Yalnız Mesajı Göster

Kelime-İ Tevhîd (Den Ne Anlıyoruz?)

Eski 08-03-2012   #1
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Kelime-İ Tevhîd (Den Ne Anlıyoruz?)




Selamün Aleyküm sevgili ve pek muhterem site sakini kardeşlerim

Kelime-i tevhidin muhtevasını, islamın ön şartını daha iyi anlayacağımızı, düşünüyorum okur isek inşaAllah


Bismillahirrahmanirrahim


''Bir gün peygamber efendimizin karşısına mekkeli müşrikler geldiDedilerki ey Muhammed ne istersen yapalım ne istersen söyleyelim ancak şu aramızdaki kavga arbede bitsinPeygamber efendimiz (SAS) onları dinledi ve şöyle buyurduBen sizden fazla birşey istemiyorumki ben sizden sadece bir tek cümle söylemenizi istiyorumDeyince müşriklerin yüzleri güldü ve dedilerki Ya Muhammed bir değil on cümle söyleyelim neymiş o cümle söyleMadem iş bukadar basit neden bu aramızdaki kavga neden bu aramızdaki savaş deyince Allah'ın rasülü (SAS) şöyle buyurduBen sizden Lâ ilâhe illallah Muhammedun Resûlullah demenizi istiyorum deyince birden bire müşriklerin rengi attı yüzleri kıpkırmızı kesildi ve sonra elbiselerini omuzlarının üstüne atıp ayaga kalktılar ve şöyle diyorlardı vallahi ya Muhammed sen bizi ağır bir yükün altına çağırdın okadar zor bir yükün altına çağırdınki ebediyen biz bu yükün altına girmeyiz deyip kalkıp gittiler''


Şimdi burada düşünelim ne demişti bu adamlar bir değil on cümle söyleyelim ya Muhammed demişlerdi ama ALLAH'ın rasülünün ağzından daha Lâ ilâhe illallah Muhammedun Resûlullah cümlesinin döküldüğünü duyar duymaz işitir işitmez aslandan kaçar gibi o sözden kaçtılar o sözün altına girmek istemediler, neden çünkü dilleri arapça idi o sözün manasını çok iyi anlamışlardıO söz hayatlarını değiştirecekti o sözle bir sorumluluğun altına gireceklerdiBizim dilimiz arapça olmadığı için Lâ ilâhe illallah sözünü çoğu zaman kavrayamayız anlayamayızLâ ilâhe illallah sözünü söyleriz ama hangi sözün altına girdiğimizin farkında değilizYada hangi sözü verdiğimizin farkında değiliz


Arkadaşlar Lâ ilâhe illallah cümlesinin altında şu manalar yatmaktadırAllahtan başka rab yoktur Allahtan başka kanun koyucu yokturGünlük hayat programımızı tespit edecek, Allah'tan başka hayatımızda güç ve otorite yoktur rab yanlız Allah'tır


İşte müşrikler böyle birşeyi kabul etmekten kaçındılar Lâ ilâhe illallah La razıgaillalah Allah'tan başka razzag yokturRızkımızı veren ancak Allah'tırİşte bunu kabullenmeleri gerekiyordu Allah'ın rızasıyla, efendilerinin tağutların rablerinin arzuları karşı karşıya geldiği zaman herşeyi ayaklarının altına alıp sadece Allah'ın rızasını tercih etmeyle karşı karşıyaydı onlar ama böye bir yükün altına giremedilerBaşka efendilerimizde var dedilerBaşka razzaglarınmızda var dediler


Şimdide öyle değilmiKişi vazifeden atılırım korkusuyla rızkım kesilir korkusuyla maaşım kesilir korkusuyla zaman zaman Allah'ın arzuları ile başkalarının arzuları karşıkarşıya geldikleri zaman, çoğu zaman Allah'ın arzularını ayaklarının altına alma pahasına başkalarının arzularını yapmıyormu İşte bunun altında bu manalar gizli idi o yuzden müşrikler Lâ ilâhe illallah kelimesini söylemekten kaçındılar


Esasen kelime-i tevhid kişinin hayatını değiştirirLâ ilâhe illallah cümlesini söyleyen kişide çok muazzam değişiklikler olamalıdırBakın, bu cümleyi söylemeden önce adam kafirdi, söylediği andan itibaren bu adam müslümandırSöylemeden önce bu adamın kestiği yenmezdi söyledikten sonra bu adamın kestiği yenirSöylemeden önce bu adamın kabeyi tavaf etmesi kur'ana el sürmesi haramdı, çünkü necisti fakat bu cümleyi söyledikten sonra bu adam temizdirHatta bu kelimeyi kadın söylüyor kocası söylemiyorsa arda ne nikah kalır ne kocalık nede kadınlık kalırKadınla koca bir anda birbirine yabancı olurBakın bir tek cümle insanı nasıl değiştirdiBu kelimeyi evladı söylüyor babası söylemiyorsa arada ne babalık kalır nede evlatlık nede miras kalırBir tek cümle bakın evladı babaya babayı evlada yabancı yaptıKadını kocaya kocayı kadına yabancı yaptıDemekki bu kelime insanın hayatında çok muazzam değişiklikler meydana getiriyorPeki alttarafı altı yedi tane harften meydana gelen bir cümleyi şu iki dudağınızın arasından çıkardığınız andan itibaren tıpkı sihirli bir deynek değmiş gibi bambaşka bir insanmısınızYok öyle şeyİslamda esas mana o lafızların ihtiva ettiği manalardır

Yani bir kişi Lâ ilâhe illallah kelimesini sadece lafız olarak agzından cıkarıyorsa mana olarak manasına inmiyorsa dudagından söylediği halde gırtlağından aşağıta indirmiyorsa yada o kelimeye uygun bir hayatı ortaya koyamıyorsa sabahtan akşama kadar binler kere o kelimeyi söylese o kişinin Allah katında fazla bir kıymeti yoktur

Bakın mesela hap kullanırız, ne için şifa bulamak için eger hapı kullanmadan önceki halinizle hapı kullandıktan sonraki haliniz arasında fevkalade bir değişiklik olmadı ise o hapı kullanmanın manası kalmamıştırAtın o hapı gitsin öyle değimli

Kelime-i tevhidde böyledir Lâ ilâhe illallah cümlesini söylemeden önceki halimiz ile söyledikten sonraki halimizde eger bir değişiklik olmadı ise o kelimenin pek önemi kalmamıştırSadece lafızda kalmıştırFarzedinki üşüyorsunuz neye ihtiyacınız var yorgana değilmi ama siz tesbihi elinize alıyorsunuz bir köşeye çekiliyorsunuz yorgan yorgan yorgan yorgan sabahtan akşama kadar tesbih çekiyorsunuz çektiğiniz bu tesbih üşümenizi giderirmiGidermez dimiSusadınız diyelim elinize tesbihi aldınız bir köşeye geçtiniz sabaha kadar su su su su su binler tesbih çektiniz suzuzluğunuz gidermi? gitmez değilmiİşte kelime-i tevhidde böyledir her şeyde bir gaye vardır

Lâ ilâhe illallah cümlesi hayatımızı değiştirmesse yani bakın Lâ ilâhe illallah cümlesini söylemeden önce kadına bir bakışınız vardı ama Lâ ilâhe illallah cümlesini söylediğiniz andan itibaren kadına bakışınız değişmiyorsa önceki haliniz devam ediyorsaveya

Lâ ilâhe illallah cümlesini söylemeden önce bir istikbal anlayışınız bir tesettür anlayışınız vardı okumada bir niyetiniz vardı ama Lâ ilâhe illallah cümlesini söyleyip o sorumluluğun altına girdikte sonra okumadaki niyetiniz yada istikbaldeki, tesettürdeki niyetiniz değişmedi ise kadına bakışınız paraya bakışınız eve bakışınız değişmedi ise o kelimeyi sabahtan akşama kadar binler kere söyleseniz dahi sadece lafızda kalacakİşte onun için bilelimki Lâ ilâhe illallah kelimesini söyledikten sonra biz müslümanızBir kafir gibi davranamayız kafir böyle bir taahüdün altına girmediği için o benim mantığıma hoş geliyor der onu yapar kafir hürdür serbestir ben böyle bir taahhüdün altına girmem demiştirHangi şey mantığına hoş geliyorsa onu yapmakta serbesttirAmma Lâ ilâhe illallah kelimesini söyleyen bir kişi hüriyetini benliğini Allah'a satmış demektirArtık o bir kafir gibi özgür değildirArtık bir konuda ben bu kanaate sahibim deme özgürlüğü yokturAllah ve rasülü bir konuda bir şey söylemişse artık müminin o konuda kanaat söylemesine yada benim vicdanım bunu böyle kabul ediyor benim mantığım bunu böyle yorumluyor demesine artık imkan yoktur

Ayeti kerimede Allah buyururki 'Allah ve rasülü birşeye hükmetmiş ise o konuda müminlere muhayyerlik yoktur artık'Yani biz Lâ ilâhe illallah kelimesini söylemekle kendimizi Allah'a sattıkBakın bu satışı Allah ayetinde net birşekilde açıklıyor'Şüphesizki müminler malları ve canları karşılıgında cenneti satın almıştır''Yada şöyle anlayabiliriz 'Cenabü hak canları ve malları karşılıgında müminlere cenneti satmıştır'

Bakın bir alışveriş var, yüce rabbimiz tenezzül buyurmuş müminlerle bir alışverişe tutuşuyorKafirlerle böyle bir alışveriş söz konusu değil


Bakınız tabiri caizse bir misal vereyim inşaAllah

Pazarda cenneti koymuş tezgahın üzerine cennetin satıcısı, pazarlıyor cenneti varmı cennet isteyen, varmı cennet isteyen, bir kısım insanlar cennete bir istekleri olmadığı için geçip duruyorlar nedir acaba kaç paradır sorma lüzümünü dahi duymuyor geçip gidiyorlar, (asrımızda bir çok insanı görüyoruz heva hevesinin peşinde)Bir kısım insanlarda yanaşıyor merak ediyor, acaba kaç para bu cennet, soruyor cennetin satıcısına, bedeli nedir?cennetin satıcısı diyorki mal ve can malınızı ve canınızı şu tezgahın üzerine korsanız karşılığında size cenneti vereceğimAdamın mantıgına agır geliyor çekip gidiyorAlışverişe yanaşmıyor böyle insanlarıda çok görüyoruzFakat bazı insanlarda yaklaşıyor ve diyorki mademki cennetin bedeli mal ve candır benımde cennete içimde bir istek vardır malını ve canını o tezgahın üzerine koyuyor, alışverişe giriyor cennetin satıcısı, dilerse malımızı alır canımızı geri verir, yine cennet verir, dilerse malımızıda canımızıda geri verirMademki canını ve malını bu tezgahın üzerine koyma cesaretinde bulundun benim rızamı kazandın malında canında senın olsun al cennette senin olsun der

Alıntı Yaparak Cevapla