Konu: Basar(Cc)
Yalnız Mesajı Göster

Basar(Cc)

Eski 08-03-2012   #4
Prof. Dr. Sinsi
Varsayılan

Basar(Cc)




selamün aleyküm ve rahmetullahi ve berakatühü


yukarıda yazılanların bir kısmı ALLAH(cc) anlatılırken anlatılan ve bu forumda yazılı hihayelerdendi ALLAH(cc) YA MUSA acıktım vermedin susadım vermedin hastaydım ziyeret etmedin şeklindeki burda da telif hikayelerdeki kadar ALLAH(cc) E İNSANİ SIFAT YAKIŞTIRMASIYDI bunlar küfür değil cehalettir bilginize sunulur ve cehl ile münakaşa zor bir ilimdir onu ikna etmeniz gereken bir eneniz olmamalı


Rasulullah (sav) şöyle dua etti:


"Ey Rabbim! Güçsüzlükten ve halk tarafından hor ve hakir görülmekten dolayı Sana yakınıyorum Ey merhametlilerin en merhametlisi! Sen zayıfların Rabbısın ve benim Rabbimsin Beni kime bırakıyorsun? Beni, bana asık suratlı bakan yabancıya mı, yoksa her işimi eline verdiğin düşmana mı bırakıyorsun? Eğer Sen bana dargın değilsen başka hiçbir şey benim için önemli değildir Ancak Senin afiyetin bana her şeyden üstündür Senin gazabının üzerime inmesinden, karanlıkları yırtıp nura çeviren ve bütün dünya ve ahiret işleri kendisiyle salah bulan rıza ve merhametine sığınıyorum Zira rıza ve hoşnutluk ancak Senindir Beni affet, yegane kudret kaynağı ancak Sensin" *


hzlut (AS) keşke sığınacak bir kale olsaydı


hzyusuf(AS) eğer burhanımızı görmeseydi meyledenlerden olacaktı


hz eyüp(AS) sıkıntı dile dokundu


hzyakup (AS) ne kadar nazik kurtmuş ki elbisesini yırtmaışta kanını akıtmış


hzmusa (AS) şehirden korkarak çıktı demek bu iki süreden birine uyarsam bana düşmanlık yok


bunlar ve benzeri ayet ve hadislerde peygamber(AS) larında ALLAH(cc) ten gelene karşı yanlarındaki melekler dahi olsa hzlut (AS) yanındakiler öyledir dua şekilleridir ve özellikle efendimiz (SAS) in duası çok manidardır peygamber olmak acz içinde bulunmamayı ve sıkılmamayı gerektirmez


kainatı 6 günde yarattı bir sıra ve nizamla ALLAH(cc) sıfatlarının bir anda olması zaten yaratması için kulun bir anda anlaması mümkün değil o kadirken bile kendine süre taktir ediyorken yaratma işi ona aitken biz onu anlarken sıra şart ve zemin gözetmemiz kadar doğal bir şey olmaz bu onun yaratışının delillerindendir


en basit örnekle ve bunu daha da vahim hallere sokabilirim ALLAH(cc) övmek demek ne demeki soruyim mesela a şehrinde bir suç işlenirken sen orda olsan engel olursun o kişinin ırzını namusunu korursun ama sen yokken ALLAH(CC) ordadır ama o suç işleniyorsa sen ALLAH(cc) ten daha iyi birisimi oluyosun?


bu bir kıstas olamaz sorusunun cevabı şu bilip bilmeden ALLAH(cc) hakkında şöyle güçlü böyle güçlü demeden nelerin olabileceğini düşününboşluğu değil imanı ve onun getirilerini övün


insanların amelleri duygularıyla yön alır seven sevdiği gibi hareket eder ve ALLAH(cc) bu duyguların yaratıcısıdır bu duyguları yaratmak ona sahip olmayı gerektirir yani ALLAH(cc) ağlamaz acıkmaz ama bu duyguları bilir bunda bir beis de yoktur


ALLAH(cc) kuluna zulmetmez kul kendi nefsine zulmeder bu açık bir nastır efendimiz (SAS) yukarıdaki duasında veya habibi neccarın rabbim ALLAH(cc) dedi bu adamları öldürecek misiniz demesinde inkisar değil hal vardır yani ALLAH(cc) herşeye kadirdir demezler biz burdayken onun isim hakkı bizde mahfuzdur derler efendimiz(SAS) beni kime bırakıyorsun derken ALLAH(cc) KUDRETİNİ İTHAM DEĞİL onun rahmetini celp etmek ister hzcebrail(AS) gibi bir dostun var ama uhudda yenilyosun gibi bir muhabbete sebep vermemk için yani mutlak hükümdar olan ALLAH(cc) BEN BENİ TANIYORUM SEN KİMSİN DİYE SORAR kula esma-i hüsna budur bana beni anlatma yoksa yarattığım bir örnek imanını sıfırlar der 50000 kadına edildi ben varken açıkla kıvırmadan ne diyeceksin?



beni sana soruyorlar deki ben onlara gerçekten yakınım onlar ile kalpleri arasına girer



Allah Tealâ buyuruyor ki: Ey Ademoğlu ! Başınıza düşen aklık benim nurumdan bir nurdur Ben nurumu nârımla azaplandırmaktan hayâ ederim Öyleyse sen de benden hayâ et! Mahlukatımın bana olan ihtiyacı ve yüceliğim hakkı için müslüman olarak yaşlanmış kullarıma azap etmekten hayâ ederim hadisi kutsisince ki ben kudsi hasilerden pek bişey de anlamam(AYRI yerde tartışırız) gibi ALLAH(cc) ÜN hayası ile insan hayasının aybı olduğu anlaşılıyor yani mecaz değil aynı haya bunlar çerçevesinde ALLAH(cc) insan gibi duygulara sahip değil denebilir mi? ALLAH(cc) görür ama mahlukata benzemez duyar ama inse benzemez yaşar ama bize benzemez bu övünç vesilesi olması o hallerin alemde anlamlı olması ile ilgili bir haldir yoksa birçok canlı türü ne şartlarda yaşar da taktir görmez


ALLAH(cc) anlatılırken hadis hadis-i kutsi hikayeler şeklinde anlatımlar bu forumda vardı tam yerlerini hatırlamıyorum ama yukarıdaki örnekler hem burdan hem de diğer sitelerden topladığım örneklerin yazıya dökülmüş hali denilebilir en nihayetinde BASAR (cc) sıfatı da bir gözlem neticesir ve kul bunu tefekkürle öğrenir


burada forumun bir yerinde efendimiz(SAS) ben ekmeksiz susuz yaparım ama kadınlarsız yapamam dediğine şahit olursunuz bu sözü bu forumda bir kişiye bile söyletemezsiniz ama efendimiz(SAS) e yakışır bu küfür de değildir asıl kibir hali budur hadis dediğin sözü ayan beyan sen diyebiliyosan söyle yoksa ona(SAS) niye izafe ediyosun diyen de yok


o hanımlar mümminlerin anneleri ve ben bu sözden rahatsızlık duydum ama bayağı bir teşekkürde aldı bu arada o da ayrı bir konu


hıfz mahfuzla aynı kökenli levh-i mahfuz hıfz edilen levhlar saklanan levhalar aslı orda olan levhalar kitapların aslının yazılı bulunduğu kayıotlar anlamında söyledim başaka bir anlamı varsa üzgünüm


şimdi benim gibi acıkan susayan hasta olan zat(AC) ile aynı duyguları paylaşmamda ne sakınca var anlamadım cehl ile mücadele dile getirenle değil yaşayanlarla olur ben ALLAH(cc) ün kudretine kendi çapımda şahit oldum ama özellikle emrin yaşamsal boyutları hakkında özellikle konu hadis kıstasına girerken kendi üstünde göremeyeceği husuları öne çıkarmak bana biraz garip geldi artı teşekkür yerine yorum yaptığınız için de ALLAH(cc) razı olsun ki herkes 2 çift kelam etse yanlışlar ortaya çıkar


ALLAH(cc) bizlerden razı olsun

Alıntı Yaparak Cevapla