Yalnız Mesajı Göster

İmanimiza Yedi Aşi. 1

Eski 08-04-2012   #6
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

İmanimiza Yedi Aşi. 1



İMANIMIZA YEDİ AŞI-V

24/2/2008



y

عَنْ زَيْدِ بْنِ أَرْقَم رضي الله عنه:قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّي اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ
اُعْبُدِ اللَّهَ كَأَنَّكَ تَرَاهُ, فَإِنَّهُ يَرَاكَ -أبو نعيم



Zeyd bin Erkam radıyallahu anh Resulullah sallallahu aleyhi ve sellemden şöyle buyurduğunu rivayet etmiştir:
“Allah’a O’nu görüyormuşsun gibi ibadet et Zira O seni görüyor Ebu Nuaym




- ‘Allah görüyor’ anlayışı ile yapılan bir ibadette her şeyden önce:



A- Niyet sahih bir niyettir Şirkin ve riyanın bulaştığı bir niyetle o kalitede bir ibadet yapılamaz

B- Yapılan ibadet fıkhına uygun yapılmalıdır Bidatlerin ve cehaletin etkisinde bir ibadet zahiren ibadet olabilir Hakikati meçhuldür


C- Bu ibadet eda edildikten sonra ‘UCUB’ (yaptığını mükemmel görme) hastalığına karşı korunmaya çalışılır Mümin Rabbinin huzurunda boynu bükük eli açık kalmayı tercih eder

Sağlık testi:

- Namazdan Kur’an tilavetine kadar ‘ibadet’ adı ile ne yapılıyorsa kul o yaptığını ‘Allah görüyor’ şuuru ile yapmalıdır Kulun acziyeti, faniliği ve ibadete vaat edilen ecrin azameti bunu gerektirir Memur mantıklı ibadet ibadet sayılmaz

- İbadeti günlük mutat işler dizisi gibi görmek ibadete yanlış bir gözle bakmaktır İbadet kulluktur Hayattır İmtihandır İbadet gece ve gündüzdür Yemedir, içmedir Fatiha suresinin idrak edilip hakkının verilmesinin adı ibadettir İbadet cihaddır

- ‘Allah görüyor’ şuurunu, haramlardan bir haramın önümüzde fırsat gibi durduğu bir ortamda, kaybetmemek ibadettir Bazı durumlarda böyle bir pozisyon pek çok nafileden daha makbul bir ibadete dönüşür

- ‘Allah görüyor’ ciddiyetinin bir uzantısı da meleklerle beraber olma inancımızdır Sağımızda ve solumuzda sürekli bizimle bulunan meleklere iman ediyoruz Onların yaptığımız iyi ve kötü işleri yazdıklarına, yazdıklarının bir gün önümüze konacağına iman ediyoruz Zamanın uzaması veya –maazallah- iman zayıflığı nedeniyle bu imanımızın pratiğe yansımasında bir gevşeme olsa bile hakikat budur

-Bu doğrultuda ibadet tarzımızı;

a- Niyetimizin sahihliği,
b- Edamızın şeriata uygunluğu, ibadetimize bidat bulaşmasına karşı hassasiyetimizi,
c- İbadet ortamlarının temiz ve ibadete uygun halde bulunmasını,
d- Mesela camilerin bu gözle bakılan müstesna bir yer olarak bilinmesini,
e- İbadeti eda ederkenki titizliğimizi,
f- İbadetlere süreklilik kazandırma, ibadeti hayatın hücrelerinden biri haline getirmeyi,
g- İbadetin kabulüne karşı korku ve umut dengemizin kurulması açısından, test edebiliriz

‘Allah görüyor’ anlayışı ile yapılan bir ibadette her şeyden önce:



A- Niyet sahih bir niyettir Şirkin ve riyanın bulaştığı bir niyetle o kalitede bir ibadet yapılamaz

B- Yapılan ibadet fıkhına uygun yapılmalıdır Bidatlerin ve cehaletin etkisinde bir ibadet zahiren ibadet olabilir Hakikati meçhuldür


C- Bu ibadet eda edildikten sonra ‘UCUB’ (yaptığını mükemmel görme) hastalığına karşı korunmaya çalışılır Mümin Rabbinin huzurunda boynu bükük eli açık kalmayı tercih eder



Alıntı Yaparak Cevapla