08-04-2012
|
#1
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Ofis Dedikodusu O Kadar Da Kötü Değildir
Ofis dedikodusu o kadar da kötü değildir

Ofis kurallarını hepimiz biliriz Söylenti çıkarmak ve en son dedikoduları yaymak hiç hoş karşılanmaz
Ancak Kentucky Üniversitesi'nde yapılan güncel bir araştırmaya göre, ofis dedikodusu o kadar da kötü bir şey değildir Aslında bazı dedikodular kariyeriniz için iyi faydalı bile olabilir Nasıl mı?
Daha Hızlı Bilgi
Bazen en son dedikodular bize bazı şeyler resmi olarak açıklanmadan önce, iş anlaşmalarında işimize yarayacak bilgiler sağlayabilir Bilgi resmi olmayan yollarla yayılınca, resmi yollarla olan bilgilendirmeden çok daha hızlı bir yayılma süreci izler Gelen bir bilginin güncelliği ondan faydalansak da, faydalanamasak da çoğu zaman çok büyük farklılıklar yaratır
Örneğin biri firmadan ayrılıyor ve sizin çalışmak istediğiniz bir pozisyon boşalıyor Bu tarz bir bilgi sayesinde bu pozisyona getirilebilecek en uygun aday imajı çizebilmek için hazırlık yapma şansı kazanmış olursunuz
Başkalarını Tanımak
Bazen ofis dedikodusu sayesinde şirket içindeki sevilen ve başarılı insanların kim olduklarını öğreniriz Bu iyi bir şeydir çünkü sadece sevilen X kişisinin iyi bir imaja sahip olmasını sağlamakla kalmayıp, Y kişisinin de motivasyonunu arttırıp X kadar başarılı olmasının olasılığını da arttırır Bu şekilde hem kariyerinize bireysel açıdan katkı sağlamış, hem de şirketinizin başarısını arttırmış olursunuz
Bu sayede, ayrıca firma içinde yükselen kişilerin de kimler olduğunu öğrenebilir ve elinize bir imkan geçtiğinde onlara yardımcı olabilirsiniz Bu tarz bir yardım ileride kariyerinizin gelişimine dolaylı da olsa katkı sağlayacaktır
İnce Çizgiye Dikkat Etmek
En son dedikodulardan faydalanabileceğiniz gibi, bu durumdan zararlı da çıkabilirsiniz; çünkü en son bilgileri paylaşmak ve ofis kurallarını çiğnemek arasında çok ince bir çizgi vardır
Negatif dedikodular başkalarının başarısı ve karakterleri hakkında etik olmayan yorumlar içerir Başka birine saldırı veya hakaret içeren herhangi bir dedikodu kesinlikle affedilmezdir
Firma içerisindeki insanlarla ilgili dedikodu çıkaran veya yayan biri olarak tanınmak istemezsiniz Bu durum hem firmanıza, hem sizin saygınlığınıza, hem de kişisel markanıza büyük zararlar verir
Ayrıca yapılan araştırmalar gösteriyor ki dedikodu yapmaya yatkın adaylar, yöneticilerinin yaptığı değerlendirmelerde hep kötü puanlar alırlar Dedikodu sayesinde iş arkadaşlarınız üzerinde resmi olmayan bir güç elde etmiş olabilirsiniz ancak yöneticinizin gözünde tamamen negatif bir imaj oluşturursunuz
Beladan uzak kalmak için sadece "beyaz" dedikodular diyebileceğimiz, kimseye zararı olmayan, dedikodulardan daha ileriye gitmeyin
Nabız Ölçmek
Dedikodu pozitif de olsa, negatif de olsa, yöneticiler ve süpervizörler için çalışanlarını tanımak açısından önemli araçlardır Çünkü dedikodular, çalışanların firma için ne hissettiklerini ve düşündüklerini çok net bir biçimde ortaya koyarlar
Örneğin, büyük bir organizasyonel değişikliğin ardından dedikodulara kulak vermek çalışanların bu değişiklik hakkında ne düşündüğünü ve ne hissettiğini öğrenmek, ayrıca bu değişikliğe uyum sağlayıp sağlayamadıklarını anlamak için yapılabilecek en mantıklı harekettir
Efsane Yaratmak
Yöneticiler de dahil herkes dedikodu yaptığı için dedikodudan tamamen uzak kalabileceğinizi düşünmek pek de gerçekçi bir bakış açısı değildir
Dedikodunun bir firmanın sınırlarından tamamen atılması da pek mümkün değildir Ancak faydalı dedikodu, insanları birbirine yakınlaştırır, firmanın amaçları üzerine fikir birliği sağlanmasını sağlar, firma içi aktivitelerin nasıl yapılması gerektiğine dair çalışanlara yol gösterir ve çalışanları daha büyük işler yapmaları adına cesaretlendirebilir
Bu tip bir yaklaşım mantığa aykırı görünebilir, ancak unutmayın ki "zararsız" dedikodulardan bahsediyoruz
Bir çalışanın muhteşem performansıyla ilgili yapılan dedikodular firma içinde bir efsaneye dönüşebilir Bu tip dedikodular şirket içerisinde, çalışanların nasıl sıra dışı iş yaptığı, başarısızlığa doğru ilerleyen bir projeyi kurtardığı ve firmaya getirdiği yeniliklerle ilgili efsaneler yaratır Ve bu efsaneler söylene söylene firmanın bir parçası haline gelerek firmanın değerlerini ve hedeflerini yansıtmaya başlar
|
|
|