08-12-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Telekom Sunucu Portu Değiştirme
TTNET ADSL Kullanıcıları için önemli uyarı:
Türk Telekom, SPAM trafiğini azaltmak amacıyla yeni bir uygulama başlatmaya karar vermiştir Uygulama kapsamında TTNET, dinamik IP kullanan ADSL kullanıcılarının 25 porttan mail gönderimine izin vermeyecektir Mail gönderimleri için, 25 numaralı port yerine 587 numaralı port kullanılacaktır Bu uygulamadan olumsuz etkilenmemek için, kullandığınız mail programında hesap ayarlarınızın Giden Sunucu portunu 587 olarak değiştirmelisiniz!
Port değişikliği için "Araçlar/Hesaplar/Posta sekmesine tıklayın/değiştirmek istediğiniz posta hesabını çift tıklayıp açın, Gelişmiş sekmesine toklayın", 25 olan Giden Sunucu portunu 587 olarak değiştiriniz
Türk telekom SPAM gönderiminin önüne geçebilmek için giden posta sunucunuza (mail domain com) ait port numarasında değişiklik yapma kararı almıştı
Bu nedenle giden posta sunucusuna ait port numarası 25 ten 587 değiştirilmelidir
Değişikliği kendiniz de gerçekleştirebilirsiniz
Konu ile ilgili teknik desteği firmamızdan yada 444 0 375 numaralı Türk Telekom Destek Merkezinden 5'i tuşlayarak destek alabilirsiniz
TTNET'in konuyla ilgili açıklamasını aşağıda bulabilirsiniz 
TTNET'in Açıklaması:
Şimdi E-posta Kutunuz Daha Güvenli!
Internet üzerinde aynı mesajın yüksek sayıdaki kopyasının, bu tip bir mesajı alma talebinde bulunmamış kişilere, zorlayıcı nitelikte gönderilmesi SPAM (istenmeyen e-posta) olarak adlandırılır SPAM sorunu dünyada internetin yaygın kullanılmaya başlaması ile birlikte ortaya çıkan bir sorundur
SPAM gönderimi kötü niyetli kişilerin bilinçli olarak kendi bilgisayarlarından yapılabildiği gibi, güvenliği sağlanmamış bilgisayarlara internet yoluyla botnet, worm gibi casus yazılımlar bulaştırılıp bu yazılımların bulaştırıldığı bilgisayarlar üzerinden de yapılabilmektedir Casus yazılım bulaştırılan bilgisayar sahiplerinin bir çoğu kendi bilgisayarlarının SPAM amaçlı kullanıldığının farkında dahi değildir
Dünyada dolaşan e-postaların %90'ı SPAM e-postadır ve bu SPAM e-postaların %80'i de internetten casus yazılımlar bulaştırılmış, kullanıcılarının haberi dahi olmayan, "zombie" diye adlandırılan bilgisayarlar üzerinden gitmektedir
Ülkemiz maalesef dünyanın en büyük SPAM e-posta yayan ülkelerinden biridir Bu da ülkemiz için ciddi bir saygınlık ve imaj kaybına sebep olmaktadır Bunlara ek olarak ciddi bir kaynak israfına da yol açmaktadır
Ayrıca, yurtdışında bilgisayarlar üzerinden bilinçli veya bilinçsiz spam e-posta gönderen IP adreslerini tespit eden karaliste organizasyonları mevcuttur Karaliste organizasyonları bir IP bloğundaki kullanıcıların bir kaç tanesi SPAM yapmış olsa bile ilgili IP Bloğunun tamamını karalisteye alabilmektedir Böylece hiç SPAM yapmamış kullanıcılar da karalisteye girdiğinden dolayı e-posta gönderememe problemi yaşamaktadırlar
SPAM sorununun önlenmesinde en önemli adım gönderilen mesajların kimin tarafından gönderildiğinin bilinmesi ve denetlenebilmesidir SPAM ile mücadele amaçlı kurulmuş organizasyonlar, aslen e-posta servisi sağlayan kurumların alması gereken bu önlemin erişim servis sağlayıcılar tarafından da desteklenmesini talep ve tavsiye etmektedirler
Halihazırda SPAM e-posta gönderimi yaygın olarak ADSL kullanıcılarının bilgisayarlarından mesaj gönderilmek istenen sunucuya doğru 25 Port üzerinden bağlanarak yapılmaktadır Dünyada operatörler tarafından en yaygın kullanılan çözüm, dinamik IP'li müşterilerin 25 portunun kapatılıp e-posta göndermelerini engelleyerek gerçek e-posta kullanıcıların güvenli başka bir porttan göndermelerini sağlamaktır
Bu yöntem uygulandığında dinamik IP bloklarından gönderilen SPAM mesajları kayda değer oranda azalacak, gönderilen SPAM mesajların kimlik tespiti yapılabilmesi nedeniyle ilgili servis sağlayıcı tarafından daha kolay tespit edilebilecektir Kimlik Doğrulamalı e-posta gönderimine geçiş için, dinamik IP'li kullanıcıların e-posta göndermek için kullandıkları 25 Port bloklanacak, kullanıcıların e-posta istemci yazılımları (outlook express gibi) üzerinde "Authenticated/kimlik doğrulamalı SMTP" seçeneklerini aktive ederek 587 Port üzerinden e-posta göndermeleri istenecektir
Yukarıda anlatılan uygulamanın hayata geçirilebilmesi için, e-posta hizmeti veren abone potansiyeli yüksek yer sağlayıcıların da katılımıyla, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) nezdinde düzenlenen toplantıda Pilot bir uygulama yapılması kararlaştırılmıştır E-posta hizmeti veren yer sağlayıcılardan Çizgi Telekom, DorukNet ve Mynet'in katkıları ile Pilot Çalışma Modeli oluşturulmuş ve oluşturulan bu model BTK ile paylaşılmıştır BTK tarafından da Pilot Çalışma Modeli toplantıya katılan tüm e-posta yer sağlayıcıları ile paylaşılmıştır
Port Değişikliğinden Etkilenmeyenler
- Web tabanlı e-posta hizmeti alan hiçbir müşteri sorun yaşamayacaktır
- Gmail, Yahoo, Hotmail gibi e-posta sağlayıcıları istemci bazlı hizmetlerinde 25 port kullanmadığı için bu hizmetleri kullananlar etkilenmeyecektir
- Statik IP'li olan e-posta sunucusu, ADSL erişimi kullanan firmaların kullanıcıları etkilenmeyecektir
- Kurumsal şirket çalışanları genelde VPN yada OWA gibi web tabanlı erişimler kullandıkları için sorun yaşamayacaktır
- Yurtdışından istemci kullanarak e-posta hizmeti alan müşterilerin çoğunluğu port 25 kullanmadığı için etkilenmeyecektir
Port Değişikliğinden Etkilenenler için yapılması gerekenler:
Outlook, Outlook Express vb gibi e-posta programları ile e-postalarını kullanan müşterilerimizin ayarlarında değişiklik yapması gerekmektedir
Öncelikle, e-posta hizmeti aldığınız firmanın 587 port hizmetini aktif hale getirdiğini teyid etmeniz gerekmektedir Aktif hale getirilmiş ise kendi e-posta programlarınızda giden sunucu olarak 25 port kullanımı yerine 587 port değişikliğini yapabilirsiniz
|
|
|