Konu
:
Çocuk Terbiyesinde Şiddet Ve Dayak Caiz Midir?
Yalnız Mesajı Göster
Çocuk Terbiyesinde Şiddet Ve Dayak Caiz Midir?
08-04-2012
#
2
Prof. Dr. Sinsi
Çocuk Terbiyesinde Şiddet Ve Dayak Caiz Midir?
selamün aleyküm ve rahmetullahi ve berakatühü
te'dip ve ikap alemlere rahmet olandan değil kelamdan gelirse ana baya uyarı mahiyetli ikazlar tazir cezası mahiyetinde olur
islamda dayak haramdır
bu kesin birr nasdır
ancak tazir ve had gerektiren durumlarda kesin bir uygulama olmak bakımından muhatabının buna yönelik kast ile uyarılması da vacip hükmündedir
yani kişi tazir edilirken bunun ALLAH(cc) ten gelen bir ceza olduğu açıkça bildirilmeli, böylece muhatap cezanın nefsi bir cezalandıma değil hak adına yapılan bir uyarı olduğuna inanır
namaz kılmayan ebeveynin her taziri itiraza tabidir, ve çocuğu darmadağın eder
yani islam hükmünü uygulamayan ana-babanın tazir nevinden cezası işkencedir ve azelde yaramazlık yapan çocuğun ashabın ilk imzn edenlerinin dövüldüğü gibi dövüldüğü halleri anlatır
mümmin ana-babnın cezası cezadır ve kişi bu cezaya ALLAH(cc) ün dilemesiyle karşı koyamaz
eğer ana-baba mümmin sıfatını haizken bu fiili yapamayacak iktidarda olursa iş ALLAH(cc) elindedir ve ağır bir cezaya çarpttır
HZ
YAKUP(as) hz
yusuf(AS) ı kuyuya atan kardeşlerine karşı uygulayamadığı taziri ALLAH(cc) bizzat uygulamaış ve kardeşlerini girdikleri/yaptıkları /olmaları gereken yerde 12 parçaya bölmüştür
şehrin ayrı kapılarından girmek tabiri ile anılan bu ayrım o şahısların arasını bölmüş ve yaptıkları her işte zahiren bitişik ama batını olarak ayrı insan görüntüleri sergilemişlerdir
bu babda ana-baba şayet muktedirse evvela dinin rüknünü yaşamalı ve çocuğu ALLAH(cc) için tazir etmeli gerekiyorsa had dahi uygulatmalıdır
ALLAH(cc) ikabı şedittir ve dinin rükünleri hususunda şaka kabul etmez
hz
ibrahim(AS) ın oğlunun kurban edilmesi ile ilgili emir ALLAH(cc) ün bu konuda şakası olmadığının en kıymetli ve en manidar delilidir
yani çocuk dövülmez ama gerekirse had bile uygulanabilir
mesela sineğe böceğe eziyet eden çocuğa yaptığı cezanın haddi olarak eziyet edilebilir
efendimiz(SAS) rahmet anlayışını bu devirde uygulamak ahval ve şerait içinde çok mümkün değildir
erkek arkadaşıyla el ele doalaşan kızımıza babanın oğlumu ki elini verdiğin adamdan korkmuyosunu değişik şekillerde anlatabilirsiniz
diyelim ki seni aldı kızım ya boşarsa ne yaparsın
eskiyince yenisini alamayacağın bir ahlak anlayışın yok mu? sorulmalı ki evlilik kurumunu çoktan kaybedilen namus anlayışının bahanesi gibi kullanmamalı
evlilikle dalga geçilmez ALLAH(cc) azabı çetindir ve kişiyi rezil eder
heleki kullanılan evlilik kurumu olursa
iffet gibi bir hususa değer vermesi için gerekirse arpası buğdayı kesilmeli
kendisi çalışmalı bu çalışma esnasında da akı karayı öğrenmeli
bir takım perdeler kızları korumak için icad edildi
ne yüdüğü belirsiz adamlarla gezme hastalık bulaşır pislik bulaşır demek bile bir tazirdir
sevdiğin adam neyini sevdi yavrucuğum beynini mi aklını mı ahlakınım mı? bunun karşılığında ne verdi
ALLAH(cc) korkusu olmayan adam hiç bir halt vermez demek lazım
gerekirse uygun yaştaysa hafifçe dövülmeli bile
ALLAH(cc) iman muvazenesi içinde yapılan bu fiili hoş karşılıyor bilginize sunarım
çocuk deyip yaptığı her şeye iltimas göstermek caiz değildir
dövmek dediğimiz husus dikkat edilirse zina fiiliyle sonuçlanacak ilşikilere engel teşkil ediyor
eğer fiil zina olursa göz el kol vs
gibi kıyamadığınız çocuk sopalık olup çıkıyor
15 yaş asgari sınırdır ve bu sınırın üstü kesin tazir içeren halle karşılaşmalı utandırılmamalı/KÜÇÜK DÜŞÜRÜLMEMELİ ALLAH(cc) için açıkça uyarılmalı
iffeti için namusu için
ikinci evlilik ölüm gibi gelmeli 2
düğün gibi değil
çocuğun taziri ALLAH(cc) inancına sahip ana-baba için kolaydır
çünkü onların rehberi hz
nuh(AS) hz
yakup (AS) olmakla tevekkül edebilirler
ama bihaber olan dinden diyanetten onlar için zulümdür
çünkü kendi halledemeyeceği sorunlar için destekler bir tutuma girerler
sonra yanındaki çocuğun yerini başkası alınca da nerde hata yaptık derler
ortaya düşmemeli insanların evlatları/amelleri, tazir gerçekten uygulanması gereken bir cezadır ve yaş sınırı çocuğun konumuna göre belirlenir mesele sadece namaza indirgenemez
esasında sadece namaz olması lazım gelirken asra yemin olsun ki insan zarardadır ve nefsi bunun şahididir
ALLAH(cc) bizlerden razı olsun
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul