Konu
:
'Teravih' Orucun Meyvesi Gecenin Bereketidir
Yalnız Mesajı Göster
'Teravih' Orucun Meyvesi Gecenin Bereketidir
08-11-2012
#
1
Prof. Dr. Sinsi
'Teravih' Orucun Meyvesi Gecenin Bereketidir
Teravih, “20 rekat mı, yoksa değil mi?” gibi anlamsız tartışmalara kurban edilmeyecek derecede kıymette bir nafile namazdır
Ramazan gecelerini manevi nuruyla aydınlatan, ruhlara hayat bahşeden teravihi ihmal etmeyelim
Teravih ramazan ayına mahsus bir gece namazıdır
Yatsı namazından sonra kılınır
Kadın erkek her müslüman için sünnet-i müekkede bir namazdır
Kılınmadığı takdirde kazası gerekmez
Tek başına kılınabildiği gibi cemaatle kılınması kifai sünnettir
peygamberimiz cemaatla namaz kılmaya olan iştiyakına rağmen farz namazları dışında sadece teravih namazını cemaatle kılmışlardır
Teravih namazını ilk olarak Sevgili Peygamberimiz (sas) bir ramazan gecesi ashabı ile birlikte kılmışlardır
Ertesi gün duyulunca cemaat artmış yine teravih namazı beraber kılınmıştı
Üçüncü gece cemaat daha da çoğalmış yine Resulullah (sas) hanesinden çıkıp teravih namazını ashabıyla kılmışlar ancak dördüncü gece cemaat mescide sığmayacak derecede çoğalınca Peygamberimiz yalnız yatsı namazını kıldırarak hanesine çekilmiş teravih namazı için çıkmamış ve sabah namazına kadar bekleyen cemaata namazdan sonra “Teravih için beklediğinizi biliyordum fakat üzerinize farz olur da edasından aciz kalırsınız diye korktum
” (Buhari 2/252; Müslim 1/524) buyurmuştur
O günden sonra herkes teravih namazını evinde veya mescidde kendi kendine kılmaya devam etmiştir
Hz
Ömer (ra) hilafeti sırasında bu konudaki dağınıklığı önlemek için Ubey İbn-i Kâ’bı imam tayin ederek teravihin cemaatle kılınmasını başlatmıştır
Daha sonra Hz
Ali (ra) de hilafeti döneminde bu namazı teşvik etmiş ve “Ömer mescidlerimizi teravihin feyziyle nurlandırdığı gibi Allah da (cc) Ömer’in kabrini öyle nurlandırsın” diye memnuniyetini belirtmiştir
Hz
Ömer zamanındaki cemaatla kılınan teravihin kaç rek’at olduğu hakkında iki rivayet vardır: Vekî’ın malik İbn Enes’den onun da yahya İbn Sa’d’dan rivayetine göre Hz
Ömer görevli birisine cemaatına yirmi rek’at kıldırmasını emretmişti
(El-Kitabu’l Musannef Li İbn-ı Ebi Şeybe 2/163-164)
Hz
Aişe’den Hz
Peygamber’in ramazanda ve sair gecelerde, bir rivayette onbir, diğer rivayette onüç rek’attan fazla namaz kılmadığı hakkındaki sahih rivayete ilaveten Hz
Ömer’in de Muvatta’daki rivayete göre onbir rek’at kıldırması için Ubey İbn Kâ’b’a emir verdiği hakkındaki rivayetleri karşısında Beyhakî’nin Said İbn Yezid’den Hz
Ömer döneminde teravihi yirmi rek’at kıldıklarına dair rivayetini İmam Nevevî izah ederek “Hz
Ömer’in onbir rek’at emri, döneminde ilk kılınan teravih gecelerine aitti
Sonra teravih yirmi rek’at olarak yerleşmişti
Şimdiye kadar devamedegelen de budur
” (İbn-ü’l-Hümam Fethu’l-Kadir C
1 Sh
334) demiştir
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul