08-13-2012
|
#1
|
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Okul-Çağı Çocuklarının Terapisi - İrvin Yalom
OKUL-ÇAĞI ÇOCUKLARININ TERAPİSİ
OBSESİF- KOMPULSİF BOZUKLUK, FOBİLER VE TRAVMA
Terapist : Neden okula gitmekten hoşlanmıyorsun?
Bobby : Çünkü istemiyorum
Terapist : Okula gittiğinde ne oluyor? Ne hissediyorsun?
Bobby : Korkmuş Annem gitmeye hazırlanırken endişeleniyorum
Terapist : Annen ayrılırken neden korkuyor ve endişelenitorsun?
Bobby : Onun gitmesini istemiyorum Bazen ona bir şey olacağından endişe duyuyorum Sonra üzülmeye başlıyorum
Terapist : Üzülünce ne oluyor?
Bobby : Bazen ağlıyorum Sonra öğretmenime, gelip beni alması için annemi aramasını söylüyorum
Okula başlamak, çocuklar için hem heyecan verici hem de yıldırıcıdır Çocuklar formal eğitimlerine başlarken, çevrelerinin odağı, evden okula kayar İlkokul yıllarında beklenen değişimler ve geçişler, gelişmenin bir parçası olarak bir miktar kaygı da getirir Arkadaşlık kurma, arkadaş kaybetme, yeni konular öğrenme, okul değiştirme ve boşanma ya da yeni kardeşler nedeniyle aile yapısında değişiklik yaşama gibi konular, endişe ve hayal kırıklığı yaratabilen durumlardan yalnızca bazılarıdır
Her ne kadar, kısa süreli duruma bağlı anksiyete çoğu çocukta yaygın olarak görülse de, bazı çocuklar, sosyal ve akademik fonksiyonlarını bozan ve normal gelişimini zayıflatan düzeyde anksiyete yaşarlar
Çalışmalar çocukların yüzde 17'sinde anksiyete bozukluğu olduğunu bulmuştur
Bu kayda değer oran, çocuklarda bu bozukluğun önemini gösteriyor
Bu bölümde, çocuklarda anksiyete konusunu inceleyecek, bu yaş grubu ile bağlantılı spesifik tanılara bakacağız Değerlendirme sürecini gözden geçirerek ve obzesif-kompulsif bozukluk, ayrılık (seperasyon) anksiyetesi bozukluğu, fobiler ve travma sonrası stres bozuklukları ile ilişkili semptomları tartışacağız
Ayrıca bu yaş gurubunda yaygın olarak görülmesede, panik rahatsızlığını ve yaygın anksiyete bozukluğunu ele alacağız Son olarak tedavi tekniklerini inceleyeceğiz
Yukarıda yapmış olduğum alıntı, Stanford Üniversitesi Tıp Fakültesi Psikiyatri profesörü, IRVİN YALOM'un genel editörlüğünü yapmış olduğu ve Prestij Yayınları' tarafından yayınlanan "PSİKOTERAPİDE GÜNCEL KLİNİK YAKLAŞIMLAR DİZİSİ"ne aittir
Çocuklarda terapi üzerine hazırlanmış olan bu üç kitap, okula başlama yaşı ile ergenlik dönemi arasındaki çocukları, anlamada özellikle rehber öğretmenler ve aileler için başucu kitapları olacağa benziyor
DİZİDEKİ DİĞER KİTAPLAR
Dizi Adı : PSİKOTERAPİDE GÜNCEL KLİNİK YAKLAŞIMLAR
Genel editör : IRVIN D YALOM
Yayınevi : PRESTİJ YAYINLARI
OKUL-ÖNCESİ ÇOCUKLARININ TERAPİSİ
OKUL-ÇAĞI ÇOCUKLARININ TERAPİSİ
ERGENLİK ÇAĞI TERAPİSİ
YEME BOZUKLUKLARA TERAPİSİ
EVLİLİK TERAPİSİ
|
|
|
|