Yalnız Mesajı Göster

İsra Ve Mi'raç

Eski 08-04-2012   #2
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

İsra Ve Mi'raç




Mİ'RAÇ RUH İLE Mİ, BEDEN İLE Mİ OLMUŞTUR?[/COLOR]


Mi'racın vukuu hakkında selef ve halef ittifak etmiş oldukları halde, Mi'racın keyfiyeti, yani ne şekilde olduğu hususunda aralarında bazı ihtilaflar vardır


Seleften Hz Ayşe ve Hz Muaviye, tabiundan Hasenu'l Basri ve Muhammet İbn-u İshak gibi zatlar, miracın yalnız ruhani olduğuna kail olmuşlardır Hz Ayşe (ra), "Muhammet (sav)in cesedi, Mi'rac gecesi ayrılır olmadı" diyor Muaviye (ra) de kendisine Mi'raç sorulunca, "Salih bir rüyadır" demiştir


Selef ve halefin ekserisi ile cumhur-u ulema ise, Mi'racın ruh ve cesetle olduğunu kabul etmişler ve hususta kuvvetli deliller getirmişlerdir Hz Muaviye'nin sözünü, "Baş gözüyle görüştür"; Hz Ayşe'nin sözünü de "Ceset ruhtan ayrılmadı, beraber Mi'raç etti" diye tevil etmişlerdir


Gerçi, Mi'racın ruh ile olduğuna delalet eden haber vardır Cesetle olduğuna delalet eden hadisler de vardır ve ikinci şıkkı takviye eden vesikalar daha fazladır Bu hadisler arasında çelişki bulunmadığını belirtmek için, Fatih Sultan Mehmed'in hocalarından âlim Hızır Bey, Akait Manzumesi (Beyit 56'da)'nde şöyle demektedir:


"Mi'raç, birkaç defa vuku bulmuştur Âlimlere göre, bu tekrar sebebiyle, hadisler arasındaki tearuz ortadan kalkar"


Yani Peygamberimizin miracı bir kere değildir Ruhani olarak, nice kereler vaki olmuştur Cismani olarak ise bir kere vuku bulmuştur ki, İsra suresindeki ayetin delalet ettiği mi'raç budur Böylece hadisler arasındaki ihtilaf bertaraf olmuş olur

Alıntı Yaparak Cevapla