:
“Meâlcilik yapmak”tan özenle kaçınılmalı
haddi aşma ihtimalinin olduğu yorumlardan hemen uzaklaşılmalıdır
“Her âyetten bir şey çıkaracağım” mantığı doğru değildir
İlim
tecrübe vs
isteyen hususlarda susmamız icab edebilir
Meâl okuyarak âdeta içtihat yapmaya
Kur’ân’ı çok iyi bilen ve yaşayan bir âlim gibi hüküm çıkarmaya kalkışan ve çıkmaz yollara sapanlar için ve bu tehlikeye düşme ihtimali ile karşı karşıya olan herkes için
Hz
Ali (k
v
) Efendimizin şu sözü sanırım yeterince koruyucu bir güce sahiptir: “Bilmedikleri yerde dursalardı sapıtmazlardı
” İnsanın her şeyi bilmesi mümkün değildir
şart da değildir
Haddini bilmeyen
kendini bilmez
Hâlık’ını bilmez
Hürmet:Nerede okursak okuyalım
O’na bakışımızda
okuyuşumuzda ve o sıradaki her türlü tavrımızda Kur’ân’a hürmet kendisini göstermeli
O’nun başka kitaplardan farkına uygun bir hâl içine girmeli ve O’na yakışır bir titizlik içinde düşünmeye gayret etmeliyiz
Ümit ve dua:
Tevessül ve tevekkül
Hayat bu iki kelimenin içinde
Bu güzel yolda elimizden geleni yaparken ve yaptıktan sonra tesirini halk etmesi için Kalpleri Çeviren’e
emrettiği gibi ısrarla dua ederiz
İnsanın başkaları için ısrar ile dua etmesi ne kadar güzel! Kur’ân’ın insana kazandırdığı yüce hasletlerden sadece biri
Allah o “Şifa Kaynağı”ndan her yönüyle en güzel şekilde istifadeyi nasip eylesin bize ve bütün insanlığa…
İnsanları Kur’ân’a davet eden bu ve benzeri gayretler
inşaallah
kalplerin O’na çevrilmesine ve Kur’ân’ın yetiştirmek istediği
insanlığın gönlünü ve yüzünü güldürecek
o hasret kalınan
“insan” kelimesinin içini hakkıyla dolduran insan tipinin yetişmesine ve dünyayı hayal bile edilemeyecek kadar güzel bir bahçeye çevirmesine bir vesile olur
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul