Yalnız Mesajı Göster

Çocuk Terbiyesinde Şiddet Ve Dayak Caiz Midir?

Eski 08-04-2012   #2
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Çocuk Terbiyesinde Şiddet Ve Dayak Caiz Midir?




selamün aleyküm ve rahmetullahi ve berakatühü


te'dip ve ikap alemlere rahmet olandan değil kelamdan gelirse ana baya uyarı mahiyetli ikazlar tazir cezası mahiyetinde olur

islamda dayak haramdır bu kesin birr nasdır ancak tazir ve had gerektiren durumlarda kesin bir uygulama olmak bakımından muhatabının buna yönelik kast ile uyarılması da vacip hükmündedir yani kişi tazir edilirken bunun ALLAH(cc) ten gelen bir ceza olduğu açıkça bildirilmeli, böylece muhatap cezanın nefsi bir cezalandıma değil hak adına yapılan bir uyarı olduğuna inanır

namaz kılmayan ebeveynin her taziri itiraza tabidir, ve çocuğu darmadağın eder yani islam hükmünü uygulamayan ana-babanın tazir nevinden cezası işkencedir ve azelde yaramazlık yapan çocuğun ashabın ilk imzn edenlerinin dövüldüğü gibi dövüldüğü halleri anlatır mümmin ana-babnın cezası cezadır ve kişi bu cezaya ALLAH(cc) ün dilemesiyle karşı koyamaz eğer ana-baba mümmin sıfatını haizken bu fiili yapamayacak iktidarda olursa iş ALLAH(cc) elindedir ve ağır bir cezaya çarpttır HZYAKUP(as) hzyusuf(AS) ı kuyuya atan kardeşlerine karşı uygulayamadığı taziri ALLAH(cc) bizzat uygulamaış ve kardeşlerini girdikleri/yaptıkları /olmaları gereken yerde 12 parçaya bölmüştür

şehrin ayrı kapılarından girmek tabiri ile anılan bu ayrım o şahısların arasını bölmüş ve yaptıkları her işte zahiren bitişik ama batını olarak ayrı insan görüntüleri sergilemişlerdir


bu babda ana-baba şayet muktedirse evvela dinin rüknünü yaşamalı ve çocuğu ALLAH(cc) için tazir etmeli gerekiyorsa had dahi uygulatmalıdırALLAH(cc) ikabı şedittir ve dinin rükünleri hususunda şaka kabul etmez hzibrahim(AS) ın oğlunun kurban edilmesi ile ilgili emir ALLAH(cc) ün bu konuda şakası olmadığının en kıymetli ve en manidar delilidir


yani çocuk dövülmez ama gerekirse had bile uygulanabilirmesela sineğe böceğe eziyet eden çocuğa yaptığı cezanın haddi olarak eziyet edilebilir efendimiz(SAS) rahmet anlayışını bu devirde uygulamak ahval ve şerait içinde çok mümkün değildirerkek arkadaşıyla el ele doalaşan kızımıza babanın oğlumu ki elini verdiğin adamdan korkmuyosunu değişik şekillerde anlatabilirsiniz

diyelim ki seni aldı kızım ya boşarsa ne yaparsın eskiyince yenisini alamayacağın bir ahlak anlayışın yok mu? sorulmalı ki evlilik kurumunu çoktan kaybedilen namus anlayışının bahanesi gibi kullanmamalı evlilikle dalga geçilmez ALLAH(cc) azabı çetindir ve kişiyi rezil eder heleki kullanılan evlilik kurumu olursa

iffet gibi bir hususa değer vermesi için gerekirse arpası buğdayı kesilmeli kendisi çalışmalı bu çalışma esnasında da akı karayı öğrenmeli bir takım perdeler kızları korumak için icad edildi ne yüdüğü belirsiz adamlarla gezme hastalık bulaşır pislik bulaşır demek bile bir tazirdir sevdiğin adam neyini sevdi yavrucuğum beynini mi aklını mı ahlakınım mı? bunun karşılığında ne verdi ALLAH(cc) korkusu olmayan adam hiç bir halt vermez demek lazım gerekirse uygun yaştaysa hafifçe dövülmeli bile ALLAH(cc) iman muvazenesi içinde yapılan bu fiili hoş karşılıyor bilginize sunarım çocuk deyip yaptığı her şeye iltimas göstermek caiz değildirdövmek dediğimiz husus dikkat edilirse zina fiiliyle sonuçlanacak ilşikilere engel teşkil ediyor eğer fiil zina olursa göz el kol vs gibi kıyamadığınız çocuk sopalık olup çıkıyor


15 yaş asgari sınırdır ve bu sınırın üstü kesin tazir içeren halle karşılaşmalı utandırılmamalı/KÜÇÜK DÜŞÜRÜLMEMELİ ALLAH(cc) için açıkça uyarılmalı iffeti için namusu için ikinci evlilik ölüm gibi gelmeli 2 düğün gibi değil


çocuğun taziri ALLAH(cc) inancına sahip ana-baba için kolaydır çünkü onların rehberi hz nuh(AS) hz yakup (AS) olmakla tevekkül edebilirler ama bihaber olan dinden diyanetten onlar için zulümdür çünkü kendi halledemeyeceği sorunlar için destekler bir tutuma girerler sonra yanındaki çocuğun yerini başkası alınca da nerde hata yaptık derler ortaya düşmemeli insanların evlatları/amelleri, tazir gerçekten uygulanması gereken bir cezadır ve yaş sınırı çocuğun konumuna göre belirlenir mesele sadece namaza indirgenemez esasında sadece namaz olması lazım gelirken asra yemin olsun ki insan zarardadır ve nefsi bunun şahididir


ALLAH(cc) bizlerden razı olsun

Alıntı Yaparak Cevapla