Yalnız Mesajı Göster

Hz. İsa, Kıyamet Kopmadan Önce Tekrar Yeryüzüne İnecek Mi ?

Eski 08-05-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Hz. İsa, Kıyamet Kopmadan Önce Tekrar Yeryüzüne İnecek Mi ?



Hz İsa, kıyamet kopmadan önce tekrar yeryüzüne inecek mi ?

Yazar:
Şaban Döğer
tarafından gökyüzüne çıkarılmıştır Mesih ünvanıyla da anılır Meshederek hastalıkları iyileştirdiği, Hz Zekeriya kendisini meshettiği, yeryüzünü meshedeceği, yani katedeceği gibi hususlar yüzünden bu ünvanın verildiği belirtilir Rivayetlere göre Hz İsa, âhirzamanda tekrar yeryüzüne inecek ve ümmet-i Muhammed’den olacaktır

Hz İsa’nın çarmıha gerilme iddiâsı

Günümüz İncillerine baktığımızda bu konuda tutarlı, üzerinde ittifak edilmiş bir görüş bulmak mümkün değildir İncil'e göre, Hz İsa meşrû ve haklı mücadelesinde bir kısım engellerle karşılaşmış, halkı kışkırtmakla suçlanmış ve Yahudîlerin ısrarlı "Haça germe" teklifleri karşısında Roma İmparatorluğunun Yehudiye bölgesinin 6 valisi Platus (Filatos) tarafından haça gerilmiştir Luka İncili'nde, Platus'un, Yahudîlerin isteklerine boyun eğdiği(1) ve Hz İsa’yı, Yahudîlerin yüksek dinî mahkemesi Sanhedrin tarafından idama mahkûm ettirdiği kaydedilmiştir

İncillere göre, Hz İsa'nın yerinin bilinmediği, ancak 12 Havarîden birisi olan Yehuda İskaryot'un 30 gümüş gibi az bir para karşılığında onun yerini bildirdiği, 'ın da ceza olarak onun sûretini Hz İsa'ya benzettiği anlatılır(2)

Hıristiyanlarca, Hz İsa'nın âkıbeti ise ihtilâflıdır Onun çarmıha gerildiği ağırlıklı görüş olmakla birlikte, çarmıha gerilmediğini kabul eden Hıristiyanlar da vardır Cerinthi ve Tatianos mezhepleri gibi Kur'an-ı Kerimi İngilizceye çeviren George Sale, "Bazı Hıristiyanlar, Hz İsa'nın çarmıha gerilmeme fikrinin Hz Muhammed tarafından îcad edildiğini söylerlerse de, bu doğru değildir Daha önceden de Basilid, Cerinthi, Carpocrati gibi mezhepler bu görüşteydi Photius, Resûllerin Seyahatları adlı eserde şu cümlenin yazılı olduğunu okumuştu: 'İsa çarmıha gerilmedi, bir başkası onun yerine çarmıha gerildi Onun için onu çarmıha gerenlere güldü'"

Ekser Hıristiyanlar ise, onun Platus zamanında çarmıha gerildiği, sonra da diriltilip gökyüzüne çıkarıldığına inanırlar Onun yerini gösteren 12 Havarîden İskaryot, sonradan hiyanetinden pişmanlık duymuş ve kendini asmıştır Hz İsa'nın çarmıha gerilmesi konusunda Hıristiyanlar üç gruba ayrılmışlardır Melkâiye denilen grup, Hz İsa’nın hem bedenen, hem de rûhen çarmıha gerildiğini, fakat bu ölümün ruhuna doğrudan değil de temasla ve hissen vâkî olduğuna inanırlar Yakubiye denilen diğer bir grup iki cevherden meydana gelen cevher-i Mesih'in idam edildiğini, Nasurîler denilen üçüncü grup ise bedenen öldürüldüğünü, fakat ruhunun göklere yükseldiğini söylerler(3)

Kur’ân’da Hz İsa’nın sonu

Kısaca, İncillerin ve Hıristiyanların Hz İsa'nın âkıbeti konusundaki görüşleri böyle Kur'an ise, bu konuda gâyet net ve kesin açıklamada bulunmaktadır Konuyla ilgili bazı âyetler şu meâldedir:
"Yahudîler, İsa'yı öldürmek için hile yaptılar da onları kurdukları tuzağa düşürdü ve İsa diye kendilerinden birini öldürttü , hileyi hileyle cezalandıranların en hayırlısıdır

"O vakit buyurdu ki: 'Ey İsa! Seni ecelin geldiğinde öldürecek olan Benim Seni Ben semaya yükselteceğim, Yahudîlerin suikastından tertemiz kurtaracağım ve sana uyanları Kıyamete kadar, seni inkâr edenlere üstün kılacağım'"(4)
Diğer bir âyette ise, meseleye daha da açıklık kazandırılmakta ve şöyle buyurulmaktadır:
"Onlar, İsa'yı inkâr etmeleri, Meryem'e pek büyük bir iftirada bulunmaları ve ''ın Resûlü Meryem oğlu Mesih İsa'yı biz öldürdük' demeleri sebebiyle de lânete uğramışlardır Onu ne öldürdüler, ne de astılar; fakat başkası ona benzetildi de onu öldürdüler Muhakkak ki, bu hususta ihtilâfa düşenler, İsa'yı öldürüp öldürmedikleri hakkında şüphe içindedirler Onların bu hususta hiçbir bilgileri yoktur; kapıldıkları şey, ancak bir zan ve tahminden ibarettir

"Hakikatte ise, , onu Kendi huzuruna yükseltti 'ın kudreti herkese gâliptir ve Onun her işi hikmet iledir" (5)
Âyette, açıkça Hz İsa'nın asılmadığı, ona benzetilen başka birinin öldürüldüğü anlatılmaktadır Âyeti tefsir eden âlimler, bu hususu şöyle yorumlamışlardır: Yahudîler, Hz İsa'yı öldürmek maksadıyla yanına girdiklerinde onu bulamadılar Çünkü Cenab-ı Hak, onu gökyüzüne çıkarmıştı Telaşlanan ve halkın karışmasından korkan Yahudîler, bir kişi tutup onu Hz İsa diye çarmıha gerdiler Halk çarmıha gerilen adamı ismen tanısa da şahsen tanımamaktaydı

Diğer bir görüşe göre ise, Yahudîler, Hz İsa'nın bir evde bulunduğunu öğrenmiş, öldürmek maksadıyla eve gitmişlerdi Başlarındaki Yehuda, Taytayus adında birini öldürmesi için içeri gönderdi Cenab-ı Hak ise, İsa Aleyhisselâmı göğe kaldırmış, o adamı da İsa'ya benzetmiş, Yahudîler de Hz İsa diye onu asmışlardı

Bu rivayetlere ilave olarak, Havarîlerden birinin münafıklık edip casusluk yaptığı, 'ın da ceza olarak onu Hz İsa'ya benzettirip astıkları şeklinde bir rivayeti daha bulunmaktadır

Bu âyetler açıkça göstermektedir ki, Hz İsa'yı öldürme teşebbüsüne geçen Yahudîler onu öldürememiş, Cenab-ı Hak onların tasallûtundan onu kurtarıp gökyüzüne çıkarmıştır

Hz İsa’nın yeryüzüne inişi

Ümmet-i Muhammed (asm) birçok yönleriyle övülen bir millettir Kur’ân’da da, diğer İlâhî kitaplarda da övülmüştür

Hz İsâ, İncil’de, bu ümmetin övgü dolu sıfatlarını gördüğünde, onlardan eylemesi için ’a duâ etmiş, da onun duâsını kabul etmiştir Günü geldiğinde müceddit olarak yeryüzüne inmesi bunun içindir(6)

Âlimler, İsâ Aleyhisselâmın yeryüzüne inişinin Kitap, Sünnet ve icma ile sabit olduğunu(7) ve bunun mütevatir hadislere dayanan bir inanç meselesi haline geldiğini, inkâr edenin küfrüne hükmedileceği kanaatine varmışlardır(8)

Şevkânî’ye göre, İsâ Aleyhisselâmın yeryüzüne ineceğini bildiren hadislerin toplamı 29’u bulmakta ve tevatür derecesine ulaşmaktadır(9) Sahih-i Müslim’de de aynı kayıt vardır(10) Şöyle der:
Beklenen Mehdî, Deccal hakkında rivayet edilen hadisler olduğu gibi Hz İsa bin Meryem'in (as) ineceği hakkındaki hadisler de tevatür derecesine ulaşmıştır”(11)
İbni Kesir Tefsirinde, Zuhruf Sûresinin 61 âyetinde geçen İsa Aleyhisselâmın Kıyamet alâmeti oluşu hakikatini açıklarken, onun Kıyamet kopmadan önce ineceğini bildiren rivayetlerin tevatür derecesine geldiğini bildirmektedir Şeyh Abdülfettah Ebû Gudde de, Hz İsa’nın yeryüzüne inip Deccalı öldürüceğine dair rivayetlerin tevatür derecesini bulduğunu belirtir(12) Allame muhaddis Kittânî’nin de Nazmü’l-Mütenâsır isimli eserinde(13) aynı görüşleri savunduğu görülür

İbni Hacer’in Fethu'l-Barî'sinde de, Hz Mehdînin bu ümmetten olacağı, Hz İsa'nın (as) onun arkasında namaz kılacağıyla ilgili hadislerin mütevatir oldukları kaydı da yer almaktadır(14)

Sadeddin Taftazanî de, Şerhu'l-Makasıd’ında, Hz İsa'nın inişiyle ilgili birçok sahih hadis bulunduğunu ve bunların mütevatirü'l-mânâ olduğunu kaydeder(15)

Bir kısım âyet ve hadislerde, Kıyamet alâmetlerinin anlatıldığını görürüz Bunlar hadis kitaplarında olsun, İslâm âlimlerinin eserlerinde olsun, "Kıyamet alâmetleri" başlığı altında toplanmıştır Bu alâmetlerden biri de, Hz İsa'nın yeryüzüne inmesidir Yani İsa Aleyhisselâm, Kıyamet kopmadan önce yeryüzüne inecektir Cenab-ı Hak, bir âyetinde, "İsa'nın inişi Kıyamet alâmetlerindendir"(16) buyurarak bu hakikate işaret etmiştir Resûl-i Ekrem de (asm), birçok hadislerinde, Hz İsa'nın ineceğini bildirmişlerdir Bunlardan bir kısmı şöyledir:
"Sizler on alâmeti görmedikçe hiçbir zaman Kıyamet kopmaz Biri de İsa Aleyhisselâmın inmesi"(17)
"Hayatım Kudret elinde olan 'a yemin ederim ki, Meryem oğlu İsa'nın adaletli bir hâkim olarak içinize inmesi yakındır"(18)
Bilindiği gibi, Hz İsa, gökyüzünderi ve üçüncü hayat tabakasında bulunmaktadır Bizim gibi yiyip içmeye, beşerî bir kısım ihtiyaçlara gerek duymamakta, nuranî, yıldız misal, melek gibi bir hayat sürmektedir Peygamberimizin, “Hz İsa âhirzamanda gelecek, şeriat-ı Muhammediye ile amel edecek”(19) müjdesi gereğince yeryüzüne bir insan olarak inecektir

Mâdem hikmet-i İlâhiye onun yeryüzüne inmesini gerekli görmektedir Öyleyse çok önemli bir kısım vazifeler yapmalıdır Bunların bir kısmını sıralayalım:

Alıntı Yaparak Cevapla