Yalnız Mesajı Göster

Kuran-İ Kerim Lütfen Okuyunuz

Eski 08-04-2012   #2
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Kuran-İ Kerim Lütfen Okuyunuz




49 / HUCURAT - 14


Kâletil a’râbu âmennâ, kul lem tu’minû ve lâkin kûlû eslemnâ ve lemmâ yedhulil îmânu fî kulûbikum, ve in tutîullâhe ve resûlehu lâ yelitkum min a’ mâlik um şey’â(şey’en), innallâhe gafûrun rahîm(rahîmun)


Araplar: “Biz âmenû olduk” dediler (Onlara) de ki: “Siz âmenû olmadınız (Allah'a ulaşmayı dilemediniz) Fakat: “Teslim olduk” deyin Kalplerinize (içine) îmân girmedi Ve eğer Allah'a ve O'nun Resûlü'ne itaat ederseniz (Allah'a ulaşmayı dilerseniz), amellerinizden bir şey eksiltmez Muhakkak ki Allah; Gafur'dur, Rahîm'dir


Sahabeye tevbe suresi 100 Ayetine baktığımız zaman,İHSANLA TABİ OLDUKLARINI


görüyoruzİhsanlar Allah’a ulaşmayı dilediğimiz zaman ALLAH’IN HEDİYELERİ OLAN 12 İHSANDIR


Ayrıca Kuran-ı Kerimde geçen<<ALLAH’A ULAŞMAYI>>


Eski Velilerde söylemişlerdir


Hadislerdede Allah’a ulaşma kavramı geçmiştirAncak iblis Onların üzerini küllemeyi başarmış


Kuranın dışındaki gerçekleri ya toptan kaldırmış yada metinleri doğru bırakmış meallerini değiştirtmiş Kuran’ın da Aslına dokunamayacağı cihetle MEAL VE TEFSİRİNDE değişiklik yaptırmıştır


MİSAL OLARAK


1-)İCTİBA YOLU: Allah’u Tealaya ULAŞMAK için Peygamberlerin,Şeçilmiş evliyanın yoludur Mürid değil MURADLAR ve MAHBUPLAR yoludur İctiba yolunda RİYAZATLAR O’na(Allah’a) kavuşmak nimetine şükretmek içindir


İMAM-I RABBANİ Türkiye Gazatesi Dini Terimler sözlüğü


2-)ESKİ VELİLERDEN : Abdulkadir GEYLANİ Hz<< Ancak Dünya ve Ahiret nimetleri kul ile Allah arasında bir perdedirASIL OLAN ALLAH’A ULAŞILMASININ AMAÇLANMASI HİÇ BİR ZAMAN UNUTULMAMASI GEREKEN BİR HAKİKATTIR>>


Kaynak: İslami ilimler ansiklobedisi-Diyanet işleri başkanlığı


2-HADİSLER:


A- CİBRİL HADİSİ - Cebrail (as) Peygamber (Sav) efendimize iman nedir diye soruyor PeygamberSav) efendimiz, iman odurki; Allaha ,Meleklerine,O’na Mülaki


Olmaya (yani dünya hayatını yaşarken Ruhunu Allaha ulaştırmaya-ölünce herkesin ruhu ulaşacak), Resullerine ve Öldükten sonra dirilmeye inanmaktır


SAHİHİ BUHARİ-1 CİLT 58SAYFA 47 HADİS


Metin aynen duruyor(LİKAİHİ) fakat meal olarak mülaki fiilini yani Allaha ulaşma fiilini


Öldükten sonra Allahı görmek olarak almışlar


B-Kim Allah’a ulaşmayı(Mülaki olmayı) muhabbetle arzu ederse ,Allah’ta onu muhabbetle


Kendisine ulaştırır(Mülaki kılar) Kimde ulaşmayı kerih görürse(Ulaşmayı arzu etmezse )


Allah ‘ta onu kendisine ulaştırmaz(Kerih Görür)


SAHİHİ BUHARİ -12CİLT 2043 NOLU HADİS


3-KURAN-I KERİM MEALİ; Yunus suresi 7 ayetinin mealinide <<Allah ile karşılaşmayı


Ummayanlar>> olarak meallendirmişlerMülaki fiili Karşılaşmak değil Ulaşmaktır,Kavuşmaktır ve bu dünya hayatını yaşarken ulaşmaktırKuran-ı Kerimde Allah(cc) hep bunu buyuruyor Ve kişinin kendi serbest iradesiyle oluşan bir fiildir


AYETİN ASIL MANASI ŞÖYLEDİR


Lugatlarda LikaAllah: Allaha kavuşmak olarak açıklanır işte örnekleri







10 / YUNUS - 7


İnnellezîne lâ yercûne likâenâ ve radû bil hayâtid dunyâ vatme'ennû bihâ vellezîne hum an âyâtinâ gâfilûn(gâfilûne)


Muhakkak ki onlar, Bize ulaşmayı (hayatta iken ruhlarını Allah'a ulaştırmayı) dilemezler Dünya hayatından razı olmuşlardır ve onunla doyuma ulaşmışlardır ve onlar âyetlerimizden gâfil olanlardır







10 / YUNUS - 8


Ulâike me'vâhumun nâru bimâ kânû yeksibûn(yeksibûne)


İşte onların kazandıkları (dereceler) gereğince varacakları yer ateştir (cehennemdir)


29 / ANKEBUT - 5


Men kâne yercû likâallâhi fe inne ecelallâhi leât(leâtin), ve huves semîul alîm(alîmu)


Kim Allah'a mülâki olmayı (hayattayken Allah'a ulaşmayı) dilerse, o taktirde muhakkak ki Allah'ın tayin ettiği zaman mutlaka gelecektir (ruhu mutlaka hayattayken Allah'a ulaşacaktır) Ve O; en iyi işiten en iyi bilendir



Her iki ayettede arzu etmek yani sadece DİLEMEK var daha sonrası yok bir DİLEK kişiyi


Ateşten kurtarıyorgerisini Allah tamamlıyor çünkü Onun sözü var


ŞURA 13;


Allâhu yectebî ileyhi men yeşâu ve yehdî ileyhi men yunîb(yunîbu)


Allah, dilediğini Kendisine seçer ve O'na yöneleni, Kendisine ulaştırır (ruhunu hayatta iken Kendisine ulaştırır)


RAD-27


Kul innallâhe yudillu men yeşâu ve yehdî ileyhi men enâb(enâbe)


Muhakkak ki Allah, dilediği kimseyi dalâlet te bırakır ve O'na yönelen(Ulaşmayı dileyen) kimseyi Kendine ulaştırır ( hidayet e erdirir)


İşte ALLAH bu iki ayette verdiği sözü yerine getirecektir


Sizde diyeceksinizki Mülaki olmak ulaşmaktır ENAB- MÜNİB temi ulaşmak


Ulaşmayı dilemek? Biz namazlarımızda Allahın evine Kabeye yönelmiyormuyuzBu dilemek değilmidir?


Hayır o otarafa doğrulmaktır Yani Kıble etmek veya Arapça adıyla


<<Tevella>> dır Münib olmak ise Allah a ulaşmak için niyettir


Bir yere gitmek için niyetiniz ne ise o dur


Namazda Duada bir hareket yok sadece Tevella O’na karşı durma


Tavır alma durumundasınız


Mülaki,Münib,rucu fiillerinde O’na hareket etmek üzere(ruhunuzu Allaha


Ulaştırmak üzere ) harekete geçiyorsunuz


Ayrıca Mülaki fiilinin bu dünya hayatında ve serbest iradeyle olacağına dair


Aşağıdaki ayetler size ışık tutacaktır







18 / KEHF - 110


Kul innemâ ene beşerun mislukum yûhâ ileyye ennemâ ilâhukum ilâhun vâhid(vâhidun), fe men kâne yercû likâe rabbihî fel ya’mel amelen sâlihan ve lâ yuşrik bi ıbâdeti rabbihî ehadâ(ehaden)


De ki: “Ben sizin gibi sadece bir beşerim Bana sizin ilâhınızın tek bir ilâh olduğu vahyolunuyor O taktirde kim Rabbine mülâki olmayı (ölmeden evvel Allah'a ulaşmayı) dilerse, o zaman salih amel (nefs tezkiyesi) yapsın ve Rabbinin ibadetine başka birini (bir şeyi) ortak koşmasın




Mülaki olmak eğer kıyametten sonra Allah(cc) ile karşılaşmak olsaydı


1- Arzu etmek olmazdı,kim ölümü arzu ederBir an arzu ettiğimizi düşünelim Allah’ın bunu yerine getireceğinimi zannediyorsunuz Hayır


Çünkü ;







3 / AL-İ İMRAN - 145


Ve mâ kâne li nefsin en temûte illâ bi iznillâhi kitâben mueccelâ(mueccelen), ve men yurid sevâbed dunyâ nu’tihî minhâ, ve men yurid sevâbel âhirati nu’tihî minhâ, ve se neczîş şâkirîn(şâkirîne)


Ve Allah'ın izni olmadan, hiç kimse için ölmek yoktur (Ölüm), süresi tayin edilmiş bir yazıdır Kim dünya sevabı isterse, kendisine ondan veririz Kim de ahiret sevabı isterse, kendisine ondan veririz (Şükredenleri) ŞAKİR'leri yakında mükâfatlandıracağız


2-Salih amel şartı olmazdı O zaman Salih amel işlemeyenler,şirk


Koşanlar ölmüyecektir veya Allah(cc) ile karşılaşmayacaklardırtoprak


Olup yok olacaklardır


Peki kişi Hayattayken Allah’a ulaşmayı dilemezse ne olur? Kendine yazık eder pişman olur ama son pişmanlık fayda vermez Yükleriyle


(Günahlarıyla) beraber olur







6 / EN'AM - 31


Kad hasirellezîne kezzebû bi likâillâh(likâillâhi) hattâ izâ câethumus sâatu bagteten kâlû yâ hasretenâ alâ mâ farratnâ fîhâ ve hum yahmilûne evzârehum alâ zuhûrihim, e lâ sâe mâ yezirûn(yezirûne)


Allah'a mülâki olmayı (ölmeden evvel, dünya hayatını yaşarken ruhunu Allah'a ulaştırmayı) yalanlayan kimseler hüsrana düştüler O saat aniden onlara gelince, sırtlarında yüklerini taşıyarak: “Orada (dünyada) aşırı gittiğimiz şeyler üzerine (günahlar sebebiyle) bize yazıklar olsun” dediler Yüklendikleri şey ne kötü, (öyle) değil mi?







10 / YUNUS - 45


Ve yevme yahşuruhum keen lem yelbesû illâ sâaten minen nehâri yete ârefûne beynehum, kad hasirellezîne kezzebû bi likâillâhi ve mâ kânû muhtedîn(muhtedîne)


Ve o gün (Allahû Tealâ), gündüzden bir saatten başka kalmamışlar (bir saat kalmışlar) gibi onları toplayacak (haşredecek) Birbirlerini tanıyacaklar (aralarında tanışacaklar) Allah'a mülâki olmayı (Allah'a ölmeden önce ulaşmayı) yalanlayanlar, hüsrandadır (nefslerini hüsrana düşürdüler) Ve hidayet e eren kimse(ler) olmadılar (ruhlarını ölmeden evvel Allah'a ulaştıramadılar)




Demek ki Dilemek var,Farz ve herkes bu görevi yerine getirebilecek özelliktedir O zaman kişi ne yapacak


1-Allah ‘a(cc) Ulaşmanın VAR olduğuna


2-Farz olduğuna


3-Kendisininde bu özelliğe sahip olduğuna kalben inanacak

Ve Allah’a (cc) <<Yarabbim Galu bela günü sana verdiğim sözü yerine getirmek istiyorumSana ruhumu ölmeden önce ulaştırmak istiyorum


Takva sahibi olmak istiyorum Taguttan insan ve cin şeytanlardan


Korunmak istiyorum Sana dönenlerin yoluna tabi olmak istiyorum


Sana hidayet olmak istiyorum beni hidayete erdir Maksadım Sana


Ulaşmak ve Senin rızana kavuşmak Sana Mülaki olmayı arzu ediyorum


Diye dua edeceksiniz Namazlarınızda ve her aklınıza geldiğinde




42 / ŞURA - 16


Vellezîne yuhâccûne fîllâhi min ba’di mestucîbe lehu huccetuhum dâhıdatun inde rabbihim ve aleyhim gadabun ve lehum azâbun şedîd(şedîdun)


O'na (Allah'ın) davetine icabet edildikten sonra Allah hakkında tartışanlar; onların huccetleri (delilleri), Rab'lerinin indinde bâtıldır Onların üzerinde (Allah'ın) gazabı ve şiddetli azap vardır









31 / LOKMAN - 15


Ve in câhedâke alâ en tuşrike bî mâ leyse leke bihî ilmun fe lâ tutı’humâ ve sâhibhumâ fîd dunyâ magrûfen vettebi’ sebîle men enâbe ileyy(ileyye), summe ileyye merciukum fe unebbiukum bi mâ kuntum ta’melûn(ta’melûne)


Ve bilgin olmayan bir şey hakkında, şirk koşman için seninle mücâdele ederlerse, ikisine de itaat etme! Ve dünyada onlara güzellikle sahip ol Bana yönelenlerin (ruhunu Allah''a ulaştırmayı dileyenlerin) yoluna tâbî ol Sonra dönüşünüz Banadır O zaman yaptığınız şeyleri size haber vereceğim







6 / EN'AM - 90


Ulâikellezîne hedallâhu, fe bi hudâyuhumuktedih, kul lâ es’elukum aleyhi ecrâ(ecren), in huve illâ zikrâ lil âlemîn(âlemîne)


İşte onlar, Allah'ın hidayet e erdirdiği kimselerdir Öyleyse onların hidayet ine tâbî ol! “Ben, ona karşılık sizden bir ücret istemiyorum O ancak âlemler için bir zikirdir” de






Ancak şeytan;Sıratı musatakimin önünde oturuyor Ve sizin nefsinize sizin kendi Fikrinizmiş gibi fısıldayacaktırnefsinizde size vesveseler verecektir


Çünkü siz Allah’a(cc) ulaşmayı dileyeceğiniz anda Allah’a (cc) ulaştıracak


Yol sıratı mustakim olduğu için şeytan sizi oraya sokmamak için bütün


Gayretiyle mücadele edecektir Hem sizi fısıltılarla hemde kendi dostlarına


Sizinle mücadele etmek için vahyedecektir

Alıntı Yaparak Cevapla