08-06-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Nefsi Yenmek Ve Şeytana Karşı Koymak
Nefsi Yenmek Ve Şeytana Karşı Koymak
Aklı başında olan kimsenin, nefsin azgın arzularını açlıkla sindirmesi gerekir Çünkü Allah'ın (C C ) düşmanını (nefsin azgın arzularını) ancak açlık gemleyebilir
Nefsin azgın arzuları, yemek ve içmek şeytanın vasıtalarıdır Nitekim Peygamberimiz (S A S ) şöyle buyurur:
— Şeytan, insan vücudunda kan damarları yolu ile dolaşır, Binaaleyh siz onun dolaşım yolunu açlıkla daraltınız Kıyamet günü, insanların Allah'a en yakın olanı, en uzun müddet aç ve susuz kalanıdır »
İnsanoğlu hesabına en büyük tehlike kaynağı, midenin doyumsuz ar-zularıdır Hz Adem (A S ) ile Havva'nın huzur ve istikrar yurdundan (cen-netten) çıkarılarak horluk ve yokluk diyarına (dünyaya) gönderilmeleri-nin sebebi odur
Bilindiği gibi bir ağaç meyvesinden yemek, kendilerine Allah tarafın-dan yasaklandığı halde azgın arzularına yenilerek sözkonusu ağacın mey-vesinden yediler de çırılçıplak kalıverdiler
Tahkike göre, mide, aşırı arzuların kaynağıdır Hikmet ehlinden biri der ki, «nefsinin kontrolu altına giren kimse, onun azgın arzularından hoş-lanmaya mahkûm olmuş, onun yanılmalar zindanında tutuklanmış ve kal-bini faydalı şeylerden mahrunr etmiş olur Vücud azaları toprağını azgın arzularla sulayanlar, kalblerinde pişmanlık ağacı dikmiş olurlar »
Ulu Allah (C C ) canlıları üç türlü yaratmıştır: Melekleri akıllı ve fakat azgın isteksiz yaratmıştır Hayvanları azgın isteklerle donatmış f-kat onların yapısına akıl katmamıştır
İnsanoğlunu ise akıl ve arzuları birarada yapısına katarak yaratmış-tır Buna göre aklını azgın arzularının kontrolüne veren kimse hayvanlardan aşağıdır, bunun tersine azgın arzularını aklının kontrolü altında tutan kimse de meleklerden üstündür
|
|
|