08-04-2012
|
#4
|
Prof. Dr. Sinsi
|
En Tehlikeli 10 Havaalanı
Narsarsuaq Havaalanı

Narsarsuaq Havaalanı, aşılmaz hissi veren iki tepe arasında uzanan bir buzulu arkasına alıyor Burası, İkinci Dünya Savaşı sırasında Amerika’dan Avrupa’ya malzeme taşıyan uçakların yakıt ikmal noktasıydı
Narsarsuaq Havaalanı, İkinci Dünya Savaşı’nda kurulmuş askeri bir üs Savaş sırasında Amerika’dan Avrupa’ya malzeme taşıyan uçakların yakıt ikmal noktasıydı
Narsarsuaq Havaalanı hem yaklaşmanın zorluğu, hem de doğa koşullarının sertliğinden dolayı pilotların korkulu rüyası “Yeşil ülke” anlamına gelen Grönland’ın güney ucunda bulunan havaalanına yapılan her uçuşun zorlu bir macera haline gelmesine Atlas Okyanusu neden oluyor


Kanada veya İzlanda’dan kalkan ve bu dengesiz ve son derece tehlikeli okyanusu aşarak bitkin bir halde Narsarsuaq’a ulaşan pilotlar bir sürprizle karşılaşıyor Gaddar doğa koşullarının hâkim olduğu, buzdağlarının yüzdüğü, gökdelen gibi yükselen ve bazı yerlerde U harfi gibi kıvrılan fiyortlar  Türbülansı, rüzgâr kesmesini, uçağı fiyordun dik duvarlarına çarptıracak kadar sert esen rüzgârları da hesaba katmalı En geniş yeri 2 kilometre olan fiyortta uçmaya konsantre olmuş, stresten elleri terleyen bir pilot düşününce durumun ne kadar ciddi olduğu anlaşılabilir

Paro Uluslararası Havaalanı

Paro Uluslararası Havaalanı’na inişte uçağın aşırı şekilde sola doğru yatması gerekiyor
Bhutan’ın Paro Uluslararası Havaalanı, etrafı 5 bin 500 metrelik dağlarla çevrili derin bir vadinin tam ortasında Ülkenin tek havaalanı olan Paro, batısını çevreleyen Pa Chhu Nehri yüzünden dar bir alana sıkışmış durumda Oldukça kısa sayılabilecek, 1985 metrelik bir piste ve 2 bin 230 metre yüksekliğe sahip havaalanına yalnızca gündüz ve “görerek şartlarda” (VFR) inilebiliyor


Bhutan’ın tek havayolu şirketi Drukair’in uçakları, inişten sonra oymalı terminal binasının yakınında bekliyor
Yeryüzü şekillerinin “aletli iniş sistemi” (ILS) yerleştirmeye imkân vermediğini, bu tehlikeli bölgeye uçan pilotların özel olarak eğitildiğini ve dünyada sadece 25 pilotun bu meydana iniş ve kalkış yapabildiğini belirtmekte fayda var Co-pilotların ancak 5 bin uçuş saatine ulaşınca inme hakkı kazandığı bu meydana yaklaşırken uçağın anormal derecede sola yatırılarak pisti karşılaması ve inişi gerçekleştirmesi gerekiyor Bu manevranın sebebi ise piste doğrudan yaklaşılmasını engelleyen yeryüzü şekilleri
Paro Havaalanı, Hindistan tarafından inşa edildi ve hava trafik kontrolü de dahil birçok hizmet bu ülke tarafından veriliyor

|
|
|