Prof. Dr. Sinsi
|
Allah’İn Azabı Şiddetlidir
Sual: Bazı kimseler, hırsızların, hainlerin, ırz düşmanlarının, hatta gayrimüslimlerin bile affa kavuşacağını bildirip, azap âyetlerinden hiç bahsetmiyorlar ’ın azabından bahsetmek yanlış mı?
CEVAP
İslamiyet, ifrat ve tefritten [aşırılıklardan] uzak bir dindir ’ın rahmetini de azabını da bildirmek gerekir Çünkü ü teâlâ Kur’an-ı kerimde kendi bildiriyor Bunu gizlemek, örtbas etmek ihanet olur
Ahirette kâfire af ve merhametin zerresi yoktur Ebedi azap içinde kalacaklardır Cennete girme şartı Müslüman olmaktır Müslüman da havf ve reca arasında olmalıdır Havf, ’tan korkmak, reca da ’ın rahmetini ümit etmek demektir Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
(Havf ve reca arasındaki mümin, umduğuna kavuşur, korktuğundan emin olur ) [Tirmizi]
Hep ’ın azabından bahsedip insanları korkutmak doğru olmadığı gibi, hep ’ın rahmetinden bahsedip azabından hiç bahsetmemek de Kur’an-ı kerime aykırıdır Mümin yaşarken havfı, ölürken recası daha fazla olmalıdır! ü teâlânın rahmeti çoktur İki âyet-i kerime meali şöyledir:
(Ey günahta haddi aşanlar, ’ın rahmetinden ümit kesmeyin! Çünkü , bütün günahları affeder O, gafururrahimdir, affı, merhameti çoktur ) [Zümer 53]
(Kötülük edip, nefsine zulmeden, mağfiret dilerse, ’ı gafururrahim bulur ) [Nisa 110]
İki hadis-i şerif meali de şöyledir:
(Hak teâlâ buyurdu: Kulun günahı göklere kadar yükselse, tevbe ederse affederim ) [Tirmizi]
( ü teâlâ, kullarına bu kadının çocuğuna olan merhametinden daha merhametlidir ) [Buhari]
ü teâlânın rahmeti böyle çok olduğu gibi azabı da şiddetlidir Kur'an-ı kerimde buyuruluyor ki:
(Elbette azabım çok şiddetlidir ) [İbrahim 7]
( ’ın kahrı da pek şiddetlidir ) [Nisa 84]
( ’a ve Resulüne itaat edip ’tan korkup sakınanlar, kurtuluşa erenlerdir ) [Nur 52]
(İşlediklerinin cezası olarak, artık az gülüp, çok ağlasınlar ) [Tevbe 82]
kerimdir diyerek günah işlemek
Sual: Bazı kimseler, kerim diyerek günah işliyorlar Bu yanlış değil mi?
CEVAP
Şeyh Yahya Müniri hazretleri buyuruyor ki:
ü teâlâ, kerim, rahim olduğu gibi, azabı da şiddetlidir Bu dünyada, çoklarına fakirlik ve sıkıntı veriyor Çok kerim ve rezzak olduğu halde, çiftçilik sıkıntısı çekmeyene mahsul vermiyor Herkesi yaşatan O olduğu halde, yiyip içmeyen kimseyi yaşatmıyor, ilaç kullanmayan hastaya şifa vermiyor
Yaşamak ve mal sahibi olabilmek gibi dünya nimetlerinin hepsi için sebepler yaratmış, sebebine yapışmayana hiç acımayıp dünya nimetlerinden mahrum bırakmıştır Ahiret nimetlerine kavuşmak da böyledir Kâfirliği ve cahilliği, ruhu öldüren zehir yapmıştır Tembellik de, ruhu hasta yapar İlaç kullanılmazsa, ruh hastalanır, ölür Küfrün ve cahilliğin tek ilacı, ilimdir Tembelliğin ilacı da, namaz kılmaktır Bir kimse, zehir yer ve ( rahimdir, rahmeti her şeyi kuşatmıştır, beni korur) derse, hastalanır, ölür İshal olan müshil içerse, şeker hastası tatlı yerse, hastalık artar
|