08-03-2012
|
#2
|
Prof. Dr. Sinsi
|
Basar(Cc)
hado77´isimli üyeden Alıntı
selamün aleyküm ve rahmetullahi ve berakatühü
biz insanı bir meşakkatla yarattık ne istedin bizden ya rab bunca sıkıntı eziyet niye neden dua etmek ve icabet görmek zorundayız sen bizm çektiğimiz sıkıntılardan bihaber olmazsın Arkadaş bu nasıl bir serzeniş Peygamberler bile ALLAH TEALA ya böyle dua etmemişler ben bu sitede kimseden görmediğimi senden görüyorum ne ki yani bu duamı yoksa isyanmı ALLAH TEALA yı övme gayreti içinde isen bak bu böyle olmaz sana söyleyeyim sen kendini kaybetmişsin !!!
ALLAH(cc) ün bilinen alemde görmesi mevcut ve zikredilen alem bir nazar ile BASAR(cc) ün alemine delidir Bu ne demek? ALLAH TEALA hem bizim alemimizde görür hemde kendi aleminde görür manası sence ne kadar doğru ? Saçma sapan bir şey bu kardeşim hem bilinen alemde görmesi hemde bu gördüğü alemin kendi alemine delil olması bak bunlar adamı dinden çok rahat çıkarır uyarmadı deme !!! gören göz sahibi HALLAK(cc) olmulş denir Gören göz sahibi daha önce yaratan değilmiydi yani sonradan olan birşeymiş gibi HALLAK OLMUŞ denir demek hadis olduğuna işaret eder halbu ki ALLAH TEALA nın kendine has zati ve sübüti sıfatları hep vardı hep var olacak ya doğru yaz ya doğru anlat yada birşey yazma !!!peki bu alemi tek ol ile yardan bu alemdeki acı /hüzün ve diğer menfi duygularında rabbi olarak bu duygularında yaradanı değil mi?
zati sıfatları itibari ile ALLAH(cc) İLMİ KENDİSİNDE MAHFUZ TUTLAN RUH'UN SAHİBİDİR BİZİM AÇIMIZDAN MÜLKÜN TAMAI ODUR O RUH OLMADAN HİÇBİR ŞEY FAYDA/ACI/LEZZET/ZEVK VERMEZ
bu açıdan ruh ilim itibari ile insana kapalı tutulmuş insanların ondan sorularına onun ilşmi ALLAH(cc) yanındadır diye cevap verilmesi istenmiştir ama o ruh sahibi insan ne taşıdığını araştıracak ve bir şeyler bulmaya çalışacak ve BASAR(cc) ün kulu görmeye başlayacaktı
ALLAH(cc) yarattığı acılarında maliki olarak acıkmadan susamadan korkmadan insana ait menfi bir varlığa sahip olmadan da bu duyguların asli yaşayıcısıdır Bak bu yazdıklarında burayı bir alim okusa seni dinden çıkmakla itham eder nedir bu kardeşim insanın yaşadığı duyguların sahibi olan ALLAH TEALA hemde bu duyguların ASLİ YAŞAYICISIDIR demek? ALLAH TEALA bizlere bu duyguları iyi ve kötü yü ayırt etmek için yaratarak verdi bunlarda aynı bizler gibi hadis dir yani yok olmaya mahkumdur senin anlatımına bakarsan ALLAH TEALA bizim gibi duyguları yaşayan hemde asıl hali ile yaşayan bir varlık gibi geliyor insana !!!bu duygular ondan gelir ona döner yani kör olan kulunönünde ALLAH(cc) manen ezeli ve ilmi kendine açık ruh kadar görmez denilebilir Hele ben burayı hiç anlamadım kör görmüyorsa ALLAH TEALA damı görmez demişsin nedir bu ?Halbuki yazında sen ALLAH TEALA yı BASAR sıfatı ile övmeye kalkmışsın birde!!! işin ALLAH(cc) yardım edin denilen kısmı budur kul bunun farkında değildir ancak güzelliğin sanatın ve duyguların rabbisinin verdiği emanet olan ruh küfr içindeki insanda ilahi yardım mesajları olacaktır
ALLAH(cc) kuluna zulmetmez o zulmün ağırlığı onun üzerindedir Burada diyorsun ALLAH kuluna zulmetmez girişte diyorsun ALLAH ım bu zulum niye !!! öyle kulların yanında BASAR(cc) görür kılmak dediğimiz hal alemi o(AC) istediği şekilde dizaynla mümkün olur hiç kimse kulun yaratılışı kadar AŞLLAH(cc) ün üzerine aldığı yükümlülüğü üzerine almamışltır bu salt merhamet boyutuyla değil aza boyutuyla anlamlıdır ve kör kulun barındırdığı ruh renksiz kokusuz ve ALLAH(cc) E Ait olsa dahi kördür hastalık boyutu ile o hastalığın her bir guddesi ALLAH(cc) tarafından hissedilmekte ve hiç bir ziişuur ondan ortak varlık boyutunca kaçamamaktadır bu kaçış bir mahkumun kaçışı değil duyguların firarıdır ve Buraya kadar çok zorlamama rağmen bir halt anlayamadığım gibi ALLAH(cc) O duyguları dahi o verdiği ruh sayesinde hissetmektedir Buradada yine kafamı allak bullak ediyorsun yani şunumu diyorsun kardeşim ALLAH TEALA kulana verdiği duyguları yine kuluna verdiği ruh sayesinde HİSSETMEKTEDİR bu hissetmek nasıl bir şey ne menem bir iştir bak buda kula has bir olgudur dokunur hissedersin bakar hissedersin koklar hissedersin işitir hissedersin görür hissedersin yani birinin ruh halini bile yüzüne bakınca hissedersin ama bu HİSSETME işini ALLAH TEALA ya böyle yükleyemezsin bu abestir büyük bir hatadır hem bilmiyorsan öğren HAK TEALA kullarını yaratacağı zaman kimin ne yapacağını nasıl bir imtihan süresinden geçeceğini daha yaratmadan ezeli ilminde bildi şimdi kalkıpta ezelde bildiğini yeni öğreniyormuş edası ile duygular ile kuluun ruhunu hisseder demek büyük bir ukalalık ve ALLAH TEALA yı yanlış anlamadan başka bir şey değildir !!!
bu açıdan insanı meşakkatla yaradan ALLAH(cc) sen burada da ayeti kerimenin tefsirini kafana göre yapmışsın ALLAH TEALA kulunu yaratırken zorluk meşakkat sıkıntı eza gibi kullarına has duygularla hislerle bir yaratma fiili işlememiştir bilakis bir çok tefsir alimleri şöyle izahatlar yapmışlardır «Biz, insanı gerçekten meşakkat içinde yarattık » îbn Mes'ûd, îbn Abbâs, İkrime, Mücâhid, İbrâhîm en-Nehâi, Hayseme, Dahhâk ve başkalan; dikili olarak diye mânâ vermişlerdir İbn Abbâs'tan nakledilen bir rivayette de anasının karnında dikili olarak, diye mânâ verdiği zik*redilir ASIL ZORLUK DEDİĞİMİZ KULU İLE BİR OLMA ZORLUĞUNA DA SAHİPTİR sapıttınmı be adam ALLAH TEALA ya ne zor gelir ne ona sıkıntı verir bu nasıl bir işdir kulu ile bir olma zorluğuna sahiptir ne demek ???, VE DİNE YARDIM DEDİĞİMİZ HAL allah(CC) maliki olduğu ruha bir yardımdır hilafetin açık anlamıdır artık orda kör kul kalmayıncaya kadar çalışma alemi BASAR(cc) yapar bu bir nakisiyet değil çektiği acıyı imanına karşı bedel gösterene ALLAH(cc) ün göstermediği gizli rahmet koludur o acının çoğu zaten bendeydi ve hissiyatını açıp kapatan da bendim der hiç bir acı isyanın gerekçesi olamaz
bunun verasında ruh ALLAH(cc) ün sahibi olduğu değer bakımından cehennemi hali ortadan kaldıracak nasıra da açıktır ve bu kul ben sizin bilmediğinizi bilirim diyen ALLAH(cc) ÜN ASIL BİLDİRMEDİĞİ HALİ AÇIKLAR yani ben kuluma o kadar güveniyorum ki ona kendi ruhumdan bir parça teslim ediyorum bu ilimin kamil anlamını bilmemiz mümkün değildir çünkü acının ve zevkin son haddi ALLAH(cc) katındadır o onun üstünü ve altını yaratana kadar ruh ilmiyle mahfuzdur bu açıdan melekler dahi bu ilme yani ruha tamamen vakıf değillerdir
bu yüzzden ALLAH(cc) TAKTİR ZORLUĞU DENEN HALİN ÖZÜ BU HALDİR ???ÇÜNKÜ ONUN DUYGU DÜNYASI BİZE KAPALIDIR Sen şu duygu işini kafana çok sarmışsın sen İLAHINI TANIMIYORSUN kendin için isimlendireceğin bir çok şeyi ALLAH TEALA içinde isimlendirmişsin çünkü onun duygu dünyası derken sanki ALLAH TEALA nın da kendine has bir dünyası olduğunu üzüntü keder neşe gibi duyguları burada yaşadığını ama bizim göremediğimizi aleni olarak yazmışsın şayet açık olsa idi REZZAK(cc) diyip aç kalan bir kul görsek kalbimiz yarılırdıYok yok sen kendini burada da ALLAH TEALA ile kıyaslıyorsun eğer diyorsun biz ALLAH TEALA gibi olsa idik bizden niğmet isteyen biri için çok üzülürdük sana başka birşey demiyorum artık beni anıp benden medet umup benden yarar göremeyecek ve ben buna kadir olacağım insan ancak kuldur bu kamil anlam herşeyi gören BASAR(cc) ün ilminde hıfz edilir Hıfz etmek ezber etmektir muhafa edilir deseydin de bir manası olsaydı
kul bir hali görür de ölmez bitme ama ALLAH(cc) KAPISINI kırar da o dua içeri girer Burada da olsa olsa zori dediğimiz şey var neden canım dersen sanki ALLAH TEALA da dua kapıları var kapalı sen yap kuvvetli duayı zorla kırsın girsin içeri
ALLAH(cc) bizlerden razı olsun
Esselamu aleykum,
Kıymetli hocam biz acizane öğrenciniz olarak geçen gün bir yazınızda sizleri ikaz ettiğimiz için bizlere şöyle demiştiniz '' Alimler yazılarını öğrencilerini okuyunca düzeltsinler ister o sebeple bazı yerlerde noksan eksik yazarlar,bende onlar gibi yapıyorum  ''
Bizde sizlere öğrenci olmala şereflendiysek yukarıda yazdığınız yazınıza bir kaç paragraf açtık içinden çıkabilirseniz ALLAH RIZASI için bizlere bu kırmızı yazı ile yazdığım yerleri ANLAYABİLECEĞİMİZ BİR DİL İLE ANLATIRMISINIZ 
|
|
|