Konu
:
Türkiye'nin İlk Kadın Pilotu - Bedriye Tahir Gökmen
Yalnız Mesajı Göster
Türkiye'nin İlk Kadın Pilotu - Bedriye Tahir Gökmen
08-03-2012
#
2
Prof. Dr. Sinsi
Türkiye'nin İlk Kadın Pilotu - Bedriye Tahir Gökmen
“Kızıltoprak Bucak Müdürlüğü'nün yanındaki dört katlı evin önünde durdu
Derin bir nefes aldı kendini tekrar yokladı,istekliydi ama biraz da heyecan duyuyordu
Kapının üstündeki tabelayı bir kez daha heyecanla okudu : VECİHİ SİVİL TAYYARE MEKTEBİ
"Yaparım" diye içinden geçirdi , merdivenlerden çıktı içeriye girdi
” Otuz yaşlarındaki ufak tefek çekingen kendi halindeki bu kızın adı Bedriye Tahir di
Vecihi’nin Uçuş okuluna geldiğinde 1932’nin ağustosuydu
Uçmak istiyordu ve bu heyecanla gelmişti
Vecihi de bu durumdan heyecan duymuştu
Okulda 12 erkek öğrenci bulunuyordu
Bedriye diğer öğrencilerin garip karşılamalarına rağmen derslere başladı
Brövesini alana kadar okula 1000 lira ödeyecekti
Memurdu
Sabahları 5
30 da okula gelir 8
30 da da işe yetişmek üzere yola koyulurdu
Cumartesi pazarları ise bütün gününü okulda geçirirdi
Bir yıl sonra Saadet’te okula gelince yalnızlığı bitmiş yeni bir arkadaş bulmuştu
Vecihi dahil herkes Bedriye’yi “Bacı” diye çağırırdı
Kendi iradesiyle göklere yükselen ilk Türk kadını olduğu için Abdurrahman (Türkkuşu) ona Gökmen adını takmıştı
Bedriye Tahir’in adı Gökmen Bacı oldu
İlk kadın pilotumuz 1934’te Soyadı Kanunu çıkınca Gökmen soyadını aldı
Bu arada çalıştığı sirkette yaptığı işten rahatsızlık duyanlar oldu
“Katiplik edeceksen et, havacı olacaksan çık git” dediler
Böyle bir imkanı yoktu Gökmen Bacı’nın
Zaten aldığı maaşla anası ve kendisini geçindirir,dişinden tırnağından arttırdığı ile de okula devam ederdi
Ayrıca uçma tutkusu yüzünden bugüne kadar işini de hiç aksatmamıştı
Gökmen Bacı
1933
yılında yalnız uçuşlarını yaparak brövesini de ağustosta aldı
Çalıştığı şirket durumdan giderek rahatsız olmuş aylığından ceza kesmeye kalkmıştı
Hava Kurumu olayı öğrendi ; elçiler, aracılar yollandı kızcağız bu cezadan kurtuldu
Vecihi 1934 yılında Hava Kuvvetleri Müsteşarlığı’na başvurarak bröve alan öğrencilerinin sınavdan geçirilerek aldıkları brövelerin onaylanması için okula bir heyet gönderilmesini istedi
Bu arada talihsiz bir kaza ile okulun o anda elindeki tek faal uçağı Kalamış Koyu’nda kırım yaparak hizmet dışı kaldı
Heyet geldiğinde okulun faal uçağı yoktu
Uçak olmayınca sınav da olmadı
Vecihi nin bütün ısrarlarına rağmen heyet bir daha gelmedi
Okul 1934 yılında kapandı
Saadet henüz "yalnıza" kalamamıştı
Gökmen Bacı ise bütün çabalara rağmen işinden oldu
Hayatını devam ettirmek için yeni ufuklara kanat çırpıp uçtu gitti
Bedriye Gökmen Türk havacılık tarihinden bir sayfa
Ne oldu, nereye gitti bilinmez ama şundan eminiz ki havacılık ve uçma tutkusu asla sönmedi,yaşıyor
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul