Yalnız Mesajı Göster

Eski 03-11-2007   #6
[KAPLAN]
Varsayılan


Üçüncü Şart
KİTÂBLARA İNANMAK

Ve kütübihi: Allahü teâlânın indirdiği kitâblara inandım, demekdir Allahü teâlâ bu kitâbları, ba’zı Peygamberlere Cebrâil ismindeki melekle vahy ederek, ya’nî okutarak, ba’zılarına ise, levhâ üzerine yazılı olarak, ba’zılarına da, meleksiz işitdirerek, indirdi Hepsi Allahü teâlânın kelâmıdır Ezelî ve ebedîdirler Mahlûk değildirler Hepsi hakdır Semâvî kitâblardan bize bildirdikleri yüzdörtdür Bunlardan on suhûf, Âdem aleyhisselâma, elli suhûf, Şît aleyhisselâma, otuz suhûf, İdris aleyhisselâma, on suhûf, İbrâhim aleyhisselâma, Tevrât, Mûsâ aleyhisselâma, Zebûr, Dâvüd aleyhisselâma, İncîl, Îsâ aleyhisselâma, Kur’ân-ı kerîm, Muhammed aleyhisselâma inmişdir
Allahü teâlâ, insanların dünyâda huzûr içinde yaşamaları, âhıretde de sonsuz se’âdete kavuşmaları için, ilk insan ve ilk Peygamber olan Âdem aleyhisselâmdan, son Peygamber Muhammed aleyhisselâma kadar, birçok Peygamber vâsıtası ile kitâblar göndermişdir Bu kitâblarda, îmân ve ibâdet esâslarını açıklamış, insanların muhtâc oldukları her husûsda bilgi verilmişdir
Bunlardan Kur’ân-ı kerîm, son ilâhî kitâbdır Kur’ân-ı kerîmin gönderilmesinden sonra, diğer bütün ilâhî kitâbların hükmleri yürürlükden kaldırılmışdır Cebrâil aleyhisselâm, Kur’ân-ı kerîmi, Muhammed aleyhisselâma yirmiüç senede getirmişdir Kur’ân-ı kerîm, 114 sûre, 6236 âyetdir Bu rakamın ba’zı kitâblarda değişik yazılması, bir uzun âyetin birkaç âyet sayılmasındandır Çünki, Kur’ân-ı kerîm indirildiğinden beri hiçbir değişikliğe uğramamış, bundan sonra da uğramıyacakdır Kur’ân-ı kerîm, Allah kelâmıdır Böyle bir kitâbın insanlar tarafından yapılması mümkin değildir Bir âyeti gibi bile söylemek mümkin olamamışdır
Peygamberimizin “sallallahü aleyhi ve sellem” âhırete teşrîflerinden sonra, birinci halîfesi olan hazret-i Ebû Bekr-i Sıddîk “radıyallahü anh”, Kur’ân-ı kerîmin âyetlerini bir araya toplatdı Böylece bir (Mushaf) meydâna geldi Eshâb-ı kirâmın hepsi, bu mushafın Allah kelâmı olduğunu sözbirliği ile bildirdiler Üçüncü halîfe Osmân “radıyallahü anh”, bu mushafdan altı tâne dahâ yazdırdı Ba’zı vilâyetlere gönderdi
Kur’ân-ı kerîmi aslı üzere okumak lâzımdır Başka harflerle yazılmış olanlara Kur’ân-ı kerîm denmez
a) Mushafı eline alırken, abdestli olmalı, kıbleye karşı oturup, dikkat ile okumalıdır
b) Ağır ağır, huşû’ ile okumalıdır
c) Mushafa bakarak, her âyetin hakkını vererek okumalıdır
d) Tecvîd kâidelerine göre okumalıdır
e) Okuduğunun Allah kelâmı olduğunu düşünmelidir
f) Kur’ân-ı kerîmin emr ve yasaklarına uymalıdır

Alıntı Yaparak Cevapla