Yalnız Mesajı Göster

Kalplerin Zikri Muhabbetullahtır

Eski 08-06-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Kalplerin Zikri Muhabbetullahtır




Kalplerin Zikri Muhabbetullahtır






Çoğumuz duyarız bu ayetin iktibas edildiğini muhtelif zaman ve zeminlerde:

الَّذِينَ آمَنُواْ وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُم بِذِكْرِ اللّهِ أَلاَ بِذِكْرِ اللّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ
Ra’d suresinin 28 ayetidir bu

Özellikle de “ela bizikrillahi tatmeinn’ul-qulûb” kısmını duyarız çoğunlukla

Bir kere öncelikle ayet kalbi tatminin ilk şartının iman olduğunu ortaya koyar:

“onlar ki iman ederler ve Allah’ın zikriyle kalpleri tatmin bulur

Aradaki “ve” edatı cümleciklerin iki taraf arasında bir ilişkinin olduğunu gösterir,

aynen “âmenû ve amilussâlihât”ta olduğu gibi
Nasıl amel-i salihin olmaması,

ya da görünmemesi imanın yokluğuna delalet etmez,
aynen öyle de kalbi tatminin olmaması da imanın olmadığını göstermez

Sadece arada sıkı bir ilişki olduğunu gösterir,
iman olmadan amel-i salihin salih olmayacağını,

ve yine iman olmadan kalplerin tatmin bulmyacağını gösterir
Ayetin daha çok alıntılanan ve sürekli zikredilen ikinci kısmıyla ilgili ise şu nokta aklıma geliyor

Kalplerin tatmini, itmi’nana ermesi ancak
ve ancak iman üzerine bina edilmiş bir zikir iledir diye anlıyoruz ayet-i kerimeden

İman kalbin bir amelidir, kalbî bir ameldir
Ve ayette kalbî bir amel üzerine bina edilen bir zikirden bahsediliyor

İşte bu zikir de kalbî bir ameldir aslında Kalbî olan iman,
yine kalbî olan zikirle taçlanır ve kalp itmi’nana erer
Peki bu “kalplerin zikri” nedir?

Benim anladığım en geniş manasıyla “muhabbetullah”tır

Aklın zikri marifetullah, kalbin zikri ise muhabbetullahtır

Bunların beraberce kişiyi donatmasıyla, kalp sarayı mamur olur,
itmi’nana, bir anlamda “lezzet-i ruhaniyeye” kavuşur

Abdullah Taha Orhan


Alıntı Yaparak Cevapla