Prof. Dr. Sinsi
|
Beyitler
Aynaya bakın
Seyyid Muhammed Salih, âlim ve evliya zat
Bir gün, talebesine şöyle etti nasihat:
(Biliniz ki müslüman, ekmek ve su gibidir
Yani o, herkes için, her an faidelidir
Kâmil bir müslümandan, kötülük sadır olmaz
Zira onun içinde, hiç fenalık bulunmaz
Öyle olmalıdır ki hakiki bir müslüman,
Hiç kimse görmemeli ondan zarar ve ziyan
Öyle uzuvlardır ki, yani bu (el) ve (dil)ler,
Hem hayr'a, hem de şerre alet olabilirler
Dil ile, kimi eder faideli nasihat
Kimi de, aynı dille kulları eder ifsat
Kimi el, yazı yazıp, islama kuvvet verir
Kimi el de, yazıyla, küfrü kuvvetlendirir
Çok mühim uzuvdur ki, hele dil, yani lisan,
Ona, diğer uzuvlar yalvarırlar her zaman
Derler ki: Ne olursun, bulunma günah işte
Biz de, senin yüzünden yanmayalım ateşte )
Bir gün de buyurdu ki: (Yapmayın asla şunu
Sorup araştırmayın, kimsenin kusurunu
Gayriyi bırakın da, dönün siz kendinize
Bir aynaya bakın da, iğrençlik gelsin size
Ayna’dan kastettiğim, bu aynalar değildir
Bize, iç halimizi gösteren (âlimler)dir
Zira onlar, islama uydurur ef’alini
Görür, onlara bakan, kendi bozuk halini
Onların işlerinde, olmaz hem hata, kusur
Ona bakan, kendini çirkin ve iğrenç bulur
Böyle kâmil bir kişi, bulunmuyorsa eğer,
Onların kitabı da, ayna’dır hepsi birer
Bir islam âliminin, okuyan eserini,
Görür açık olarak, kötü fiillerini
Bakar ki çoğu işi, uzak islam dininden
O hallerini görüp, nefret eder kendinden
Yani bu din, kendini beğenmemek dinidir
Gerçek mümin, kendini günahkâr, kötü bilir
Diğer müslümanları, üstün bilir kendinden
Kurtulmaya uğraşır, o kötü hallerinden
Zira iyi bilir ki, bir nefis var içinde
Onu yakmak istiyor, Cehennem ateşinde
O, en büyük düşmandır, ilahlık dava eder
Yoktur bu yeryüzünde bir mahluk ondan beter
İzzet-i nefis sözü, çok yanlıştır malesef
Böyle alçak nefiste, ne arar izzet, şeref
Bu babta buyurdu ki Allahü azimüşşan:
(Nefsine düşmanlık et, çünkü o, bana düşman )
Hepimizin içinde mevcut iken bu nefis,
Biz, nasıl kendimizi üstün görebiliriz?
Onun, iman etmesi lazımdır ki evvela,
İnsan, ancak o zaman olur üstün ve a’la
)
|