08-03-2012
|
#2
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Kelime-İ Tevhîd (Den Ne Anlıyoruz?)
Devamıdır  
Muhterem kardeşlerim, bu öyle bir muazzam bir alışveriştirki bakın şöyle bir misalle arzedeyim, benim 1 liram var birisine diyorumki al ben bu bir lirayı sana hibe ettim cıkarıyorum cebımden 1 lirayı hibe ediyorum artık benden cıktı para bu ınsanın hukmune gectı tasarruf hakkı ona aıttır artık istedği yerde harcayabilir On dakika sonra diyorumki kardeş ben sana 1 lira vermiştimya onu bana satarmısın? kaça? 1 milyar liraya Allah Allah yaw zaten benim o para, az evvel verdiğim paramı ondan cok daha kıymetli bir bedelle ondan satın almaya kalkıyorum İşte Allah'ta bizlerle böyle bir alış veriş yapıyor
Kardeşlerim zaten bizlerdeki mal ve can Allah'ındır Onları bize Allah verdi bakın bize verdiği şeyi ondan çok daha kıymetli birşeyle satın almaya kalkıyor Allah-ü teala cennet bedeli ile
Evet arkadaşlar biz kelime-i tevhid ile istesekte istemesekte kendimizi Allah’a sattık irademizi Alllah’a sattık Örnekler bira fazlalaştı ama daha iyi anlayacağız inşaAllah Bakın irademizi Allah’a satmanın manasını şöyle açıklayayım Eger bir kominist toplumda değilseniz yani düşünce hürriyetine sahipseniz yani sabahleyin kalktığınız zaman, bir çok şeyi yapma hürriyetine sahipsiniz demektir Mesela kalktınız sabahleyin, namaz kılabilirsiniz, kur’an okuyabilirsiniz, zikir yapabilirsiniz, müzik dinleyebilirsiniz içki içebilirsiniz yani eğer hürseniz bunları yapma hürriyetine sahipsiniz demektir Amma Lâ ilâhe illallah Muhammedun Resûlullah dediyseniz bu şu demektir ki yarabbi ben her ne kadar bunları yapma hürriyetine sahip isemde ben bu irademden bu hürriyetimden vazgeçtim ,bunlardan sen benim için hangisini seçtiysen ben onu yapacağım, işte Lâ ilâhe illallah Muhammedun Resûlullah demenin manası budur Yani Lâ ilâhe illallah Muhammedun Resûlullah kelimesi ile biz kendi irademizden kendi hürriyetimizden vazgeçtiğimizin göstergesidir O halde arkadaşlar satılan bir şey birdaha başkasına satılmaz Eğer biz irademizi Allah’a satıysak artık bu göz bu kulak bu eller bizim değildir biz artık sahibinin musaade etmediği şeyleri yapamayız demektir
Evet işte bu şatış meseleside Lâ ilâhe illallah Muhammedun Resûlullah demektir
Evet bu şekilde davranmayacaksak mantımız keyfimiz doğrultusunda hareket edeceksek o zaman bu kelimeyi başta söylemeseydik bu yükün altına girmeseydik Birde şunu söyleyeyim kişi malını canını ve iradesini tüm azalarını Allah’a sattıktan sonra onu bir başkasına satması ğerçekten çok korkunç bir harekettir Bir malı birine satan adam onu bir başkasına satmaya kalksa dünyada bile bu olaya bir mahkeme açılır Evet artık satışı yaptıktan sonra bide başka insanlara başka tağutlara, zamanımızı onun istediği doğrultuda kullanmayıp, başkasına satmaya kalkarsak işte bu korkunç bir günahtır
Evet, Allah bize kuran’da kendisini bize nasıl tarif etmişse bizde onu öyle tanımamız gerekiyor demektir Allah bizi kendimize 100 birimle tanıttı ise biz 99 birimle inandıysak o zaman biz müşrikçe inanmışız demektir Mesela hukuk konusunda Allah’a inanmıyoruz hukuğumuzu kendimiz düzenliyoruz o konuda Allah ne dedi bakmıyoruz, neden Allah okonuda cahildir o konuda bir şey bilmez mi diyoruz acaba Malesef çoğumuz öyle bir Allah’a inanıyoruzki ne karışır Allah cahildir bilmezki diyoruz sanki hayatımızda Biz çoğumuz öyle bir Allah’a inanıyoruzki sanki cebimizde ki paraya düğün derneğimize eğitimimize hukuğumuza söylediklerimize dinlediklerimize Allah’ı karıştırmıyormuyuz acaba yoksa Allah bu konuda bir şey bilez mi diyoruz Peki neyi dinliyoruz töreleri büyükleri atalarımı dinliyoruz modayımı dilmiyoruz şarkıları mı dinliyoruz Ne işi var canım Allahın düğünde dernekte eğitimimizde hukuğumuzda, bir çoğumuz bu gün böyle demiyormuyuz soruyorum sizlere
İşte şimdi toplumumuz böyle bir Allah’a inanıyor ama kur’anda böyle bi Allah’ yokki bakın böyle bir şekilde Allah’a inanan kişi aristonun Allah’a inandığı gibi inanır Evet aristo Allah’a inanıyormuş peki nasıl bir Allah’a, Benim inandığım Allah yer yüzünü yarattı, (buraya kadar doğru bizde öyle inanıyoruz) Ondan sonra zırvalıyor ve diyorki Allah yarattıktan sonra dönüp dünyaya bir baktı ve beğenmedi çok bayağı bulduda onunla ilgilenmekten haya etti dünya işini bize bıraktı
Evet hiristiyanlık dünyası gibi inanmıyormu toplum artık sadece kilisenin içine karışan bir Allah var hiristiyanlıkta duvarlara asılmış bir Allah, yazık değimli kiliseden çıkamıyor Kiliseden çıkarken arka arka çıkarlar neden kilisede Allah varya dışarıda Allah yokya çıkana kadar arkasını dönmüyor adam
Nerdeyse artık bizim toplumumuzda böyle hale gelmiyormu Adam camide Allah’ın farkında fakat çıktıktan sonrayok Camiye hapsedilmiş bir Allah var artık hayatımızda haytımıza karıştırmıyoruz dimi Allah’ı ibadette Allah var ama diğer işlerimizde, toplum anane moda var öyle değilmi Ebu cehilde bir Allah’a inanıyordu ve söyle tarif ediyordu inandığı Allah’ı yeryüzünde de putlara ibadete karışmayacak kadar uyuşuk bir Allah düşlemişti işlerini putlara dağıtmıştı Biz putlara bizi büyük Allah’a bizi yaklaştırsın diye ibadet yapıyoruz diyordu Bakın Allah’a inanıyordu ama yer yüzünde başka tağutlara hizmeti meşru görüyorlardı Halbuki öyle bir Allah yok Yani Allah bizden ebu cehil gibi aristonun inandığı gibi inanmamızı istemiyor Allah açık bir şekilde bir ayetinde şöyle buyuruyor ’’o Alah hükmünde ortağa ihtiyacı yoktur’’Yani hem Allah’a kulluk yapalım hem de başka tağutlara kulluk yapalım, Allah’ın buna asla rızası yoktur
Demek ki insan Allah’tan başka rablara tağutlara kulluk yaptığı zaman insan şirke düşmüş olur Allah bizden böyle bir kulluğu kabul etmeyecektir İşte Allah kuran’da bize kendini anlattığı şekilde bir Allah’a inanmıyor kendi hayalinden çıkardığı toplumun uydurduğu bir Allah’a inanıyorsa o kişi müşrikçe bir Allah’a inanıyor demektir Kimisi diyorki benim inandığım Allah yirminci asırda işte kısas el kesme vs yoktur kısas diye çağdışı bir şey emretmez diyor Buda kendi kafasından bir Allah çıkarmış buda kendi Allah’ına inanıyor Kimide ben Kur’anı baştan aşağı okudum örtünmeye dair bir ayet bulamadım, buda örtünmeyi emretmeyen bir Allah’a inanıyor İşte kardeşlerim biz kendi kafamızda biçimlendirdiğimiz hayellediğimiz Allah’a inanmayacağız da Allah kendini Kur’an’ı kerimde nasıl tanıttı ise o şekilde bir Allah’a inanacağız ki gerçek manada Müslüman olabilelim Evet islamda Allah inancı çok önemlidir Eğer kişi Kur’andaki Allah’ı tanımıyorsa yani Allah’ın vasıflarını Allah’ın özelliklerini tanımıyorsa Allah’ın sıfatlarını tanımıyorsa nasıl bir Allah’a inandığının farkında değilse o kişi o Allah adına bir takım emirleri yerine getiremeyecek bir takım kötülüklerdende yakasını kurtaramayacak demektir İslamda Allah inancı çok çok önemlidir
Evet buraya kadardan şunu anlamalıyız birinci olamadan ikinci olmaz ikinci olmadan üçüncü olmaz bu bir metoddur islamın anlaşılmasında, tebliğinde Yani önce kelime-i tevhidi anlamak ve anlatmak zorundayız İşe önce Allah’ı tanıyıp tanıtmaktan başlamalıyız kelime-i tevhidi anlayamadıysak yada anlatamadıysak , namazdan başlayamayız zekattan başlayamayız oruçtan tesettürden zinadan kumardan faizden başlayamayız Çünki gerçek manada Allah’a inanamıyorsak bütün bunları yapamayacağız demektir
Allah hakkı ile anlamayı,Kur’an’da anlattığı biçimde iman etmeyi ibadetleri hakkı ile yapmayı cümle Müslüman kardeşlerimize nasip ve mukadder eylesin Allah hepimizden razı olsun inşaAllah
Selametle
Elhamdülillah
|
|
|