Konu
:
Basar(Cc)
Yalnız Mesajı Göster
Basar(Cc)
08-03-2012
#
4
Prof. Dr. Sinsi
Basar(Cc)
selamün aleyküm ve rahmetullahi ve berakatühü
yukarıda yazılanların bir kısmı ALLAH(cc) anlatılırken anlatılan ve bu forumda yazılı hihayelerdendi
ALLAH(cc) YA MUSA acıktım vermedin susadım vermedin hastaydım ziyeret etmedin şeklindeki burda da telif hikayelerdeki kadar ALLAH(cc) E İNSANİ SIFAT YAKIŞTIRMASIYDI
bunlar küfür değil cehalettir bilginize sunulur
ve cehl ile münakaşa zor bir ilimdir
onu ikna etmeniz gereken bir eneniz olmamalı
Rasulullah (sav) şöyle dua etti:
"Ey Rabbim! Güçsüzlükten ve halk tarafından hor ve hakir görülmekten dolayı Sana yakınıyorum
Ey merhametlilerin en merhametlisi! Sen zayıfların Rabbısın ve benim Rabbimsin
Beni kime bırakıyorsun? Beni, bana asık suratlı bakan yabancıya mı, yoksa her işimi eline verdiğin düşmana mı bırakıyorsun? Eğer Sen bana dargın değilsen başka hiçbir şey benim için önemli değildir
Ancak Senin afiyetin bana her şeyden üstündür
Senin gazabının üzerime inmesinden, karanlıkları yırtıp nura çeviren ve bütün dünya ve ahiret işleri kendisiyle salah bulan rıza ve merhametine sığınıyorum
Zira rıza ve hoşnutluk ancak Senindir
Beni affet, yegane kudret kaynağı ancak Sensin
" *
hz
lut (AS)
keşke sığınacak bir kale olsaydı
hz
yusuf(AS)
eğer burhanımızı görmeseydi meyledenlerden olacaktı
hz
eyüp(AS)
sıkıntı dile dokundu
hz
yakup (AS)
ne kadar nazik kurtmuş ki elbisesini yırtmaışta kanını akıtmış
hz
musa (AS) şehirden korkarak çıktı
demek bu iki süreden birine uyarsam bana düşmanlık yok
bunlar ve benzeri ayet ve hadislerde peygamber(AS) larında ALLAH(cc) ten gelene karşı yanlarındaki melekler dahi olsa hz
lut (AS) yanındakiler öyledir dua şekilleridir ve özellikle efendimiz (SAS) in duası çok manidardır
peygamber olmak acz içinde bulunmamayı ve sıkılmamayı gerektirmez
kainatı 6 günde yarattı
bir sıra ve nizamla ALLAH(cc) sıfatlarının bir anda olması zaten yaratması için kulun bir anda anlaması mümkün değil o kadirken bile kendine süre taktir ediyorken yaratma işi ona aitken biz onu anlarken sıra şart ve zemin gözetmemiz kadar doğal bir şey olmaz
bu onun yaratışının delillerindendir
en basit örnekle ve bunu daha da vahim hallere sokabilirim ALLAH(cc) övmek demek ne demeki soruyim
mesela a şehrinde bir suç işlenirken sen orda olsan engel olursun o kişinin ırzını namusunu korursun
ama sen yokken ALLAH(CC) ordadır ama o suç işleniyorsa sen ALLAH(cc) ten daha iyi birisimi oluyosun?
bu bir kıstas olamaz sorusunun cevabı şu bilip bilmeden ALLAH(cc) hakkında şöyle güçlü böyle güçlü demeden nelerin olabileceğini düşünün
boşluğu değil imanı ve onun getirilerini övün
insanların amelleri duygularıyla yön alır seven sevdiği gibi hareket eder ve ALLAH(cc) bu duyguların yaratıcısıdır
bu duyguları yaratmak ona sahip olmayı gerektirir
yani ALLAH(cc) ağlamaz acıkmaz ama bu duyguları bilir
bunda bir beis de yoktur
ALLAH(cc) kuluna zulmetmez kul kendi nefsine zulmeder
bu açık bir nastır
efendimiz (SAS) yukarıdaki duasında veya habibi neccarın rabbim ALLAH(cc) dedi bu adamları öldürecek misiniz demesinde inkisar değil hal vardır
yani ALLAH(cc) herşeye kadirdir demezler
biz burdayken onun isim hakkı bizde mahfuzdur derler
efendimiz(SAS) beni kime bırakıyorsun derken ALLAH(cc) KUDRETİNİ İTHAM DEĞİL onun rahmetini celp etmek ister
hz
cebrail(AS) gibi bir dostun var ama uhudda yenilyosun gibi bir muhabbete sebep vermemk için
yani mutlak hükümdar olan ALLAH(cc) BEN BENİ TANIYORUM SEN KİMSİN DİYE SORAR kula esma-i hüsna budur
bana beni anlatma yoksa yarattığım bir örnek imanını sıfırlar der
50
000 kadına
edildi
ben varken açıkla
kıvırmadan ne diyeceksin?
beni sana soruyorlar deki ben onlara gerçekten yakınım
onlar ile kalpleri arasına girer
Allah Tealâ buyuruyor ki: Ey Ademoğlu ! Başınıza düşen aklık benim nurumdan bir nurdur Ben nurumu nârımla azaplandırmaktan hayâ ederim Öyleyse sen de benden hayâ et! Mahlukatımın bana olan ihtiyacı ve yüceliğim hakkı için müslüman olarak yaşlanmış kullarıma azap etmekten hayâ ederim
hadisi kutsisince ki ben kudsi hasilerden pek bişey de anlamam(AYRI yerde tartışırız) gibi ALLAH(cc) ÜN hayası ile insan hayasının aybı olduğu anlaşılıyor
yani mecaz değil aynı haya
bunlar çerçevesinde ALLAH(cc) insan gibi duygulara sahip değil denebilir mi? ALLAH(cc) görür ama mahlukata benzemez duyar ama inse benzemez yaşar ama bize benzemez
bu övünç vesilesi olması o hallerin alemde anlamlı olması ile ilgili bir haldir
yoksa birçok canlı türü ne şartlarda yaşar da taktir görmez
ALLAH(cc) anlatılırken hadis hadis-i kutsi hikayeler şeklinde anlatımlar bu forumda vardı tam yerlerini hatırlamıyorum ama yukarıdaki örnekler hem burdan hem de diğer sitelerden topladığım örneklerin yazıya dökülmüş hali denilebilir
en nihayetinde BASAR (cc) sıfatı da bir gözlem neticesir ve kul bunu tefekkürle öğrenir
burada forumun bir yerinde efendimiz(SAS) ben ekmeksiz susuz yaparım ama kadınlarsız yapamam dediğine şahit olursunuz
bu sözü bu forumda bir kişiye bile söyletemezsiniz ama efendimiz(SAS) e yakışır
bu küfür de değildir asıl kibir hali budur
hadis dediğin sözü ayan beyan sen diyebiliyosan söyle yoksa ona(SAS) niye izafe ediyosun diyen de yok
o hanımlar mümminlerin anneleri ve ben bu sözden rahatsızlık duydum
ama bayağı bir teşekkürde aldı bu arada o da ayrı bir konu
hıfz mahfuzla aynı kökenli levh-i mahfuz hıfz edilen levhlar saklanan levhalar aslı orda olan levhalar kitapların aslının yazılı bulunduğu kayıotlar anlamında söyledim başaka bir anlamı varsa üzgünüm
şimdi benim gibi acıkan susayan hasta olan zat(AC) ile aynı duyguları paylaşmamda ne sakınca var anlamadım
cehl ile mücadele dile getirenle değil yaşayanlarla olur
ben ALLAH(cc) ün kudretine kendi çapımda şahit oldum
ama özellikle emrin yaşamsal boyutları hakkında özellikle konu hadis kıstasına girerken kendi üstünde göremeyeceği husuları öne çıkarmak bana biraz garip geldi
artı teşekkür yerine yorum yaptığınız için de ALLAH(cc) razı olsun ki herkes 2 çift kelam etse yanlışlar ortaya çıkar
ALLAH(cc) bizlerden razı olsun
Prof. Dr. Sinsi
Kullanıcının Profilini Göster
Prof. Dr. Sinsi Kullanıcısının Web Sitesi
Prof. Dr. Sinsi tarafından gönderilmiş daha fazla mesaj bul